تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر : 2430

تولید روزانه نفت اوپک از ۲۶ میلیون بشکه گذشت

تولید روزانه نفت اوپک از ۲۶ میلیون بشکه گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه اوت اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه، ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۶۳۷ هزار بشکه بیشتر از ۲۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه ماه ژوئن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه اوت اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه ژوئیه، ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۶۳۷ هزار بشکه بیشتر از ۲۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه ماه ژوئن است.

بر اساس گزارش ماه اوت اوپک، عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۴۰۳ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۳ میلیون و ۹۷۸ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

ایران در ماه ژوئیه ۲ میلیون و ۴۸۵ هزار بشکه نفت تولید کرده که ۱۵ هزار بشکه بیشتر از ماه ژوئن بوده است.

تولید نفت خام ونزوئلا و لیبی کشورهایی که از توافق کاهش تولید معاف هستند در ماه ژوئیه به ترتیب روزانه ۲۶ هزار بشکه کاهش و ۲ هزار بشکه نفت افزایش یافته است.

افزایش قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن یک دلار و ۳۰ سنت برابر با ۱.۸ درصد افزایش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه ژوئیه ۷۲ دلار و ۹۸ سنت ثبت شد، در حالی که در ماه ژوئن هر بشکه ۷۱ و ۶۸ سنت دلار بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه ژوئیه با افزایش حدود ۲ درصدی، به ۷۳ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۶۴ سنت بیشتر از ماه ژوئن است.

اوپک همچنین در جدیدترین گزارش ماهانه بازار نفت، پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را بدون تغییر نگه داشت و همچنان انتظار دارد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۶.۶ درصد رشد کند.

اوپک تقاضای جهانی نفت برای سه‌ماه نخست تا چهارم را به ترتیب ۹۲ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه در روز، ۹۵ میلیون و ۵۱۰ هزار بشکه در روز، ۹۸ میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز و ۹۹ میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.