تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر : 7521

دستور اکید استاندار برای گسیل امکانات استان به مناطق زلزله زده زرند/ اسکان موقت زلزله زدگان

دستور اکید استاندار برای گسیل امکانات استان به مناطق زلزله زده زرند/ اسکان موقت زلزله زدگان

“علی زینی وند” عصر امروز ۲۵ مهرماه در بازدید سرزده از مناطق زلزله زده یزدانشهر از توابع شهرستان زرند گفت: روز گذشته زلزله ۵.۱ ریشتری در این منطقه رخ داد. وی با یادآوری زلزله های سال های گذشته در استان که به طبع آن به سمت مقاوم سازی خانه های روستایی گام برداشتیم، اظهار کرد:

“علی زینی وند” عصر امروز ۲۵ مهرماه در بازدید سرزده از مناطق زلزله زده یزدانشهر از توابع شهرستان زرند گفت: روز گذشته زلزله ۵.۱ ریشتری در این منطقه رخ داد.

وی با یادآوری زلزله های سال های گذشته در استان که به طبع آن به سمت مقاوم سازی خانه های روستایی گام برداشتیم، اظهار کرد: باتوجه به مقاوم سازی و بازسازی های صورت گرفته خوشبختانه این زلزله خسارات جانی در بر نداشت.

استاندار کرمان وقوع این زمین لرزه در روز را یکی دیگر از علل عدم خسارات جانی این زلزله برشمرد و عنوان کرد: مردم همکاری و همراهی در بحث مقاوم سازی و مسئولین نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که روستای دهزوئیه در این زلزله بیشترین خسارت را دیده به طوری که برخی از خانه ها بیش از ۸۰ درصد تخریب شده و همچنین این زمین لرزه به بخش کشاورزی، قنوات و جاده ها آسیب وارد کرده است.

زینی وند با اشاره به اینکه تیم های کارشناسی در حال برآورد خسارات هستند و در ادامه از پیگیری های رییس دفتر رییس جمهور و وزیر کشور در خصوص میزان خسارت و بررسی وضعیت منطقه و لزوم بازدید میدانی مدیران از منطقه زلزله زده سخن گفت و تصریح کرد: از همان لحظات اول تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی در ادامه به مسئولین هلال احمر و ستاد بحران استان تاکید کرد: از همه امکانات برای اسکان موقت ساکنین این مناطق که خانه های آنها تحت تاثیر زلزله روز گذشته قرار گرفته اند، استفاده کنید و حتما امشب همه این افراد اسکان داده شوند.

به گزارش ایسنا، در پی زلزله ۵.۱ ریشتری بعداز ظهر دیروز(۲۴ مهرماه)، مردم زلزله زده شب را یا در خانه های آشنایان خود در زرند یا در هلال احمر به سر برده اند.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده اعلام آمادگی کرده است.

وی تاکید کرد: همه ستادهای بحران استان همواره در آماده باش قرار دارند و به محض وقوع حادثه ای خود را بلافاصله به منطقه می رسانند.

زینی وند خطاب به مردم گفت: اخبار و اطلاعات را از ستادهای بحران پیگیری کنید و اگر هشداری لازم باشد، از طریق آنها اعلام خواهد شد.

“مطمئن باشید هیچ مشکلی از قلم نخواهد افتاد”، پاسخ استاندار کرمان به درخواست های مردمی مبنی بر رسیدگی به مشکلات آنها بود.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان با حضور در  روستای دهزوئیه به بررسی میدانی میزان خسارات زلزله پرداخت.

برپایه این گزارش، دیوارهای ساختمان ها خورده ترک و نما و گچ خانه ها نیز فرو ریخته بود و مردم ساکن روستا تقاضای اسکان موقت از مسئولین داشتند.

به گزارش ایسنا، این روستا فاقد لوله کشی آب، گاز و تلفن است و برق روستا که به دلیل زلزله قطع شده بود، صبح امروز وصل شده است. ضمن اینکه در این روستا ۲۴ خانوار اسکان دائم دارند.

شایان ذکر است، مردم روستای دهزوئیه آب آشامیدنی خود را از طریق قنات به وسیله دبه و پارچ تامین می کنند و لازم است که اکنون زلزله به قنات این روستا آسیب وارد کرده، مسئولین اقدام فوری انجام دهند ضمن آنکه شغل اهالی این روستا کشاورزی است.

به گفته اهالی روستا، دولت زمینی حدود ۸ کیلومتر دورتر از روستا برای ساخت خانه های مقاوم در نظر گرفته که اهالی منطقه از آن استقبال نکردند.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان از خانه مادر شهید سید حسن مصطفوی که در این زلزله دچار آسیب شده بود نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.