تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 26210

جباری: اشتباهم را در مورد معتمدی پذیرفتم/ بقیه هم شهامت پذیرش اشتباهشان را داشته باشند

جباری: اشتباهم را در مورد معتمدی پذیرفتم/ بقیه هم شهامت پذیرش اشتباهشان را داشته باشند

علی جباری در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چه ضرورتی وجود داشت که وقتی در آستانه مسابقات قهرمانی جهان هستیم، رقابت بین رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته 102 کیلوگرم لیگ برتر سنگین باشد؟ بیان کرد: هر کسی به فکر تیم خودش است. مربی ملی حفاری می خواهد بهترین نتیجه را بگیرد

علی جباری در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چه ضرورتی وجود داشت که وقتی در آستانه مسابقات قهرمانی جهان هستیم، رقابت بین رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته 102 کیلوگرم لیگ برتر سنگین باشد؟ بیان کرد: هر کسی به فکر تیم خودش است. مربی ملی حفاری می خواهد بهترین نتیجه را بگیرد و من هم باید جوابگوی باشگاه خودم باشم چون باشگاه دارد هزینه می‌کند. البته برنامه‌ریزی می‌توانست بهتر شود و مانند سال های گذشته، نتیجه ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا یا جهانی برای لیگ هم محاسبه شود تا سه هفته بعد از قهرمانی آسیا دوباره در لیگ وزنه نزنند و بعد هم دوباره در اردوی تیم  ملی رکوردگیری شوند.
او در پاسخ به این پرسش که به عنوان مربی یکی از تیم های مدعی که ملی‌پوشان زیادی دارید چنین پیشنهادی را به فدراسیون ندادید؟ گفت: به صورت مکتوب این پیشنهاد را ندادیم.
جباری در پاسخ به این پرسش که شرایط بدنی معتمدی در لیگ به گونه‌ای بود که بتواند زیر وزنه 177 کیلوگرم برود؟ تصریح کرد: سرمربی تیم ملی باید شرایط بدنی ورزشکاری که در اردوی تیم ملی است را به ما می گفت. وزنه 170 کیلوگرم که معتمدی در حرکت دوم انداخت برایش سنگین نبود. انتخاب خود من برای حرکت سوم وزنه 172 – 173 کیلوگرم بود که معتمدی خواست وزنه را بالاتر ببرم و البته این را قبول دارم که تصمیم نهایی را من مربی باید می‌گرفتم. البته این سوال را دارم اگر معتمدی وزنه 170 کیلوگرم را نمی‌انداخت، انتخاب من برای حرکت سوم چه بود؟ قطعا زیر وزنه  175 – 176 کیلوگرم نبود و ممکن بود همین اتفاق باز هم رخ می‌داد. باز هم خدا را شکر چون ما همه فکر می‌کردیم آرنج او در رفته است اما این اتفاق نیفتاده و تا جایی که می‌دانم پشت بازوی او آسیب دیده است و حالا باید پزشک متخصص نظر قطعی خود را بدهد.
او ادامه داد: زمانی که معتمدی مصدوم شد، براری مربی تیم ملی به من گفت که چرا اینقدر وزنه را اضافه کردم چون معتمدی در اردوی تیم ملی سه بار 170 کیلوگرم زده و یک بار هم 175 کیلوگرم زده است و من هم پاسخ دادم که چرا الان این را به من می‌گوید و کادرفنی باید قبل از مسابقه لیگ این مسئله را اطلاع می داد. من به هوای اینکه معتمدی آماده است، این وزنه‌ها را گرفتم. به هر حال او در اردوی تیم ملی بود و سه هفته قبل هم در قهرمانی آسیا 181 کیلوگرم یک ضرب زد و فکر می کردم بدن آماده ای دارد و نمی دانستم آنچنان آماده نیست.
سرمربی تیم وزنه برداری ذوب آهن بااشاره به مصدومیت پیش آمده برای معتمدی تاکید کرد: من این شهامت را داشتم که اشتباهم را بپذیرم. امیدوارم بقیه نفرات نیز این شهامت را داشته باشند که اگر اشتباهی انجام می دهند، بپذیرند. تیم ازمسابقات قهرمانی آسیای بحرین با سه، چهار مصدوم برگشت. مسعود چترایی وزنه بردار تیم ذوب آهن را به این دلیل در هفته اول لیگ نگذاشتم چون مصدوم بود و اگر آماده بود، او را در لیگ می گذاشتم. با این حال ما نیامدیم جار و جنجال کنیم که چرا وزنه‌بردار تیم ذوب آهن از قهرمانی آسیا مصدوم برگشت.
جباری در اینکه گفته شده است معتمدی اگر در لیگ به دهدار می باخت 50 میلیون از قراردادش کسر می شد، تصریح کرد: این را تکذیب می‌کنم چنین چیزی نبوده است. وقتی هنوز لیگ شروع نشده است چرا باید چنین حرفی بزنیم.
او در پاسخ به این پرسش که اگر معتمدی در لیگ دوم می شد، اتفاق خاصی رخ می داد؟ تاکید کرد: هیچ اتفاق خاصی هم نمی افتاد  اما اتفاق در ورزش وجود دارد.  نمی توان پیش بینی کرد در هفته دوم لیگ و قهرمانی جهان چه اتفاقی رخ می دهد. حتی اگر یادتان باشد سعید محمد پور در همین لیگ مصدوم  شد و قهرمانی جهان را از دست داد. فدراسیون باید لیگ را به گونه دیگر برنامه ریزی کند. کادرفنی تیم ملی نیز با مربیان تیم هایی که وزنه بردار ملی‌پوش دارند، صحبت کند. بهتر این بود که نتایج مسابقات قهرمانی آسیایی بحرین برای لیگ هم  حساب می‌شد تا وزنه برداران مجبور نشوند دوباره به خودشان فشار بیاورند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.