تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 19021

توقیف اوراق مترو توسط تامین اجتماعی/چرا بیش از نیمی از دوربین‌های کنترل سرعت خراب یا خاموش است؟

توقیف اوراق مترو توسط تامین اجتماعی/چرا بیش از نیمی از دوربین‌های کنترل سرعت خراب یا خاموش است؟

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران با بیان این‌که اگر مبنا و اصول کار رعایت شود دیگر نیاز به دست‌بوسی و پابوسی و التماس به این و آن را نیست، گفت: در این جلسه بایدها بیان شد درحالی که یک مدیر اجرایی باید بگوید که چه کرده و

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی پس از استماع گزارش معاون شهردار تهران با بیان این‌که اگر مبنا و اصول کار رعایت شود دیگر نیاز به دست‌بوسی و پابوسی و التماس به این و آن را نیست، گفت: در این جلسه بایدها بیان شد درحالی که یک مدیر اجرایی باید بگوید که چه کرده و چه کارهایی می‌خواهد انجام دهد.

وی با بیان این‌که تمام برنامه‌ها برای چهار الی پنج سال آینده است، اظهارکرد: ممکن است تا آن زمان هیچ کدام از ما نباشیم. آنچه که بیان شد با وضعیت موجود تفاوت دارد و باید بگویم که ما برای هولدینگ مترو در راستای تکمیل خطوط سه، شش و هفت در سال جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم که یک چهارم از سال می‌گذرد و انتظار بود که حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان محقق شود اما تاکنون تنها ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق قرضه سال ۱۳۹۹ تامین شده که ۴۴ میلیارد آن توسط سازمان تامین اجتماعی که معلوم نیست قانونی بوده یا غیرقانونی بلوکه شده است و مابقی به مترو داده شده است. همچنین اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ که ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود نیز هنوز در مرحله تشریفات اداری قرار دارد و عملیاتی نشده است و بودجه‌های شهرداری و سهم ۵۰ درصدی دولت نیز هیچ کدام محقق نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این‌که برخی شرکت‌ها قطعاتی را برای مترو ساخته‌اند تا خطوط تکمیل شود، ادامه داد: اما حالا به دلیل عدم تامین نقدینگی این قطعات در انبارهای سازنده مانده است و این در حالی است که ما هم سازنده و هم مردم را با محدودیت مواجه کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با بیان این‌که متاسفانه در دوره مدیریت قبلی بخش شمالی خط شش مترو را بدون اتصال به بخش میانی و جنوبی افتتاح و سه رام قطار را در این خط حبس کردند، گفت: در هر جابه‌جایی ۱۰ الی ۱۵ مسافر جابه‌جا می‌شوند در حالی که این قطارها حداقل می‌توانستند ۷۵ هزار نفر را جابه‌جا کنند اما این سه رام قطار حبس شده‌اند.

وی با بیان این‌که در مورد آسانسورهای خریداری شده برای مترو در انبارها قرار دارد، گفت: اما به دلیل سهم متفاوت موسسه استاندارد هنوز این آسانسورها تاییدیه ندارند.

سرنوشت ۶۳۰ واگن جدید مترو چه شد؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به سرنوشت ۶۳۰ واگن اظهارکرد: دولت روحانی هشت سال در مورد ۶۳۰ واگن صحبت کرد اما یک واگن هم نداد چرا که اصول کار غلط است و طی آخرین پیگیری‌های من مشخص شده که تنها یک وزارتخانه از سه وزارتخانه چینی با ساخت موافقت کرده و بانک عامل در ایران که باید مورد تایید طرف خارجی باشد نیز هنوز تعیین تکلیف نشده است. ما چه طور وعده این ۶۳۰ واگن را برای پنج سال آینده می‌دهیم در حالی که مردم را به دو سال بعد از پایان مدیریت‌مان حواله می‌دهیم و این چه مفهومی دارد؟ شورای قبل نیز این حرف‌ها را می‌زد و ما به آنها انتقاد می‌کنیم اما حالا خودمان این حرف‌ها را می‌زنیم.

