تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 10959

در یک انتخابات فرضی، ترامپ بایدن را شکست داد

در یک انتخابات فرضی، ترامپ بایدن را شکست داد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی به سطح پایین تاریخی جدیدی رسید، در حالی که یک نظرسنجی جدید ان‌پی‌آر – پی‌بی‌اس نشان داد که تنها ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او را در ضمن تشدید تورم، شیوع سویه جدیدی از کووید و

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی به سطح پایین تاریخی جدیدی رسید، در حالی که یک نظرسنجی جدید ان‌پی‌آر – پی‌بی‌اس نشان داد که تنها ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او را در ضمن تشدید تورم، شیوع سویه جدیدی از کووید و تداوم بن‌بست در کنگره بر سر یک بسته بودجه حمایت اجتماعی و اقلیمی ۱.۷۵ تریلیون دلاری موسوم به “بازسازی بهتر” تایید می‌کنند.

در نظرسنجی شرکت «ردفیلد و ویلتون استراتجیز» از ۱۵۰۰ بزرگسال آمریکایی که در ۱۸ دسامبر انجام شد، این شرکت فعال در حوزه تحقیقات بازار مستقر در لندن دریافت که بایدن در یک رقابت فرضی با ترامپ بر سر ریاست جمهوری با نتیجه ۳۸ به ۴۴ درصد عقب می‌افتد.

طبق این نظرسنجی ۱۲ درصد دیگر هم تصمیم‌گیری برایشان دشوار و پنج درصد گفتند که شخص ثالثی را انتخاب می‌کنند. یک درصد هم اعلام کردند که رای نمی‌دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تایید می‌کنند و ۴۴ درصد با عملکرد او در ریاست جمهوری مخالف بودند. در مقام مقایسه، بر اساس نظرسنجی‌های سی‌ان‌بی‌سی و ان‌بی‌سی نیوز – وال استریت ژورنال، میزان محبوبیت ترامپ در یازدهمین ماه ریاست‌جمهوری‌اش در دسامبر ۲۰۱۷ بین ۴۱ تا ۴۲ درصد بود.

همچنین بر اساس نظرسنجی مذکور، میزان محبوبیت کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا، حتی کمتر از بایدن و معادل ۳۷ درصد بود. با این حال این درصد محبوبیت هریس در واقع چهار درصد بالاتر از رقم ۳۳ درصدی است که در نظرسنجی دو هفته قبل برای او حاصل شده بود.

این نظرسنجی همچنین نشان ‌داد که سیاست دولت بایدن برای مقابله با کووید قوی‌ترین نتیجه را کسب کرده، به طوری که ۴۴ درصد از پرسش‌شوندگان گفته‌اند که این سیاست دولت او را تایید می‌کنند و ۳۸ درصد گفتند که آن را تایید نمی‌کنند.

در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصاد، آموزش، محیط ‌زیست، جرم و جنایت، مسکن، مهاجرت، روابط با چین و روسیه، و امنیت ملی و سیاست‌های دفاعی، کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی عملکرد رئیس‌جمهوری آمریکا را تایید کردند. در مورد مهاجرت، ۴۶ درصد گفتند که با سیاست دولت بایدن یا مخالف یا شدیداً مخالفند.

ترامپ تقریباً در تمام مدت ۱۱ ماه گذشته مکررا اشاره به نامزدی مجددش برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ کرده اما هنوز تعهدی رسمی به این نامزدی مطرح نکرده است. در این میان، جمهوری‌خواهان ضد ترامپ بی سر و صدا به دنبال یافتن یک رقیب بالقوه برای این میلیاردر حوزه املاک بوده و در همین راستا به دنبال یک کاندیدای سنتی نومحافظه‌کارتر و قابل مدیریت‌تر به نسبت این میلیاردر اخلالگری هستند که تقریباً کل چهار سال ریاست جمهوری‌اش را صرف مبارزه با جامعه اطلاعاتی آمریکا، پنتاگون، دموکرات‌ها و اعضای حزب خود کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.