تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 16526

«خانه دوست» دغدغه نوجوان دارد/ سریال آموزشی در شبکه جام‌جم

«خانه دوست» دغدغه نوجوان دارد/ سریال آموزشی در شبکه جام‌جم

رحمان حاصلی تهیه‌کننده سریال آموزشی- نمایشی «خانه دوست» که این شب‌ها از شبکه‌های جام جم و امید پخش می‌شود درباره این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: بیش از یک دهه است که برای نوجوانان برنامه سازی می‌کنم و این بار این رویکرد آموزشی با نمایش همراه شده و همچنان مسیر آموزش غیرمستقیم است. در دو

رحمان حاصلی تهیه‌کننده سریال آموزشی- نمایشی «خانه دوست» که این شب‌ها از شبکه‌های جام جم و امید پخش می‌شود درباره این مجموعه به خبرنگار مهر گفت: بیش از یک دهه است که برای نوجوانان برنامه سازی می‌کنم و این بار این رویکرد آموزشی با نمایش همراه شده و همچنان مسیر آموزش غیرمستقیم است. در دو دهه‌ای که از شروع ماه مبارک رمضان امسال می‌گذرد، بازخوردهای خوبی را از پخش سریال «خانه دوست» دیده‌ایم و نتیجه‌گیری من این است که هیچ چیز بهتر و بیشتر از قصه گفتن نمی‌تواند نوجوانان را همراه کند.

حاصلی درباره انگیزه‌های خود از ادامه برنامه‌سازی برای قشر نوجوان توضیح داد: گلدن تایم یا دوران طلایی عمر بشر، نوجوانی‌ست. در این زمان است که فرزند یک خانواده می‌فهمد به چه چیز علاقه دارد یا ندارد و اگر در همین نقطه برای زندگی خود تصمیم‌گیری نکند، ممکن است برای یک عمر طولانی مسیر را اشتباه برود.

وی اضافه کرد: حالا این بحث پیش می‌آید که نوجوان هنوز از تجربه زیستی کافی یا عقل و دانش قابل قبول برخوردار نیست که بتواند مقصد خود را مشخص کند. اینجاست که ارزش کار اهالی فرهنگ و رسانه مشخص می‌شود و به عقیده من شکل دادن مسیر یک انسان در دوران طلایی زندگی‌اش یک فرصت مغتنم است که نصیب برنامه‌سازان این قشر می‌شود، فرصتی که اگر دریابند، به نوعی باقیات صالحات برای خودشان ساخته‌اند.

این تهیه کننده درباره رویکرد سازندگان آثار مرتبط با نوجوان اظهار کرد: برنامه سازان این حوزه می‌توانند چراغ‌های اندیشه را برای نوجوانان روشن کنند و با ترسیم نمایی واضح از آینده، به او بگویند که در صورت تحقق یافتن مجموعه انتخاب‌هایی درست و قاعده‌مند، چه آینده‌ای برای آنان رقم خواهد خورد. یک نوجوان برای تصمیم گرفتن و انتخاب کردن باید اول به شناخت درستی از شخصیت خودش برسد و ما در این مسیر کنار او هستیم.

این کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی درباره چالش‌هایی که تولید «خانه دوست» بر سر راه او گذاشته اضافه کرد: لوکیشن دائمی ما یک مرکز فرهنگی به نام عمارت خانه دوست بود و همین موضوع تلویحاً بیان می‌کند که برای بنیان‌گذاری فرهنگ زندگی برای نوجوانان، دست به کار شده‌ایم.

وی درباره یکی از چالش‌های ساخت «خانه دوست» یادآور شد: کار کردن برای مخاطب ایرانی خارج‌نشین همیشه ما را با این چالش مواجه می‌کند که آنها بسیاری از خرده‌فرهنگ‌های داخل ایران را نمی‌شناسند و با خیلی از اصطلاحات، عادات رفتاری و … آشنایی ندارند اما از سوی دیگر، همین محدودیت در اکثر مواقع سبب ایجاد خلاقیت می‌شود و تیم نویسندگان برنامه نیز نشان دادند که این مورد مهم را طی ۳۲ قسمت لحاظ کرده‌اند. همچنین، گروه بازیگران کاربلد و خلاقی ما را همراهی می‌کردند که در اکثر سکانس‌ها به شکل خودجوش بداهه‌پردازی داشتند و همدلی‌هایی از این دست، موفقیت یک تیم پای‌کار آمده را اثبات می‌کند.

سریال آموزشی _نمایشی «خانه دوست» به تهیه کنندگی رحمان حاصلی و کارگردانی محمد حسن زاده هر شب ساعت ۱۹ از شبکه جام جم و ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه امید پخش می‌شود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.