تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱:۱۵
کد خبر : 78301

داستان فیلتر امان، از قدرت الله زین الدینی تا علی زین الدینی

داستان فیلتر امان، از قدرت الله زین الدینی تا علی زین الدینی

تاریخچه امان فیلتر به نقل از مهندس علی زین الدینی: تاسیس برند امان فیلتر در سال ۱۳۷۶ بود؛ در واقع این شغل، شغل پدریِ ما می‌باشد و به صورت موروثی به ما رسیده. پدرم، آقای قدرت ا.. زین الدینی، در سال ۱۳۵۸ وارد صنعت فیلتراسیون شد.

در ابتدا فعالیت تجاری ایشان با برند “فیلترک” و با همکاری چند دوست به عنوان شریک آغاز شد و تا سال ۱۳۶۷ ادامه داشت؛ پس از آن پدرم، به همراه شریک دیگری با برند “ونو” فعالیت تجاری را ادامه دادند. سپس با برند “تطهیران” فعالیت تجاری را به صورت مستقل پیگیری کردند. در سال ۱۳۷۶ برند “امان فیلتر” به ثبت رسید. در این سالها، فعالیت تولیدی با تولید فیلترهای هیدرولیک، فیلترهای سوخت و فیلتر های روغن بنز مایلر، بنز خاور و مینی بوس شروع شد؛ و با شروع فعالیت امان فیلتر تولید فیلترهای المنتی خودروهای سنگین نیز اضافه گردید.

در واقع یکی از عوامل موفقیت این کمپانی، شروع فعالیت نسل جدید این خانواده در مدیریت امان فیلتر بود. ما به عنوان نسل جدید هم درس خوانده بودیم و تحصیلات داشتیم، و هم به سمت استفاده از تکنولوژی رفتیم و نگرش‌ ما این بود که محصولات جدید مورد نیاز برای ماشین‌های جدیدی که وارد کشور می‌شوند را تولید کنیم؛ و مثل قبل فقط روی کامیون‌های بنز تمرکز نداشته باشیم. در این سالها فلسفه وجودی امان فیلتر بحث کیفیت بوده و همیشه کیفیت را ملاک عمل‌ قرار دادیم. علاوه بر کیفیت، همبستگی و صداقت برای ما اولویت بوده است. این صداقت فکر می‌کنم یکی از عواملی بود که باعث موفقیت ما شده است. ما با مشتریان همیشه صادق بودیم و همیشه سعی کردیم که مردم‌دار باشیم و با مشتریان دوست باشیم. یک چیز خیلی مهم این است که ما همیشه تلاش کرده‌ایم فیلتری را تولید کنیم که روی ماشین خودمان با خیال راحت ببندیم. یعنی وقتی خودمان اعتماد می‌کنیم روی خودروی شخصی این فیلتر را استفاده کنیم، قطعا این نگرش باعث می‌شود بقیه هم به محصولات ما اعتماد کنند.

فرآیند تولید فیلترهای خودرو در امان فیلتر

فرایند تولید فیلتر در واقع از چندین دسته‌بندی چندبخشی تشکیل شده که به فیلترهای روغن، هوا، کابین، سوخت، خشک کن (رطوبت گیر) تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام فرآیند جداگانه‌ای دارد وOPC های خاص خود را داراست. در مورد دسته‌بندی اگر بخواهم بیشتر توضیح بدهم، فیلترهای روغن، هوا، سوخت، کابین در سه گروه سبک، نیمه سنگین و سنگین در کارخانه تولید می‌شود. فیلترهای روغن از لحاظ عملکرد به دو گروه پیچی (پوسته‌ای) و المنتی تقسیم بندی  در دو بخش خودروهای سبک و سنگین تولید می‌شود. در کارخانه ما، در بحث سبک و سنگین هم در واقع دو بخش فیلتر پیچی و فیلتر المنتی هست. در فیلترهای هوا هم همین‌طور، در دو بخش خودرو های سبک و سنگین تولید می‌شود که فومی، فلزی، و یا نمدی هستند.

