تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 6731

تیمی که به اسطوره‌ها تنه می‌زند!

تیمی که به اسطوره‌ها تنه می‌زند!

به گزارش ایسنا، بهترین نتیجه تاریخ تیم کشتی آزاد ایران تاکنون در رقابت های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما رقم خورد، جاییکه ایران با ۵ طلای محمد ابراهیم سیف پور، محمدعلی صنعتکاران، امامعلی حبیبی، منصور مهدی زاده و غلامرضا تختی، یک مدال نقره نصرالله سلطانی نژاد و یک برنز حمید توکل به کار خود پایان داد تا

به گزارش ایسنا، بهترین نتیجه تاریخ تیم کشتی آزاد ایران تاکنون در رقابت های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما رقم خورد، جاییکه ایران با ۵ طلای محمد ابراهیم سیف پور، محمدعلی صنعتکاران، امامعلی حبیبی، منصور مهدی زاده و غلامرضا تختی، یک مدال نقره نصرالله سلطانی نژاد و یک برنز حمید توکل به کار خود پایان داد تا نتیجه ای خارق العاده و تاریخی رقم بخورد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از گذشت ۶۰ سال هر چند نتوانست رکورد تاریخی یوکوهاما را بشکند اما بهترین نتیجه تاریخ کشتی از لحاظ مرغوبیت مدال بعد از رقابت های جهانی یوکوهاما را طی ۶ دهه گذشته رقم زد، جاییکه حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع برای ایران ۳ مدال طلا گرفتند، علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی به ۳ مدال نقره رسیدند و مجتبی گلیج نیز مدال برنز گرفت.

به غیر از رقابت های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما، کشتی آزاد ایران پیش از این تنها در ۴ دوره در سال های ۱۹۶۵ منچستر، ۱۹۷۰ ادمونتون، ۱۹۷۳ تهران و ۱۹۹۸ تهران موفق به کسب ۳ مدال طلا شد و شاگردان درستکار پس از ۲۳ سال بار دیگر موفق به کسب ۳ مدال طلا برای ایران شدند.

کشتی آزاد ایران تنها در یک دوره حضور در رقابت های جهانی موفق به کسب ۵ مدال طلا شده و در دیگر دوره ها تعداد طلاهای ایران ۳ و یا کمتر از ۳ طلا بوده است.

برای ایران در رقابت های جهانی ۱۹۶۵ منچستر، سیف پور، موحد و مهدی زاده ۳ مدال طلا گرفتند و فرخیان و صنعتکاران نیز به ۲ مدال نقره رسیدند.

در مسابقات جهانی ۱۹۷۰ ادمونتون کانادا، ابراهیم جوادی، سید شمس الدین سیدعباسی و عبدالله موحد به ۳ مدال طلا رسیدند و محمد فرهنگ دوست نیز به مدال نقره رسید.

در سال ۱۹۷۳ و در مسابقات جهانی تهران، ابراهیم جوادی، محسن فرح وشی و منصور برزگر به مدال طلا رسیدند و مرحوم محمدرضا نوایی نیز برای ایران برنز گرفت و بالاخره در سال ۱۹۹۸ و در مسابقات جهانی تهران، ایران بار دیگر به ۳ مدال طلا رسید، علیرضا دبیر، علیرضا حیدری و عباس جدیدی موفق به کسب ۳ مدال طلا برای ایران شدند، عباس حاج کناری و رسول خادم نقره گرفتند و غلامرضا محمدی نیز به مدال برنز رسید.

حال پس از ۲۳ سال، تیم ملی کشتی آزاد ایران بار دیگر موفق به کسب ۳ مدال طلا شد و با احتساب ۳ مدال نقره و یک برنز دیگر، بهترین نتیجه به لحاظ مرغوبیت مدال را در ۶۰ سال گذشته و پس از رقابت های جهانی ۱۹۶۱ یوکوهاما رقم زد.

کشتی آزاد ایران در دیگر دوره های رقابت های جهانی به کمتر از ۳ مدال طلا رضایت داده است، ایران در ۸ دوره به ۲ مدال طلا رسیده و در ۱۴ دوره نیز تنها به یک مدال طلا اکتفا کرده است.

آزادکاران ایران همچنین در ۱۹ دوره با احتساب رقابت های جهانی اوزان غیر المپیکی در سال ۲۰۱۶، در رسیدن به مدال طلا ناکام بوده اند.

با این اوصاف کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز آزادکاران ایران در رقابت های جهانی نروژ را می توان همطراز روزهای اوج تاریخ کشتی آزاد ایران دانست و با توجه به میانگین سنی بسیار خوب این نفرات، به کسب موفقیت های بیشتر طی سال های آتی خصوصا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می توان امید زیادی داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.