تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 27890

حضور نماینده اتحادیه جهانی در انتخابات به نفع دوچرخه‌سواری ایران

حضور نماینده اتحادیه جهانی در انتخابات به نفع دوچرخه‌سواری ایران

به گزارش ایسنا، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری قرار است ۳۰ بهمن برگزار شود  و پس از حواشی ریز و درشتی که این فدراسیون از خرداد ۱۴۰۰ داشت، بالاخره تکلیف رییس آن مشخص می شود. انتخابات فدراسیون خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که به دلیل رای دادن معاون وزیر در انتخابات، اتحادیه جهانی آن را نپذیرفت و

به گزارش ایسنا، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری قرار است ۳۰ بهمن برگزار شود  و پس از حواشی ریز و درشتی که این فدراسیون از خرداد ۱۴۰۰ داشت، بالاخره تکلیف رییس آن مشخص می شود. انتخابات فدراسیون خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که به دلیل رای دادن معاون وزیر در انتخابات، اتحادیه جهانی آن را نپذیرفت و حتی فدراسیون تا تعلیق هم پیش رفت که در نهایت محمود رشیدی کناره گیری کرد و نایب رییس او رسول هاشم کندی سرپرست شد. فدراسیون دوچرخه سواری نیز از مهر ۱۴۰۰ در دوران سرپرستی به سر می برد و ورزشکاران این رشته هم بارها نسبت به بلاتکلیفی فدراسیون اعتراض کرده اند.
اکنون با تصویب زمان برگزاری انتخابات، به احتمال زیاد نماینده‌ای از اتحادیه جهانی یا کنفدراسیون آسیا در مجمع انتخاباتی ایران حضور خواهد داشت و ممکن است این فرد از مسئولان شاخص باشد. حضور این فرد را باید به فال نیک گرفت چراکه باعث می شود نگرانی ها بابت تکرار اتفاقات قبل و نپذیرفتن مجمع ایران کمتر شود.
بعد از انتخابات خرداد ۱۴۰۰، ایمیل هایی زیادی از داخل ایران به اتحادیه جهانی ارسال شد که حاصل آن بلاتکلیفی طولانی مدت فدراسیون بود اما اکنون که نماینده از اتحادیه جهانی یا کنفدراسیون آسیا حضور داشته و از نزدیک شاهد برگزاری انتخابات باشد، باعث می شود فدراسیون ایران نگرانی بابت ایراد اتحادیه جهانی را کمتر داشته باشد.  
دوچرخه سواران به دلیل این بلاتکلیفی و حواشی این رشته، روزهای مهمی را از دست دادند و قطعا اگر دوباره  گره ای در کار انتخابات ایران بیفتد، تمام ضرر آن متوجه ورزشکاران است.
از طرف دیگر حضور یک نماینده از اتحادیه جهانی یا کنفدراسیون آسیا فرصت را برای رایزنی و باز گرداندن اعتماد از دست رفته بیشتر می‌کند. به هر حال با توجه به اتفاقات گوناگونی که دوچرخه سواری در زمینه دوپینگ و استفاده از مربیان محروم پشت سر گذاشته است، اعتماد اتحادیه جهانی نسبت به ایران کم رنگ شده و نیاز است که دوباره این اعتماد جلب شود و این فرصت مناسبی است که باید بهترین استفاده  را از آن برد.  
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.