تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 21818

دلاوری: قطع و وصل حقوق بوکسورها تاثیر منفی دارد

دلاوری: قطع و وصل حقوق بوکسورها تاثیر منفی دارد

جاسم دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره شرایط تیم ملی بوکس ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، توضیح داد: خوشبختانه وضعیت تیم ملی قابل قبول است و روند تمرینی ملی‌پوشان خوب پیش می‌رود. اردو مشترک و دو مسابقه تدارکاتی هم که با تیم ملی هند داشتیم شرایط را خیلی بهتر کرد. تیم اول و

جاسم دلاوری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره شرایط تیم ملی بوکس ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، توضیح داد: خوشبختانه وضعیت تیم ملی قابل قبول است و روند تمرینی ملی‌پوشان خوب پیش می‌رود. اردو مشترک و دو مسابقه تدارکاتی هم که با تیم ملی هند داشتیم شرایط را خیلی بهتر کرد. تیم اول و دوم ما در این مسابقه تدارکاتی به مصاف بوکسورهای خوبی رفتند که باعث شد کادرفنی به شناخت بیش‌تری از شرایط ملی‌پوشان برسد و این یک اتفاق مثبت است.
او درباره دو مسابقه تدارکاتی ملی‌پوشان با بوکسورهای هند نیز اظهار کرد: ما نفراتی مثل میثم قشلاقی را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشتیم و دانیال شه‌بخش هم به دلیل حضور در تمرینات بوکس نیمه حرفه‌ای در اختیار تیم ملی نبود. هر دوی آن‌ها از نیروهای اصلی تیم ما هستند و بعضا سایر نفرات اصلی تیم هم به دلیل این که در فشار بدنسازی بودند نتایج مطلوبی را در این مسابقه تدارکاتی کسب نکردند. امیدوارم در این دو ماه باقی مانده تا مسابقات، همه ملی‌پوشان به اوج آمادگی برسند که صد درصد همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت.
مربی تیم ملی بوکس ایران ادامه داد: هند با ۱۳ وزن در ایران حضور داشت و به دلیل مصدومیت یکی از بوکسورهای آن‌ها نتوانست مسابقه بدهد. در ۱۲ وزن مسابقات را برگزار کردیم که نتیجه ۶ بر ۶ مساوی شد. شخصا خودم از دو وزن بیش‌تر انتظار داشتم که فکر می‌کنم به دلیل بدنسازی افت محسوس داشتند که باختند. به دلیل فشار تمرینات بدنسازی انتظارات را برآورده نکردند اما امیدوارم تا قهرمانی آسیا نتیجه به بالاترین سطح آمادگی برسند.
دارنده نقره و برنز سنگین وزن بوکس بازی‌های آسیایی، درباره دلایل ضعیف شدن سنگین وزن ایران طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: به هر حال با تغییر نسل، یک مقدار وزن مورد نظر ضعیف‌تر می‌شود اما سعی کرده‌ام آن چیزی که بلد بوده‌ام را در حد عالی به سنگین وزن‌های فعلی ایران یاد بدهم. به نظرم ایمان رمضانپور در مبارزه تدارکاتی اخیر با حریف هندی، در شرایط مسابقه نبود و امیدوارم در آینده به سطح بالاتری از بوکس دست پیدا کند. البته ما بد شانسی هم آوردیم و در ۸۶ کیلوگرم دست مجنونی دچار مصومیت شد و نتوانست مبارزه خود را ادامه دهد. در راند اول با حریف هندی مشت به مشت شدند و او نتونست مبارزه‌اش را ادامه دهد.

دلاوری گفت:‌ مطمئن هستم که اگر تیم ما کامل بود و در اوج امادگی قرار داشت، از نظر تیمی می‌شد هند را ببریم و بوکس ایران در این چند سال نشان داده که جهش خوبی داشته است.
او درباره پیش‌بینی خود از نتایج تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: همه تیم‌ها با آمادگی کامل می‌آیند و ایران هم مطمئنا قوی‌تر از سال‌های قبل حضور پیدا می‌کند. ان‌شاءالله برای کسب نتیجه‌ای بهتر از دور قبل عازم این مسابقات خواهیم شد. می‌خواهیم بهتر از دور قبل باشیم. اگر شرایط مساعد وجود داشته و ملی‌پوشان از نظر روحی – روانی آماده باشند، کسب نتیجه دور از دسترس نیست. امیدوارم آقای سجادی به قول‌هایی که در تمرین دادند عمل کنند تا ملی‌پوشان با آسودگی خاطر بیش‌تری به کار خود ادامه دهند.
دلاوری درباره قول‌های سجادی گفت: ایشان در صحبتی که با کل اعضای فدراسیون، مربیان و ملی‌پوشان داشتند قول دادند تا پرداخت حقوق بوکسورها منظم‌تر و بهتر شود تا آن‌ها با دغدغه کم‌تری در زمینه مالی به کار خود ادامه دهند. حقوق‌های ما آنچنانی نیست و امیدواریم بحث لیگی هم که مطرح شد عملی شود تا حداقل درآمدی برای بوکسورها ایجاد کند. قطع و وصل شدن حقوق یک مقدار روی بچه‌ها تاثیر می‌گذارد و امیدوارم وزارت ورزش در این زمینه کمک کند.
او با اشاره به میانگین سنی پایین بوکسورهای ایران توضیح داد: طبق چیزی که سرمربی هند گفت آن‌ها در رنک ششم دنیا قرار دارند و البته خود من دقیق این موضوع را نمی‌دانم، ولی طبق چیزی که ما دیده‌ایم واقعا بوکسورهای هند همیشه حریفان سر سختی هستند و در بعضی وزن‌ها هم حتی در سطح جهانی مدعی هستند. با این مسابقه تدارکاتی نفراتی چون امیرحسین میراحمدی برای اولین‌بار با حریفان خارجی مبارزه کردند و چیزی که مشخص است، میانگین سنی ما خیلی پایین آمده و این موضوع قطعا می‌تواند نتایج خوبی را در آینده به دست آورد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.