تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
کد خبر : 20165

حاج‌صفی به رکورد کریمی می‌رسد؟

حاج‌صفی به رکورد کریمی می‌رسد؟

به گزارش ایسنا، احسان حاج‌صفی از ۱۹ سالگی به طور مستمر در اردوهای تیم ملی ایران حضور دارد و بعد از گذشت ۱۴ سال، ۱۱۸ بازی را با پیراهن سفید و قرمز ایران انجام داده است. او این روزها در حال آماده‌سازی برای حضور در سومین جام جهانی دوران ورزشی خود است. کاپیتان ۳۲ ساله

به گزارش ایسنا، احسان حاج‌صفی از ۱۹ سالگی به طور مستمر در اردوهای تیم ملی ایران حضور دارد و بعد از گذشت ۱۴ سال، ۱۱۸ بازی را با پیراهن سفید و قرمز ایران انجام داده است. او این روزها در حال آماده‌سازی برای حضور در سومین جام جهانی دوران ورزشی خود است.

کاپیتان ۳۲ ساله تیم ملی ایران که فوتبال را با سپاهان شروع کرد و هیچ گاه هم پیراهن استقلال و پرسپولیس را به تن نکرده، در این سال‌ها در پست‌های دفاع چپ و هافبک دفاعی به میدان رفته و در برهه‌های مختلف به صورت سینوسی، در ترکیب اصلی و ذخیره ایران جا به جا شده است.

حاج صفی در حال حاضر عضوی از ترکیب ۲۳ نفره تیم ملی ایران است اما از سال گذشته به این سمت، دراگان اسکوچیچ فرصت کمتری برای بازی در ترکیب اصلی ایران به او می‌دهد و معمولا او به عنوان بازیکن ذخیره در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رود.

هافبک آاک آتن که خبرهایی درباره بازگشتش به ایران و سپاهان هم به گوش می‌رسد، در حال حاضر با ۱۱۸ بازی ملی از سیدجلال حسینی عبور کرده و نام خود را با قرار گرفتن در باشگاه صدتایی‌های ایران جاودانه کرده است. او جلوتر از خود، علی کریمی، علی دایی و در نهایت جواد نکونام را با ۱۵۱ بازی ملی می‌بیند.

حاج‌صفی در ۳۲ سالگی با رتبه سوم بیشترین بازی‌های ملی ۹ بازی و از رتبه اول یعنی ۱۵۱ بازی ملی جواد نکونام، نیازمند ۳۳ بازی ملی است و شاید هدف بزرگی برای او در این مقطع به شمار برود.

نزدیک‌ترین هدف برای حاج‌صفی، رتبه سوم است که می‌تواند تا یکی‌، دو سال آینده و در صورت بهبود کیفیت و یا حفظ موقعیت فعلی خود به آن دست یابد اما روند کاپیتان تیم ملی در یک سال گذشته حاکی از نیمکت نشینی و بازی کمتر برای تیم ملی است.

در شرایط فعلی برخی بر این باورند که ایران بعد از جام جهانی و یا جام ملت‌های آسیا در بهار سال آینده، باید روند جوانگرایی را تا جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز کند و در این صورت عرصه برای برخی از بازیکنان باتجربه تیم ملی تنگ‌تر خواهد شد.

به جز رسیدن به رتبه‌های اول تا سوم بیشترین بازی برای ایران، حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ می‌توان مهم‌ترین دستاورد برای حاج‌صفی باشد که در این صورت او ۳۶ ساله خواهد شد؛ اتفاقی که پیش از این فقط بازیکنانی مانند علی دایی موفق به تکرار آن شده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.