تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر : 25734

خوردن کدام میوه ها در هوای آلوده توصیه می شود

خوردن کدام میوه ها در هوای آلوده توصیه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصصین و کارشناسان تغذیه، بر ضرورت مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان شامل مرکبات و میوه‌های با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل‌های سبز و نارنجی، تاکید دارند. افزایش مصرف آب و مایعاتی همچون شیر کم‌چرب و ماهی به دلیل وجود ویتامین E و اُمگا

به گزارش خبرگزاری مهر، متخصصین و کارشناسان تغذیه، بر ضرورت مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان شامل مرکبات و میوه‌های با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل‌های سبز و نارنجی، تاکید دارند.
افزایش مصرف آب و مایعاتی همچون شیر کم‌چرب و ماهی به دلیل وجود ویتامین E و اُمگا ۳ به کاهش آثار و عوارض آلودگی هوا کمک می‌کند.
همچنین مصرف سبزی‌هایی مانند کاهو، هویج، گشنیز، جعفری، تره، کرفس، خُرفه، ریحان، کلم، گُل‌کلم، سبزی خوردن، پیازچه، سیر و لیموترش در روزهای آلوده ضروری است.
در روزهای آلودگی هوا وعده‌های غذایی سبک جایگزین وعده‌های غذایی سنگین شده و عموم افراد به ویژه سالمندان، غذاهای بخارپز و آب‌پز را در برنامه غذایی خود بگنجانند. علاوه بر اینکه سوپ‌ها و آش‌هایی مانند آش سبزیجات به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن کمک می‌کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.