تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 9303

ثبت قانونی تهیه‌کنندگان سینما به کجا رسید؟/ انتظار برای جمع‌بندی

ثبت قانونی تهیه‌کنندگان سینما به کجا رسید؟/ انتظار برای جمع‌بندی

به گزارش خبرنگار مهر، بحث ثبت قانونی صنوف خانه سینما در یکی از وزارت خانه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور و یا وزارت کار و امور اجتماعی چند سالی است که مورد بحث قرار گرفته، هرچند این مساله توسط گروهی از سینماگران مورد استقبال قرار گرفته و توسط گروه دیگر نفی شده است، اما تا

به گزارش خبرنگار مهر، بحث ثبت قانونی صنوف خانه سینما در یکی از وزارت خانه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور و یا وزارت کار و امور اجتماعی چند سالی است که مورد بحث قرار گرفته، هرچند این مساله توسط گروهی از سینماگران مورد استقبال قرار گرفته و توسط گروه دیگر نفی شده است، اما تا امروز ۲۱ صنف مراحل ثبت قانونی خود را پشت سر گذاشته‌اند.

از جمله صنوفی که در سینمای ایران از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و می‌توان گفت نبض اصلی تولید و اقتصاد را در سینما برعهده گرفته‌اند، تهیه کنندگان هستند. صنف بسیار مهمی که تازه چند سالی است که به یکپارچگی رسیده و زیر چتر اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران فعالیت می‌کنند.

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران دارای ۴ تشکیلات شامل انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران (ثبت در وزارت کار)، جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران (ثبت در وزارت کشور)، انجمن صنفی تهیه کننده کارگردانان سینمای ایران (ثبت در وزارت کار) و انجمن صنفی تهیه کننده فیلم ایران (ثبت در وزارت کار) است که هرکدام به صورت جداگانه کد شناسه ملی دریافت کرده‌اند.

مساله قابل توجه این است که هرچند هرکدام از این تشکیلات کد شناسه خود را دریافت کرده‌اند، اما برای اینکه بتوانند به صورت قانونی در رویدادهایی مانند انتخابات خانه سینما شرکت کنند، اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران باید به صورت جداگانه برای دریافت کد شناسه ملی و ثبت قانونی اقدام کند.

شواهد نشان می‌دهد هرچند اتحادیه تهیه کنندگان به خوبی می‌داند در صورتی که ثبت قانونی نشود نمی‌تواند در هیچکدام از انتخابات خانه سینما شرکت کند، اما همچنان اقدامی برای این امر انجام نمی‌دهد، البته این امکان نیز وجود دارد که اتحادیه در این زمینه همچنان به جمع بندی نهایی نرسیده باشد.

با توجه به اختلافاتی که برای ثبت قانونی صنوف در سینمای ایران وجود دارد باید دید درنهایت صنوف باقی مانده برای ثبت قانونی اقدام می‌کنند یا خیر.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.