تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 20919

دبیر: برای کشتی همه کار می‌کنم

دبیر: برای کشتی همه کار می‌کنم

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در جلسه با اعضای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی، ابتدا ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت و در ادامه اظهار کرد: فاصله کمی تا اعزام رقابت‌های جهانی صربستان مانده است و به دنبال این هستیم که این جلسات

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر در جلسه با اعضای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی، ابتدا ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت و در ادامه اظهار کرد: فاصله کمی تا اعزام رقابت‌های جهانی صربستان مانده است و به دنبال این هستیم که این جلسات هفته‌ای یا ۱۰ روز یکبار ادامه داشته باشد. این جلسات به منظور حل مشکلات احتمالی برگزار می‌شود.

دبیر افزود: مواردی همچون، اعزام، تغذیه، اسکان، امکانات و هر چیزی که فکر می‌کنید، می‌توانیم آن را پیگیری کنم به بنده انتقال دهید تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه تصریح کرد: دوستان ما باید ثابت کنیم که به حق، ورزش اول ایران هستیم و آقایی خود را به دنیا اعلام کنیم. البته این کار با همدلی به وجود می‌آید و اینکه ما آزاد و فرنگی هستم را کنار بگذاریم، چراکه همه ما یکی هستیم و آن کشتی جمهوری اسلامی ایران و باید قدردان باشیم که کشتی می‌تواند در ۲۰ وزن در رقابت‌های جهانی و ۱۲ وزن در رقابت‌های المپیک شانس مدال داشته باشد.

دبیر تصریح کرد: به دنبال این نباشیم که خود را مطرح کنیم و کار باید برای خدا باشد تا برکت کند و اگر روزی به دنبال این باشیم که خودی نشان دهیم، موفق نخواهیم شد.   

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من در فدراسیون کشتی ۲ بزرگتر از خود دارم یکی محمد بنا و یکی محسن کاوه که رابطه ما مانند برادر بزرگ با برادر کوچک است و نظر این دو نفر برای من خیلی قابل احترام است. پس از این دو بزرگ، حمید سوریان و پژمان درستکار هستند که آن‌ها نیز برای من قابل احترام و عزیز هستند و این ۴ نفر در کنار من هستند و من در همه کارها از آن‌ها مشورت می‌گیرم علی محمدی نیز بعنوان یک برادر کمک می‌کند و من قدردان زحمات این عزیزان هستم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه همانطور که گفتم کشتی آزاد و فرنگی را نباید از هم جدا بدانیم، گفت: محمد بنا فقط افتخار کشتی فرنگی نیست بلکه افتخار کشتی ایران است، همانطور که جهان پهلوان تختی، حمید سوریان، عباس جدیدی، علیرضا حیدری، امید نوروزی، قاسم رضایی، برادران خادم، حسن یزدانی و برادران گرایی افتخار کشتی ایران هستند، این تفکر بسیار غلطی است که کشتی آزاد و فرنگی را با هم جدا بدانیم و تا روزی که بنده در فدراسیون هستم، کشتی یکی است. بنده نیز هرکاری که بتوانم برای کشتی انجام می‌دهم.

وی افزود: از همه شما می‌خواهم که پشت هم باشید و در کارها هم با هم مشورت کنید و اگر اتفاقی هم که افتاد به یکدیگر انتقال دهید تا مشکل حل شود و دوست دارم که رفاقت جای رقابت را بگیرد، چرا که ما در اینجا رقیبب نیستیم بلکه همه یکی هستیم.

دبیر گفت: من ایستاده‌ام که جلوی هرگونه استرس و مشکلی را بگیرم تا شما بتوانید در آسایش و آرامش تمرین کنید و انتظار دارم که شما نیز تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار ببندید.

دبیر با تشکر از زحمات محمد بنا و پژمان درستکار گفت: واقعا ممنون این دو عزیز هستم که هیچ چیز برای خود نخواستند و هرچه خواستند برای مربیان و کشتی گیران بوده و من نیز وظیفه دارم که درخواست های آن ها را برآورده کنم.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای مطرح کشتی در دنیا دنیا امروز با آنالیز به موفقیت رسیده‌اند، گفت: یک اتاق آنالیز حرفه‌ای در  خانه کشتی شهید هادی آماده شده است و الان وقت دیدن فیلم و آنالیز کردن است و کار را به شب مسابقه موکول نکنید.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: اکثر کشتی گیران دوست ندارند که کشتی‌هایی که در آن باخته‌اند را ببنند، اما از آن‌ها بخواهید که فیلم کشتی را ببنید تا بتوانند نقاط ضعف را کاهش و نقاط قوت را افزایش دهند و این موضوع در نتیجه گیری بسیار مهم است.

دبیر بحث دور کردن کشتی گیران از استرس را بسیار مهم دانست و گفت: بعد از تمرین کشتی گیران را به حال خود رها نکنید تا سریع به اتاق های خود بروند و وقت خود را صرف فضای مجازی کنند. کشتی گیر باید سختی و فشار تمرینات و استرس وارده را یکجا خالی کند، ما فضای سبز مناسب، استخر و بازی های سالم را کمپ تیم‌های ملی فراهم کرده‌ایم و از کشتی گیران بخواهید که چند ساعت از وقت خود را برای آن بگذارند، ضمن اینکه فضا را طوری فراهم کنید که برای صرف غذا یا میان وعده با هم باشند تا کمی از استرس‌ها و فشارهای روحی و روانی فاصله بگیرند.

در ادامه حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: یک موضوعی که من در مسابقات جهانی نروژ و رقابت‌های جهانی نوجوانان در ایتالیا شاهد آن بودم، پیشرفت پر سرعت کشتی در کشورهای مطرح دنیا بود.

وی گفت: درست است که ما تمام تلاش خود را می‌کنیم اما بدانید که کشتی دنیا به سرعت در حال حرکت است و ما را نیز به خوبی آنالیز می‌کنند. ما هم باید سرعت خود را افزایش دهیم و کشتی آن‌ها را به خوبی آنالیز و تجزیه و تحلیل کنیم وگرنه جای خود را به سایر کشورها خواهیم داد و این یک واقعیت است. برخی از کشورهای سرمایه گذاری خوبی در کشتی کرده اند و به واسطه ی علم روز و آنالیز کشتی به موفقیت دست یافته اند، کار ما بسیار سخت است اما می‌توانیم موفق شویم به شرطی که از تمامی ظرفیت‌ها استفاده لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.