در بحث فیلتر کابین هم دارای دو بخش خودروهای سبک و سنگین هست که شامل فیلترهای نمدی قاب‌دار، بدون قاب و فیلترهای فومی است. در بحث فیلترهای سوخت هم باز دو بخش سبک و سنگین داریم؛ فیلترهای بنزینی برای خودروهای سبک در دو بخش است که هم فلزی و هم پلیمری داریم. فیلترهای سوخت فلزی‌ هم به دو دسته، آهنی و  آلمینیومی تقسیم می‌شود. برای فیلترهای سوخت ماشین‌های دیزلی دو دسته آبگیرها و گازوئیل وجود دارد که هرکدام به فیلتر پیچی و المنتی تقسیم می‌شوند. فیلتر سوخت پیچی و المنتی هم دو بخش فیلترهای آبگیر و فیلترهای گازوئیل تقسیم می‌گردد. ما در بخش فیلترهای روغن، دارای گواهینامه استاندارد ملی ISIRI 2525 هستیم و در بخش فیلترهای هوا دارای گواهینامه ISIRI 34 هستیم. همچنین در بخش فیلترهای سوخت بنزینی دارای گواهینامه ISIRI 17553 هستیم. در بخش فیلترهای سوخت گازوئیلی دارای گواهنامه ISIRI 2769 هستیم.

 

اهمیت فیلتر برای خودرو

فیلتر قطعه‌ای است که در خودرو حائز اهمیت است. قطعا فیلتر یک قطعه مصرفی است و باید در مدت زمان و کارکرد درست تعویض شود. اهمیت آن به خاطر بحث تعمیر و نگهداری خودرو است. الان موضوع هزینه تعمیر و نگهداری یک موضوع مهمی است. فیلتر یک قطعه‌ای در خودرو است که اگر به موقع تعویض شود و از فیلتر با کیفیت مخصوصا فیلترهای هوا و سوخت استفاده گردد، خودرو خیلی دیرتر نیاز به تعمیر دارد. این دوتا فیلتر، فیلترهای با اهمیت‌تری نسبت به فیلترهای دیگر هست که رانندگان عزیز باید به موقع این فیلترها را تعویض کنند. یکی از نکاتی که تو ایران شاید خیلی به آن پرداخته نمی‌شود؛ بحث اهمیت فیلتر کابین است. اگر فیلتر روغن، هوا و سوخت را به موقع عوض نکنیم یا از فیلترهای فاقد استاندارد یا بی‌کیفیت استفاده کنیم، در نهایت خسارت به موتور خودرو وارد می‌شود؛ ولی فیلتر کابین قطعه‌ای است که حتما باید مورد توجه سرنشین قرار بگیرد و به موقع تعویض شود، چون این دیگر با سلامت خود فرد در ارتباط است. در حال حاضر، هوا در کلان شهرها بسیار آلوده است و فیلتر کابین می‌تواند از آلودگی هوا بکاهد. حداقل ما برای سلامت خودمان اگر ارزش قائل باشیم، فیلتر کابین باید به موقع عوض کنیم و از فیلتر با کیفیت استفاده کنیم.

 

کیفیت و تنوع محصولات امان فیلتر در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی

در بحث کنترل کیفیت محصول، فیلتر یک قطعه‌ای است که شاید کیفیت آن برای مصرف کننده از نظر ظاهری می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. از نظر عملکردی خیلی مشهود نیست که مصرف‌کننده بخواهد متوجه کیفیت در کوتاه مدت شود. بنابراین باید به استانداردها رجوع کنیم که شرکت تولید کننده چه استانداردهایی دارد. این برندی که الان می‌خواهم بر روی خودرو استفده کنم چه استانداردهایی را اخذ کرده، چه سابقه‌ای داره و در واقع ماهیت آن شرکت چه ماهیتی است. آیا رویکرد آن کیفیت است؟

