تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 27060

دستاورد دانش بنیانی که می تواند فوتبال ایران را نجات دهد

دستاورد دانش بنیانی که می تواند فوتبال ایران را نجات دهد

مجتبی بیگدلی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: علت اصلی حذف ایران از جام جهانی عدم توجه فدراسیون فوتبال به ظرفیت های مجموعه های دانش بنیان و نخبگان است؛ از سال ۸۷ پروژه فوتبال هوشمند را در باشگاه فوتبال فولاد خوزستان آغاز کردیم و در سال ۸۸ پس از انجام تست های فنی زیر

مجتبی بیگدلی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: علت اصلی حذف ایران از جام جهانی عدم توجه فدراسیون فوتبال به ظرفیت های مجموعه های دانش بنیان و نخبگان است؛ از سال ۸۷ پروژه فوتبال هوشمند را در باشگاه فوتبال فولاد خوزستان آغاز کردیم و در سال ۸۸ پس از انجام تست های فنی زیر نظر سرمربی وقت آقای مجید جلالی که بسیار با ما همکاری کردند، تاییدیه رسمی دریافت کردیم که اثربخشی روش شبیه سازی ذهن در فوتبال (فوتبال هوشمند) را ثابت می کند و پس از آن تحقیقات و پژوهش های خود را در حوزه فوتبال و یادگیری حرکتی گسترش دادم. 

وی گفت: در باشگاه های فولاد خوزستان، استقلال اهواز، ملی حفاری، سایپا و تیم ملی دانشجویان فعالیت داشتم و روی بازیکنان مختلف در تمام رده های سنی و حتی بازیکنان لیگ برتری و ملی کارکردیم و نتایج بسیار چشم گیری به دست آوردیم که شاخص ترین آن ها میلاد میداوودی که به کریس رونالدو ایران شهرت گرفت از جمله بازیکنانی است که توانستم در یک جلسه مهارت ضربات ایستگاهی کریس رونالدو را در یک جلسه به او انتقال دهم و همین کار را در رده های سنی پایه هم انجام دادم و نتایج مشابه گرفتم و تمام کسانی که تحت آموزش با شیوه شبیه سازی ذهن قرار گرفتند موفق شدند طی یک جلسه مهارت ضربات ایستگاهی رونادو را کسب کنند که فیلم های متعددی از انجام این شیوه نوین مجود است.

این مبدع شبیه سازی ذهن و مبدع فوتبال هوشمند افزود: در سال ۹۶ موفق شدیم تاییدیه علمی از پژوهشگاه تربیت بدنی ایران دریافت کنیم که متخصصین پژوهشگاه حدود ۶ ماه روی نمونه های مختلفی که بنده آموزش دادم کار مطالعاتی کرده و اثر بخشی روش بنده به شکل علمی به اثبات رسید. 

بیگدلی در پاسخ به این سوال که پروژه شبیه سازی ذهن در فوتبال چطور به فوتبال ما کمک می کند؟   گفت: شبیه سازی ذهن علمی برای انتقال توانایی ها و مهارت های فردی به فرد یا افراد دیگر است. ما کدهای رفتاری آموخته شده را رمزگشایی و رمزگردانی کرده و از طریق تمرینات خاصی با نام تمرینات هوشمند به ذهن و مغز افراد مورد نیاز منتقل می کنیم و می توانیم فرایندهای ذهنی و عصبی هر شخصی را در ذهن و مغز شخص یا اشخاص دیگر همانندسازی و باز تکرار کنیم، تکنیک ها و مهارت های خاصی که ستارگان برتر فوتبال جهان دارند حاصل توانایی، استعداد، نبوغ و مهارت های این بازیکنان است که توانایی و نبوغ این ستارگان امری ذاتی و غیر اکتسابی و مهارت های این با زیکنان حاصل تمرینات فراوان و تجربیات زیادی است که در طی یک بازه زمانی به دست آورده اند که در در ذهن به شکل الگوریتم هایی هستند که کارکرد مغز را مشخص می کنند و در قالب کدهای دستوری به مغز منتقل می شوند و یک مدارو نورونی در مغز ایجاد کرده و حاصل این فرایند سیگنال های عصبی است که به اندام ها ارسال شده و حرکات و رفتارهای این ستارگان را شکل می دهد. 

