تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر : 29691

جزئیات اجرای نقشه ارجاع الکترونیکی در کشور

جزئیات اجرای نقشه ارجاع الکترونیکی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به محوریت پزشکی خانواده و نظام ارجاع در این اجلاس، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت، مسئولیت اجرای نظام ارجاع به بنده محول شده که نقشه ارجاع الکترونیک با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی، نهایی شده به

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با اشاره به محوریت پزشکی خانواده و نظام ارجاع در این اجلاس، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت، مسئولیت اجرای نظام ارجاع به بنده محول شده که نقشه ارجاع الکترونیک با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی، نهایی شده به گونه ای که به صورت نقشه الکترونیکی مشخص است که ارجاع باید به چه مراکز درمانی و چه تخصص‌هایی انجام شود.

وی افزود: در ابتدای کار، اجرای نظام ارجاع، اختیاری است تا بیماران دچار مشکل نشوند اما مشوق‌هایی برای مسیر ارجاع الکترونیکی در نظر گرفته شده است که اگر خدمتی در استان محل سکونت بیماران قابل ارائه است، برای دریافت آن مجبور به رفت و آمد به استان‌های دیگر و تهران نشوند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سامانه ارجاع الکترونیک نیز آماده شده و به زودی رونمایی می‌شود، گفت: برای جلوگیری از استفاده از چندین سامانه، نسخه نویسی، نسخه پیچی، پرونده الکترونیک، تشخیص و ارجاع در سامانه ارجاع در نظر گرفته شده و در مراحل بعد، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی به این سامانه متصل می‌شوند البته راه اندازی این سامانه به معنی حذف استارت آپ ها نیست بلکه آنها می‌توانند در این سامانه، اقدامات جدید و کاربر پسند را انجام دهند.

کریمی تصریح کرد: عملکرد سامانه ارجاع الکترونیک با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. برای اجرای نظام ارجاع باید اختیاراتی به رؤسای دانشگاه‌ها واگذار شود چون شرایط هر دانشگاه، متفاوت است.

وی با اشاره به آغاز اجرای پزشکی خانواده از دی ماه در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر، یادآور شد: در مرحله بعدی و از سال آینده، پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالاتر از ۲۰ هزار نفر و با اولویت حاشیه شهرها و مرحله به مرحله اجرایی می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: برخی مشوق‌ها برای استقبال و رضایت خاطر مردم از پزشکی خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته شده به عنوان نمونه افرادی که از مسیر ارجاع مراجعه می‌کنند، پرداختی کمتری می‌توانند داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سامانه ارجاع الکترونیکی، امکان ارجاع بیماران از یک متخصص به متخصص رشته‌ای دیگر و یا از متخصص به فوق تخصص دیده شده است.

وی با بیان اینکه امکان دریافت بازخورد از بیماران پس از مراجعه در مسیر ارجاع و پزشکی خانواده در سامانه ارجاع الکترونیکی وجود دارد، گفت: امکان نظرسنجی از بیماران در مورد خدمات دریافتی، وجود دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.