تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 27786

جزئیات انتقال هوایی قلب خانم ۲۰ ساله از مشهد به تهران

جزئیات انتقال هوایی قلب خانم ۲۰ ساله از مشهد به تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسام علیرضایی گفت: در انتقال هوایی قلب اهدایی با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به تهران انتقال داده شد. وی افزود: قلب این خانم قهرمان ۲۰ ساله

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسام علیرضایی گفت: در انتقال هوایی قلب اهدایی با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز جهت پیوند به تهران انتقال داده شد.
وی افزود: قلب این خانم قهرمان ۲۰ ساله از مشهد به تهران منتقل و در بیمارستان شهید رجایی به نوجوان ۱۱ ساله با موفقیت پیوند زده شد.
علیرضایی ادامه داد: از آنجایی که بیمار نیاز ویژه ای برای ادامه حیات به قلب پیوندی داشت، پرواز رأس ساعت ۷:۳۰ صبح برای دریافت قلب، از تهران به سمت مشهد صورت گرفت، و رأس ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه قلب اهدایی، پس از جداسازی به بیمارستان شهید رجایی تحویل داده شد.
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها افزود: بدین ترتیب قلب جوان ۲۰ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ایثارگرش به یک بیمار نوجوان که از نارسایی شدید قلبی در رنج بود پیوند زده شد.
علیرضایی افزود: کبد و کلیه‌های این فرد در مشهد به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.