من خودم یکی از راه‌هایی که برای مشخص شدن کیفیت فیلتر بخصوص در خودرو‌های سواری، می‌توانم پیشنهاد کنم این است که وقتی فیلتر سوخت یا فیلتر هواکش را تعویض می‌کنیم، حواسمان به مصرف سوخت باشد. حداقل در یک یا دو هفته اول دقت کنیم که مصرف سوخت ما چقدر تغییر داشته است؟ و این مصرف سوخت را تا یک ماه کنترل و پایش کنیم. در نظر داشته باشید با هر باک بنزین چند کیلومتر را می‌توانیم پیمایش کنیم. بنابراین در نظر داشته باشیم برای انجام سرویس‌های دوره‌ای بعدی که به تعویض روغنی رجوع می‌کنیم، این پارامترها را مقایسه کنیم. عملا می‌توانیم از فیلتر با برند دیگری استفاده کنیم تا تفاوت‌های کیفیتی را متوجه شویم. یکی از نکاتی که می‌توانیم عملکرد فیلتر را مشخص کنیم همین کنترل مصرف سوخت می‌باشد.

البته باید یادآوری کنم که محصولات امان دارای گارانتی فیلتر هستند.

در بحث فیلترهای خودروهای سنگین، اکثر رانندگان فنی هستند و کیفیت فیلتر را کامل بر روی عملکرد ماشین درک می‌کنند. یک نکته مهم در فیلترهای روغن بحث افت فشار است، در صورت استفاده از فیلتر با کیفیت، در فرازها و سربالایی های جاده و مکان هایی که فشار بر روی موتور، زیاد می‌باشد، خودرو سنگین دچار افت فشار نمی‌شود. در واقع رانندگان در استفاده از فیلترهای هوا اصولا نباید آن را باد بگیرند، اما رانندگان خودروهای سنگین کامل تجربه کرده‌اند، وقتی به ناچار یکی دوبار فیلتر هوا را باد می‌گیرند، می‌بینند همچنان آن فیلتر عملکرد خوبی دارد؛ یعنی از کاغذ با کیفیت‌تری استفاده در تولید آن فیلتر استفاده شده است. عملا خود رانندگان چون فنی هستند و با ماشین سروکار بیشتری دارند، همچنین اهمیت بیشتری نسبت به خودرو سواری به ماشین می‌دهند، کیفیت فیلتر را بهتر درک می‌کنند.

ما به لحاظ این که از گذشته با فیلترهای سنگین شروع به کار کرده بودیم، فیلترهای بنزی ما محبوبیت بیشتری دارد؛ چون از ابتدا هم فیلترهای سنگین با فیلترهای المنتی برند بنز تولید کرده‌ام، و سپس سبد محصولات تکمیل‌تر شد و فیلترهای سواری تولید گردید. در این سالها، در فیلترهای سواری هم تمرکز خیلی زیادی داشتیم، تقریبا می‌شود گفت نزدیک به دو دهه تمرکز ما بر روی فیلترهای سبک بوده است. فیلترهای سواری امان فیلتر اکثرا فیلترهایی هستند که در بازار محبوب هستند و مورد استقبال اکثر رانندگان است. حالا در بحث تنوع، خب امان فیلتر همیشه پیشرو بوده، جزو شرکت‌هایی بوده که در صنعت فیلتراسیون کشور همیشه از سبد محصول کاملی برخوردار بوده است. از سال ۹۷ هم تصمیم گرفتیم سبد فیلترهای سنگین را کامل‌تر کنیم تا به الان شکر خدا تلاش کل مجموعه بر این بوده که سبد محصولات سنگین هم کامل‌تر شود که الان فکر می‌کنم جزو کامل‌ترین سبدها در بین برندهای ایرانی هستیم. به جرأت می‌توانم بگم که شاید دو یا سه تا شرکت در ایران باشند که سبد محصولاتشان همانند امان فیلتر کامل باشد. چون ما در امان فیلتر هم محصولات سواری را داریم، و هم محصولات سنگین را. یک سری شرکت هستند که تمرکزشون بر روی محصولات سنگین و یک سری شرکت‌ها هم هستند که تمرکزشون صرفا بر روی محصولات سبک است؛ ولی امان فیلتر تمرکزش بر روی هر دو حوزه سبک و سنگین است که از این نشان دهنده قدرت امان فیلتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.