تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 27471

دفاع مربی تیم ملی از تست قاسمپور در وزن جدید/ نمونه‌های تاریخی از خادم و جدیدی تا فادزایف

دفاع مربی تیم ملی از تست قاسمپور در وزن جدید/ نمونه‌های تاریخی از خادم و جدیدی تا فادزایف

مصطفی میرعمادیان در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جام جهانی آمریکا، اظهار کرد: در خصوص تیم اعزامی به رقابت‌های جام جهانی تصمیم کادر فنی این بود که به نیروهای امید و جوانان همراه با چند باتجربه میدان داده شود تا به یک ارزیابی که از قبل برنامه ریزی شده دست

مصطفی میرعمادیان در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جام جهانی آمریکا، اظهار کرد: در خصوص تیم اعزامی به رقابت‌های جام جهانی تصمیم کادر فنی این بود که به نیروهای امید و جوانان همراه با چند باتجربه میدان داده شود تا به یک ارزیابی که از قبل برنامه ریزی شده دست پیدا کند. به طور کلی ماهیت حضور در تورنمنت‌ها این است که اولا میزان آمادگی کشتی‌گیران مورد نظر کادر فنی سنجیده شود و همچنین نیروهای تازه نفس و آینده‌دار مقابل حریفان درجه یک دنیا به میدان بروند و محک بخورند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره دلایل حضور کامران قاسمپور در وزن ۹۷ کیلوگرم که با شکست او مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا همراه شد، گفت: قاسمپور طی دو یا سه سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و همه اهالی کشتی از جمله پیشکسوتان، کارشناسان و اهالی رسانه نگران حضور او و حسن یزدانی در یک وزن المپیکی بودند. همین موضوع مهم کادر فنی را ملزم کرد تا درباره خواسته‌های به حق جامعه کشتی و همچنین در خواست شخص کامران قاسمپور، یک محک جدی برابر نفر اول این وزن در جهان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مطمئنا کامران و کادر فنی به شرایط جام جهانی از جمله ۲ کیلوگرم ارفاق وزن و همچنین مبارزه در خانه حریف واقف بودند اما هدف این بود که می‌خواستیم ارزیابی درستی از کشتی کامران قاسمپور در شرایط سخت داشته باشیم. با ارزیابی صورت گرفته مطمئن هستیم قاسمپور در صورت انتخاب در وزن المپیکی ۹۷ کیلوگرم، در مسابقه بعدی چه به لحاظ وزنی و یا تجربه، بهتر مبارزه خواهد کرد.

میرعمادیان، ادامه داد: البته ما نمونه های تاریخی زیادی از این دست در مسابقات رسمی جهانی داریم. آرسن فادزایف دارنده ۸ مدال جهان و المپیک و کنی ماندی قهرمان ۴ مداله جهان و المپیک زمانیکه هر دو در مسابقات المپیک سئول در اوزان ۶۸ و ۷۴ کیلوگرم به مدال‌های طلا رسیدند، سال بعد در مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس، فادزایف ترجیح داد خودش را در وزن بالاتر محک بزند که آن کشتی تاریخی در نهایت به سود کنی ماندی آمریکایی به پایان رسید یا سرگئی بلوگلازوف روسی، نابغه کشتی دنیا در وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل جان اسمیت اعجوبه آمریکایی کشتی جهان در وزن ۶۲ کیلوگرم در یک تورنمنت مبارزه کرد و مورد ارزیابی کادر فنی روسیه قرار گرفت، در صورتیکه فادزایف و بلوگلازوف در میانه راه قهرمانی بودند و بعد از آن مبارزه صاحب چندین مدال طلای المپیک و جهان شدند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، خاطرنشان کرد: همچنین نمونه دیگر این اتفاق در تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی۱۹۹۸ تهران بود، جاییکه کادر فنی تیم ملی در آن سال تصمیم گرفت از وجود رسول خادم و عباس جدیدی که هر دو در یک وزن بودند، در اوزان ۱۰۰ و ۱۳۰ کیلوگرم استفاده کند که هر دو نفر توانستند به مدال‌های طلا و نقره جهان برسند و با همین مدال‌ها تیم ایران به قهرمانی جهان رسید. آیا کشتی ایران از این اتفاق ضرر کرد؟ نمونه‌هایی از این دست بسیار زیاد است. این موضوع در حوزه مسئولیت سرمربی تیم ملی است که برای ترکیب آینده تیم ملی از تمامی ظرفیتهای لازم استفاده کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.