تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 14558

جزییاتی از حمله موشکی/تاکید بر ادامه مذاکرات/واکنش‌ها به جنایت آل سعود

جزییاتی از حمله موشکی/تاکید بر ادامه مذاکرات/واکنش‌ها به جنایت آل سعود

به گزارش ایسنا، جزئیات جدید از حمله موشکی سپاه به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت. یک منبع آگاه با اعلام اینکه در عملیات موشکی سحرگاه یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق سه صهیونیست به هلاکت رسیدند و حداقل ۷ نفر شدیدا مجروح شدند، گفت: این عملیات در واکنش به

به گزارش ایسنا، جزئیات جدید از حمله موشکی سپاه به مرکز راهبردی رژیم صهیونیستی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

یک منبع آگاه با اعلام اینکه در عملیات موشکی سحرگاه یکشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق سه صهیونیست به هلاکت رسیدند و حداقل ۷ نفر شدیدا مجروح شدند، گفت: این عملیات در واکنش به تعرض پهپادی چندی پیش رژیم صهیونیستی به منطقه “ماهیدشت “صورت گرفته است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره حمله موشکی اخیر سپاه به مواضع رژیم صهیونیستی و وضعیت فعلی مذاکرات وین پاسخ داد.

وندی شرمن گفت: این حمله، حمله‌ای بسیار نگران‌کننده بود. در واقع، ما بر این عقیده نیستیم که مقر کنسولگری واقعا هدف این حمله موشکی بوده باشد. خیلی خوشحالیم که مواضع ما در امان هستند و هیچ کسی آسیب ندیده یا کشته نشده است. با تمام این‌ها، این نگرانی بزرگی است.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای در زمان دولت باراک اوباما پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در حال به نتیجه رسیدن با ایران بر سر مذاکرات وین در راستای احیای توافق هسته‌ای است،  گفت: من فکر می‌کنم این اتفاق نزدیک است و ما می‌خواهیم تمامی طرفین از جمله روسیه که نشان داده است نگرانی‌هایی دارد، این کار را به سرانجام برسانند.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال ۱۴۰۰، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به نظر وی اقدام اخیر سپاه در این منطقه مانع ادامه فعالیت های خرابکارانه در مرز ایران و عراق می‌شود یا نه،‌ تصریح کرد:‌ ما امیدواریم که پیام گرفته شده باشد. ما به صورت سیاسی، دیپلماتیک و غیراعلامی نیز قبلا پیام‌هایی را فرستاده بودیم ولی در نقطه‌ای قرار گرفتیم که به این پیام‌ها بی‌توجهی می‌شد و امنیت مرزهای ما خدشه‌دار شده بود.

سعید خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست درباره‌ روند مذاکرات وین گفت:‌ ما اگر در نقطه توافق قرار بگیریم به تمام ملت ایران با صدای بلند اعلام می‌کنیم مسائل باقی مانده بین ما و آمریکا در جریان این مذاکرات نیازمند تصمیمات سیاسی واشنگتن است. هنوز این تصمیمات به ما اعلام نشده و اگر اعلام شود به وین برمی‌گردیم.

توقف مذاکرات وین هم موضوعی بود که وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای به آن پرداخت وتاکید کرد: این مذاکرات روند عادی خود را طی می‌کند و تاخیری در آن وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است: در ۱۱ مارس، وقفه‌ای در مذاکرات احیای برجام ایجاد شد. هیات‌های مذاکره‌کننده برای رایزنی به پایتخت‌هایشان بازگشتند. کار روی برخی جنبه‌های توافق آتی بر سر احیای توافق هسته‌ای ادامه دارد و متن آن در زمینه مسائل مربوط به آمریکا و ایران در حال اصلاح شدن است. برخی مشارکت‌کنندگان در مذاکرت نیز باید در زمینه تایید متن نهایی توافق تصمیم نهایی اتخاذ کنند. مذاکرات به طور عادی و بدون هیچ تاخیر ساختگی پیش می‌رود.

یک‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در گفت و گو با  فایننشال تایمز هر گونه ارائه معافیت از تحریم‌ها به روسیه برای حفظ‌ روابط اقتصادی-تجاری تحت برجامش با ایران را رد کرد و گفت: تحریم‌های اقتصادی جدید اعمال شده به روسیه در واکنش به حمله‌اش به اوکراین به توافق هسته‌ای ایران «بی‌ربط» بوده و «نباید هیچ گونه تاثیری بر اجرایی شدن آن داشته باشد.

رضا ذبیحی کارشناس مسائل بین الملل نیز در تحلیلی درباره وقفه ایجاد شده در مذاکرات احیای برجام گفت: دلیل توقف مذاکرات هسته ای تداوم اختلاف میان ایران و آمریکا است و موضوع بحران اوکراین در حال حاضر اثر تعیین کننده ای در سرنوشت مذاکرات ندارد. 

دیگر  اخبار مرتبط را می توانید در  لینک های زیر بخوانید.

بایدن می‌خواست پوتین وکیل او در مذاکرات وین باشد

تا زمان تأمین مطالبات قانونی خود در مذاکرات وین باقی می‌مانیم

روسیه به مذاکره برگردد/ آمریکا و اروپا خودخواهی را کنار گذارند

***

در پی جنایت هولناک اخیر دولت عربستان نسبت به جمعی از مسلمانان عربستان و از جمله شیعیان قطیف و احساء، اظه و عدام ۸۱ نفر از شهروندان این کشور

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام در آغاز درس خارج فقه خود، اظهار کرد: گویی در دنیا دفاع از ارزش ها را می توان با پول از بین برد؛ چرا که وقتی کار به عربستان می رسد همه چشم ها بسته و ذهن ها شسته می شود، اما در مورد جاهای دیگر فریاد «واویلا» سرداده می شود؛ و این رفتار مصداق «کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» است. این مدعیانی که همیشه فریاد می زنند، چرا در جای دیگر ساکتند؟!

 همچنین کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران با بیان اینکه مقامات عربستانی در اعدام ۸۱ نفر که ۴۱ نفر از آن‌ها از شیعیان بودند، از زوایای مختلف قابل بررسی است، تاکید کرد: عربستان باید در خصوص اعدام‌های اخیر در رابطه با اینکه که این افراد با چه جرایمی به حکم اعدام محکوم شده اند، پاسخگو باشد.

واکنش های دیگر درپی جنایت اخیر آل سعود را در لینک های زیر بخوانید.

نظام آل سعود از آغاز بر اساس سیاست وحشی‌گری بنا شده  است

حکومت آل سعود به موازین اسلامی و انسانی پایبند نیست

***

امروز همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.