وی خاطرنشان کرد: ما توانسته ایم برای اولین بار درجهان کدهای رفناری ستارگان فوتبال جهان را به دست آوریم و می توانیم با انتقال این کدها به بازیکنان فوتبال مستعد آن ها را به ستارگان فوتبال تبدیل کنیم و سطح فوتبال کشور را به شکل چشم گیری ارتقا دهیم .می دانیم که ستارگان فوتبال اندک شمارند و با تمرین نمی شود بازیکن ستاره و نخبه ساخت ولی با این علم جدید می توانیم به تعداد دلخواه بازیکن با کیفیت بالا تکنیکی و خلاق برای هرپستی آماده کرد و یک ارتش قدرتمند از بازیکنانی که تمامی فاکتورهای ستارگان برتر فوتبال جهان را دارند، ساخت. بازیکنانی که در هر مسابقه و تورنمنتی برتری نفری و تکنیکی داشته باشند.

بیگدلی بیان کرد: در بحث بعدی سبک جدید فوتبال هوشمند را داریم که متشکل از تمریناتی است که موجب هوشمندسازی بازیکنان شده و بازیکنان می توانند بی نهایت پلن، نقشه و طرح را چه در حمله و چه در دفاع داشته باشند و متناسب با شرایط بازی تیم حریف نوع آرایش و مدل بازی خود را تغییر دهند و غیرقابل پیش بینی و آنالیز باشند و شبیه هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری عمل کنند. با تمرینات هوشمند شما به جای آموزش یک یا چند حرکت دفاعی یا هجومی، در ذهن بازیکنان شناخت ایجاد کرده که بر اساس این شناخت بازیکنان در هر لحظه از شرایط بازی تصمیم می گیرند که چه حرکتی را انجام دهند و می توانند کارهای ترکیبی و خلاقانه ای را در زمین به نمایش بگذارند که هم برتری فنی ایجاد کرده و غیر قابل پیش بینی باشد و هم باعث افزایش زیبایی و جذابیت در فوتبال شود. 

وی افزود: نکته بعدی و مهم در این تمرینات این است که مربی می تواند به هر مقدار که بخواهد در هر قسمتی از کار گروهی یا انفرادی تغییر ایجاد کند،. مثلا سرعت بازی، جا به جایی، قدرت هجومی و دفاعی، پرسینگ، فریب و غیره؛ مربی می تواند هرکدام از فاکتورهای فنی را به اندازه دلخواه تغییر داده در بازی به نمایش بگذارد. 

بیگدلی عنوان کرد: شاید این مطالب باور پذیر نباشد و خیلی دور از ذهن به نظر آید ولی همه این صحبت ها بارها و بارها انجام شده و تمامی مراحل پژوهشی و علمی را با موفقیت به پایان رسانده است.در سال ۹۶ تاییدیه علمی از پژوهشگاه تربیت بدنی ایران دریافت کردیم و در همایش بین المللی فوتبال کلینیک سال ۹۸ ارایه شد و جزو پنج طرح برتر همایش شناخته شد و در کتاب این همایش به چاپ رسید و گواهی تایید را نیز با امضای ریاست فدراسیون فوتبال دریافت کردیم. در سال ۲۰۲۱ در همایش بین المللی دوبی به شکل سخنرانی ارایه و جز طرح های منتخب شد.

وی گفت: این دستاورد بزرگ و ملی که مورد  استقبال و تایید جامعه علمی قرار گرفته است، در کمپ تیم ملی در حضور کارشناسان فدراسیون فوتبال از جمله آقای میرشاد ماجدی با موفقیت انجام شد و تمامکارشناسان حاضر شگفتی این روش را مشاهده و تایید کردند ولی در کمال تعجب و ناباوری از این علم نوین که باعث نجات فوتبال ما می شود، استفاده نکرده و نمی کنند و این سوالی است که مسئولان فدراسیون باید جواب دهند که چرا حاضر هستند میلیاردها خرج مربی خارجی کنند و نتایجی ضعیف و تکراری بگیرند ولی حاضر به استفاده از علمی بومی و منحصر به فرد که توسط یک مجموعه دانش بنیان ایجاد شده نیستند. مجموعه دانش بنیان ما آمده است که با تکیه به علم بومی و منحصر به فرد  به تمام باشگاه های فوتبال و تیم های ملی کمک کرده تا با کسب این شیوه نوین به بالاترین سطح فوتبال در جهان دست یابند. 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.