تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 28492

حضور ۷ تنیس‌باز خارجی در جام حذفی و اعتراض عجیب ایرانی‌ها

حضور ۷ تنیس‌باز خارجی در جام حذفی و اعتراض عجیب ایرانی‌ها

به گزارش ایسنا، جام حذفی تنیس زنان و مردان ایران در ماه بهمن برگزار می‌شود و قرار است در بخش زنان یک بازیکن خارجی و در مردان شش بازیکن خارجی حضور داشته باشند. بازیکن خارجی جام حذفی زنان از ترکیه است اما در جام حذفی مردان بازیکنانی از مجارستان، آرژانتین، سوریه، ترکیه و سوریه (پناهنده

به گزارش ایسنا، جام حذفی تنیس زنان و مردان ایران در ماه بهمن برگزار می‌شود و قرار است در بخش زنان یک بازیکن خارجی و در مردان شش بازیکن خارجی حضور داشته باشند.
بازیکن خارجی جام حذفی زنان از ترکیه است اما در جام حذفی مردان بازیکنانی از مجارستان، آرژانتین، سوریه، ترکیه و سوریه (پناهنده آلمان)، حضور دارند. 
تیم های این بازیکنان حدود هزار تا دو هزار دلار به عنوان دستمزد به این بازیکنان خارجی پرداخت می‌کنند تا دو هفته در جام حذفی تنیس ایران بازی کنند. علاوه بر این بلیت رفت و برگشت نیز بر عهده تیم ها است.
برخی بازیکنان ایران که هم تیمی این بازیکنان خارجی شده اند، به فدراسیون اعتراض کرده بودند که حضور این بازیکنان خارجی باعث می شود در رقابت فینال شانس بازی کردن نداشته باشند چون تیم ها، بازیکنان خارجی خود را در ترکیب قرار می‌دهند و همچنین دستمزد آنها هم پایین می‌آید که البته اعتراض بازیکنان داخلی که چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسید باز هم مانع از حضور بازیکنان خارجی نشد.
این در حالی است که بازیکنان ایرانی بهتر است به جای معترض شدن، به فکر ارتقای سطح بازی خود و رسیدن به رقبای درجه چندم خارجی باشند.
جام حذفی زنان از ۱۴ بهمن و مسابقات مردان از ۲۴ بهمن در کیش آغاز می شود. 
در ادامه نگاهی به رزومه این بازیکنان خارجی داریم:  
*ملیس سیزر از ترکیه

برای تیم “یر به یر” البرز بازی می کند. او ۲۹ ساله است و در حال حاضر در رده ۲۰۱۵ رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

*گرگلی ماداراژ از مجارستان

برای تیم “تابلو نیروی ریلی” البرز بازی می کند. ۲۸ ساله است و در حال حاضر در رده ۵۲۷ رنکینگ اتحادیه تنیس بازان حرفه ای(ATP)  قرار دارد.
 آخرین مقامی که کسب کرده است: در سال ۲۰۲۲ در مسابقات ۱۵ هزار دلاری بوسنی و کرواسی دوم شده است.

*هرنان کاسانووا از آرژانتین

 در تیم “پارسیان انرژی” تهران بازی خواهد کرد. ۲۸ ساله است در رده ۲۶۳ رنکینگ اتحادیه تنیس بازان حرفه ای قرار دارد. این بازیکن به همراه مربی اش لوپز که آرژانتینی است به ایران می آید  و گفته می‌شود هر کجا که می‌رود، مربی‌اش نیز همراهش است.
آخرین مقامی که کسب کرده است: سال ۲۰۲۲ در مسابقات ۲۵ هزار دلاری، آرژانتین و اسلوونی سوم شده است.

*کورای کرچی از ترکیه

او نیز برای تیم پارسیان انرژی تهران به رقابت می پردازد. ۲۴ ساله است و در رنکینگ اتحادیه تنیس بازان حرفه ای ۶۵۵ است و در رنکینگ فدراسیون جهانی ۱۰۹۳ است.
در مسابقات مختلفی حضور داشته اما عنوان خاصی کسب نکرده است.

*ایوگنی کارلووسکی از روسیه

در تیم مانی تهران بازی می‌کند. ۲۸ ساله است و در رنکینگ اتحادیه تنیس‌بازان حرفه‌ای ۳۱۶ و در رنکینگ فدراسیون جهانی ۱۲۰۲ است.
آخرین مقامی که کسب کرده است: در مسابقات ۲۵ هزار دلاری نور سلطان قزاقستان در  سال ۲۰۲۱ اول شد.

*هازم ناو از سوریه

 این بازیکن سوریه به آلمان پناهنده شده است و ۲۳ سال دارد. در رنکینگ اتحادیه تنیس بازان حرفه‌ای در رده ۶۶۸ قرار دارد. او در جام حذفی ایران، در تیم “فیلتر” بازی می‌کند که البته عامر نائو از سوریه که او هم به آلمان پناهنده شده است، به عنوان مربی به ایران می آید.
آخرین مقامی که گرفته است: در سال ۲۰۲۲ در مسابقات ۱۵ هزار دلاری تونس اول شد.

*ماتیاس فوله از مجارستان 

در تیم “تابلو نیروی ریلی” تهران بازی می کند. ۲۴ ساله است و رنکینگ ۶۱۷ اتحادیه تنیس بازان حرفه ای را دارد و رنکینگ او در فدراسیون جهانی تنیس نیز ۳۳۵ است. 
آخرین مقامی که گرفته است: در سال ۲۰۲۲ در مسابقات ۱۵ هزار دلاری مجارستان و دومینیکن و ۲۵ هزار دلاری اسلوونی تا فینال پیش آمد اما سپس شکست خورد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.