تشکری هاشمی با بیان این‌که می‌گویند ۷۰۰ واگن مترو را در ۱۸ ماه تعمیر می‌کنند، اظهارکرد: یعنی ماهانه ۳۹ واگن در کارخانه اورهال می‌شود اما حالا تنها ماهانه هفت واگن اورهال می‌شود یعنی ۵.۵ برابر سرعت فعلی باید کار شود و این با چه فرمولی انجام می‌شود؟ این جای سوال است که چگونه تامین نقدینگی کردید. در حالی که به هولدینگ مترو از اول سال تاکنون به جز حقوق پولی ندادید.

در همین زمینه بخوانید:‌ ورود اتوبوس‌های ۲ طبقه به تهران/برنامه ۱۸ ماهه برای اورهال مترو

وی با بیان این‌که شهرداری تنها قراردادی بابت خرید چرخ منعقد کرده و آنها وارد شده‌اند، اظهارکرد: بقیه قطعات چه می‌شود؟ وقتی می‌گویید ۱۸ ماهه ۷۰۰ واگن را تعمیر می‌کنید یعنی انبارها باید پر از قطعات باشد و جالب است که در این ۱۰ ماه تنها اتفاق مثبت قرارداد با یکی از شرکت‌های بانک شهر برای خرید تجهیزات بود که آن هم سازمان بازرسی کل کشور ایرادات حقوقی به آن گرفته و اجازه اجرایی شدن را نمی‌دهد و هنوز هم ایرادات مرتفع نشده است و در این مدت هیچ خریدی، سفارشی و حتی پیش پرداختی انجام نشده و چگونه می‌خواهید ۱۸ ماهه قطارها را درست کنید و این درست نیست که مردم را برای واگنی که از نان شب واجب‌تر است به آینده حواله می‌دهید.

با ۳۷۰ میلیارد تومان تنها ۱۰ اتوبوس را می‌توان اورهال کرد نه ۲۹۰۰ دستگاه

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اعلام کردید که ۲۹۰۰ اتوبوس اورهال می‌شود در حالی که ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارید که با این منابع ۲۵۰۰ اتوبوس اورهال نمی‌شود، آیا منابعی پیدا کردید که ما از آن بی‌خبریم چرا که جهت استحضار باید بگویم که هزینه اورهال یک اتوبوس دو کابین که حالا ۱۰ میلیارد شده، دو میلیارد تومان است و با این ۳۷۰ میلیارد تنها ۱۷۰ اتوبوس را می‌توانید اورهال کنید.

وی در مورد وعده دولت در مورد اختصاص ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران گفت: دولت یک قرارداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوسی با دو خودروساز بسته است و در حالی که خودروساز اعلام کرده که بعد از پرداخت پول سه تا پنج ماهه بعدش می‌تواند اتوبوس بدهد اما هنوز دولت پولی بابت این مطلب به سازندگان نداده است و دولت قرار است از محل فروش نفت این مبالغ را تامین کند و در فروش نفت نیز اتفاقی نیفتاده است و به نظر می‌رسد در عالم توهم مطالبی را بیان کردید.

اتوبوس‌های پایتخت در وضعیت رقت‌باری هستند

تشکری هاشمی با بیان این‌که یک‌روز در تهران ۶۰۰۰ اتوبوس، سه میلیون نفر را جابه‌جا می‌کردند اما حالا ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده یک میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند، گفت: دو میلیون مسافر که قبلا از اتوبوس استفاده می‌کنند حالا از خودروی شخصی ممکن است استفاده کنند بعد می‌گوییم که چرا تا ساعت ۱۲ شب ترافیک است یا اعضای شورا می‌گویند اتوبوس‌ها کولر را روشن کنند در حالی که کولرها خراب است پول تعمیرات نداریم و باید بگویم اتوبوس‌های پایتخت در وضعیت رقت‌باری هستند و مانند یک مرده آنها را تکان می‌دهیم و در شأن این شورا نیست که با التماس کار را پیش ببرند.

وی با بیان این‌که برای شخص معاون حمل و نقل احترام قائل هستم اما می‌گویند که با اصلاح هندسی تصادفات کاهش یافته است، اظهار کرد: اصلاح هندسی یک روال عادی از سال‌های قبل بوده است اما بگویید که چرا از ۳۷۰ دوربین کنترل سرعت که برای ایمنی نصب شده ۲۵۰ دستگاه خراب یا خاموش است چرا که پول تعمیر نداریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.