تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 9008

حکایت زورگویی ۲ تیم در کاتا/ مردانی: هجمه‌ها به خاطر این است که پای اجرای عدالت ایستاده‌ایم

حکایت زورگویی ۲ تیم در کاتا/ مردانی: هجمه‌ها به خاطر این است که پای اجرای عدالت ایستاده‌ایم

محمدعلی مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی به وجود آمده در خصوص برگزاری رقابت های انتخابی کاتا جهت حضور در رقابت های جهانی و آسیایی، اظهار کرد: زمانی که قرار شد تیم ملی به مسابقات جهانی و پس از آن آسیایی اعزام شود، شورای فنی کاتا مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه پس از

محمدعلی مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی به وجود آمده در خصوص برگزاری رقابت های انتخابی کاتا جهت حضور در رقابت های جهانی و آسیایی، اظهار کرد: زمانی که قرار شد تیم ملی به مسابقات جهانی و پس از آن آسیایی اعزام شود، شورای فنی کاتا مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه پس از برگزاری رقابت های انتخابی، تیم نخست به مسابقات جهانی و تیم دوم به مسابقات آسیایی اعزام شود، همچنین در بخش انفرادی نیز نفر اول و دوم به ترتیب به جهانی و آسیایی اعزام شوند.

همچنین تیم هایی که در آخرین دوره مسابقات بین المللی که موفق به کسب عنوان و سکو شده بودند را از حضور در مسابقات مرحله نخست انتخابی معاف شدند، که بر همین اساس نیز در بخش مردان تیم مرکزی با مربیگری آقای شهرجردی و در بخش بانوان نیز تیم تهران الف با مربیگری خانم ارباب از حضور در انتخابی نخست معاف شدند. در پایان رقابت های انتخابی نیز، تیم های تهران الف و تیم مرکزی به ترتیب، عناوین نخست را در دو بخش بانوان و آقایان به دست آوردند و وارد اردو شدند.

رییس شورای فنی کاتا، تصریح کرد: مدتی از این موضوع گذشت و فدراسیون کاراته تصمیم گرفت برای رقابت های آسیایی، انتخابی جداگانه برگزار شود. کمیته فنی نیز نزدیک به یک ماه پیش جلسه ای را برای حضور در رقابت های جهانی و آسیایی برگزار کرد که در آن جلسه مصوب شد اگر در جریان رقابت انتخابی، در مجموع رقابت های ۳ دور، ۲ نمره اختلاف باشد، علاوه بر رقابت های جهانی به آسیایی نیز اعزام می شود. مثلا خانم صادقی و افسانه در ۲ مسابقه ۱/۸ امتیاز اختلاف داشتند.

وی ادامه داد: اولا به واسطه کرونا طی یکی دو سال گذشته مسابقه نبود و میان برنامه های فدراسیون کاراته و فدراسیون های آسیایی و جهانی تداخل ایجاد شده بود. حدود ۲۵ روز پس از رقابت های جهانی، قرار است رقابت های آسیایی برگزار شود، حال بهتریت بدن هم نمی تواند در یک ماه دو مرتبه به اوج برسد. مطلب دوم اینکه ما تصمیم گرفته بودیم تیم اول به مسابقات جهانی برود، مسابقات سنگین است و احتمال آسیب دیدگی و حتی ابتلا به کرونا نیز وجود دارد. با این وجود ما باز فرجه ای به تیم های اعزامی به مسابقات جهانی دادیم و گفتیم هر تیم ها و نفراتی که روی سکوی اول تا سوم جهان بایستند، باز هم به آسیایی اعزام می شوند.

مردانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما باید به گسترش کاتا و پشتوانه سازی نیز فکر کنیم، زمانی ۳۰ یا ۴۰ تیم در بخش آقایان در مسابقات شرکت می کردند اما در این دوره فقط ۸ تیم حضور داشتند. بنابراین ما باید تیم های دوم و سوم را هم می دیدیم تا آن ها نیز به مسابقات بین المللی بروند و انگیزه بگیرند.

عضو شورای فنی کاتا، با اشاره به اینکه تیم ها و نفرات نخست انتخابی، خواهان حضور در هر ۲ رویداد جهانی و آسیایی هستند، تصریح کرد: من فکر می کنم این تیم‌ها از الان خودشان را در مسابقات جهانی بازنده می دانند و به همین خاطر می خواهند در مسابقات آسیایی نیز حاضر شوند تا به عنوان برسند. ما به تیم مرکزی که سومی جهان را در دوره پیش به دست آورده اعلام کردیم شما اگر در رقابت های جهانی اول یا دوم و سوم شدید، به آسیایی هم اعزام می شوید. تمامی امکانات هم از طرف فدراسیون در اختیارتان قرار می گیرد اما خودشان را پیش باخته می دانند و می خواهند با هر نتیجه ای به آسیایی هم بروند.

