تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 14573

جلالی: داربی مساوی شود به سود استقلال است/ پرسپولیس باید جسورتر بازی کند

جلالی: داربی مساوی شود به سود استقلال است/ پرسپولیس باید جسورتر بازی کند

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط فنی استقلال و پرسپولیس پیش از داربی اظهار کرد: کلا چرخشی که سیاستگذاران اصلی فوتبال ایران دارند، طوری است که سال‌های بعد این دو تیم فاصله خود را با سایر تیم‌ها بیش‌تر خواهند کرد و این سیاست کلی است. در کل آن چیزی این دو تیم به

مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط فنی استقلال و پرسپولیس پیش از داربی اظهار کرد: کلا چرخشی که سیاستگذاران اصلی فوتبال ایران دارند، طوری است که سال‌های بعد این دو تیم فاصله خود را با سایر تیم‌ها بیش‌تر خواهند کرد و این سیاست کلی است. در کل آن چیزی این دو تیم به نمایش می‌گذارند با سایر تیم‌ها فاصله دارد. اگر به متوسط امتیازگیری تیم‌ها نگاه کنید، می‌بینید این دو تیم متوسط امتیازگیری خیلی خوبی را به ثبت رسانده‌اند. اگر به گذشته نگاه کنید می‌بینید این دو تیم اگر قبلا در لیگ قهرمان می‌شدند با متوسط امتیازی ۲ در هر بازی به این مقام می‌رسیدند اما الان این رکورد را هم جابه‌جا کرده‌اند. کلا این دو تیم از نظر شرایطی که دارند نسبت به سایر تیم‌ها ویژه‌تر هستند.

او افزود: استقلال توانسته سبکی از بازی را ارائه بدهد که در بازی‌ها نتیجه بگیرد و از سایر تیم‌ها جلوتر باشد. یعنی استقلال قواعد برنده شدن در یک بازی را می‌داند. این تیم خوب دفاع می‌کند و مترصد تک فرصت‌هاست تا به گل برسد و بعد از گلش دفاع کند. استقلال با همین روش توانسته امتیازات خوبی جمع کند و تیمی هم که می‌خواهد قهرمان شود این روش بازی برایش قابل توجیه است.

وی در ادامه گفت: مدل بازی پرسپولیس متفاوت‌تر است. این تیم از بابت مدل بازی شاید از استقلال جلوتر باشد اما از نظر نتیجه گیری فعلا به استقلال نرسیده است. موضوعی که هست، پرسپولیس در داربی پیش رو چیزی برای از دست دادن ندارد و اگر بخواهد محتاط بازی کند، قطعا به سود استقلال خواهد بود. مساوی در این بازی به سود استقلال است چون اگر در این بازی نبازد، می‌توانیم این تیم را شانس اول قهرمانی بدانیم. بنابراین پرسولیس مجبور است احتیاط را کنار بگذارد و جسورتر بازی کند و خود این موضوع به گرمی بازی کمک خواهد کرد. به همین خاطر فکر می‌کنم بازی به مراتب گرم‌تری نسبت به بازی رفت خواهیم دید.

جلالی در ادامه درباره عملکرد بازیکنان خارجی دو تیم هم گفت: از نظر تجربه بازی، بازیکنان خارجی استقلال بهتر هستند اما از نظر کیفیت نه، بازیکنان خارجی پرسپولیس بهتر هستند. بازیکنان خارجی استقلال با تجربه هستند و از نظر قیمتی هم بیش‌تر از بازیکنان خارجی پرسپولیس ارزش دارند و با توجه به این که مدت‌هاست در این تیم بازی می‌کنند، در تیم استقلال جا افتاده‌اند. در مقابل بازیکنان خارجی پرسپولس واقعا با کیفیت هستند. دفاع وسط تاجیک پرسپولیس به نام وحدت هنانوف، واقعا بازیکن با کیفیتی است و هوشمندانه بازی می‌کند و در قطع کردن‌ها زمان‌بندی دقیقی دارد و در بازی‌سازی هم بسیار خوب کار می‌کند. البته تمیروف مهاجم ازبک پرسپولیس هم بازیکن خوبی است که اگر در این تیم جا بیفتد می‌تواند کمک کند.

او ادامه تصریح کرد: در بازی رفت دو تیم، نقش استقلال در تخریب بازی حریف بسیار مهم بود. استقلال روشی که برای بازی انتخاب کرده بود، روشی کاملا تخریبی بود و روی نقاط قوت پرسپولیس تمرکز کرده بود و بازی قفل شده بود. در آن بازی پرسپولیس هم خیلی ریسک نکرد اما در داربی پیش‌رو پرسپولیس مجبور است ریسک کند. فکر می‌کنم در بازی پیش‌رو پرسپولیس با دو هافبک دفاعی بازی نخواهد کرد و حدس می‌زنم با سه هافبک بازی کند که یکی از این سه هافبک دفاعی باشد. یعنی در واقع با سیستم ۳-۴-۳ بازی کند. چون باید جسورتر بازی کنند. همین شیوه با کمی تغییر، بازی را از حالت قفل خارج می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.