وی درباره تصمیم نهایی شورای فنی کاتا گفت: تصمیم نهایی این است که شورا می گوید اگر تیم ها در مسابقات جهانی روی سکو بروند، به مسابقات آسیایی هم اعزام می شوند اما برخی افراد که با رای همین شورای فنی سرمربی شده اند می خواهند به هر دو رویداد با هر نتیجه ای اعزام شوند! ما در مسابقات گزینشی المپیک در پاریس ۲ نماینده داشتیم که به مرحله فینال رسیدند اما عدم شناخت مربیان از خانم صادقی و شهرجردی باعث شد به سهمیه المپیک نرسیم، حالا همین مربیان می‌گویند باید به هر ۲ رویداد برویم. ما گفته بودیم اگر در انتخابی در مجموع ۳ دور به ۲ نمره اختلاف رسیدید می توانید به هر ۲ رویداد بروید که این مورد اتفاق نیفتاد.

مردانی با اشاره به نتایج مسابقات انتخابی برای حضور در قهرمانی آسیا، گفت: در بخش مردان تیم کرمان با رای شورا و کمیته فنی و کمیته داوران تیم نخست شد و مسلما باید به مسابقات آسیایی اعزام شود. تیم های مرکزی و تهران الف نیز به مسابقات جهانی می روند، در بخش بانوان از آنجا که تیم دوم اختلاف کمی با تیم نخست انتخابی داشت و تیم جوانی هم است، ما گفتیم تیم دوم به آسبایی برود اما تیم خانم ارباب با شلوغ کاری می گویند ما باید هم به جهانی و هم آسیایی اعزام شویم!

وی در پاسخ به این سوال که قاعدتا بهترین تصمیم این است که تیم های جداگانه به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام شوند تا پشتوانه سازی نیز در کاتا صورت گیرد، گفت: بله دقیقا ما نیز همین حرف را می زنیم و برای همین نیز مورد هجمه قرار گرفتیم.

مردانی در پاسخ به این سوال که چرا رای داوران در نتایج انتخابی آسیایی در همان سالن مسابقات اعلام نشد یا از ورود مربیان به سالن جلوگیری شد، گفت: عدم ورود مربیان به خاطر کرونا بود و پاسخ این موضوع جزو وظایف ما نیست. اما در بحث داوری، به خاطر اینکه تضادی در مسابقات به وجود نیاید این تصمیم گرفته شد. البته مخفی هم نبود چرا که آرا خیلی شفاف به دبیر فدراسیون داده شد و در نهایت کمیته فنی و شورای فنی نتایج را به فدراسیون اعلام کردند.

رییس شورای فنی کاتا، در پاسخ به این سوال که چرا موضوع انتخابی تا این حد پیچیده شد و آیا بهتر نبود از همان ابتدا، شورای فنی یک تصمیم می گرفت و پای آن می ایستاد، خاطرنشان کرد: می شد با حاشیه کمتری برگزار شود. ما همان روز اول هم گفتیم تیم اول به جهانی برود و تیم دوم به آسیایی اما تیم های اول می گویند باید به هر ۲ رویداد اعزام شویم.

وی در پاسخ به این سوال که در نهایت کدام تیم ها و نفرات عارم مسابقات جهانی و آسیایی می شوند، گفت: تیم الف تهران با مربیگری خانم ارباب در بخش تیمی و خانم صادقی در بخش انفرادی عازم مسابقات جهانی می شوند و در بخش آقایان نیز تیم مرکزی با مربیگری آقای شهرجردی در بخش تیمی و پسر آقای شهرجردی در بخش انفرادی عارم مسابقات جهانی خواهند شد. همچنین خانم مهسا افسانه و آقای زند به مسابقات انفرادی آسیایی می روند و در بخش تیمی نیز تیم های تهران ب در بانوان و تیم کرمان در بخش آقایان عازم مسابقات آسیایی خواهند شد.

مردانی در پایان گفت: از آنجا که فدراسیون کاراته و شورای فنی پای حق ایستاده و می خواهند عدالت را اجرا کند مورد هجمه قرار گرفته اند. فدراسیون دوست دارد در کنار کسب بهترین نتایج در هر ۲ رویداد، به فکر پشتوانه سازی هم باشد. کاملا بر اساس عدالت و طبق مصوبات شورای فنی شده عمل است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.