تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 6639

توصیه به مقامات آذربایجان/دستور برای احیای ماموریت‌های جهادی

توصیه به مقامات آذربایجان/دستور برای احیای ماموریت‌های جهادی

به گزارش ایسنا، مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، پیامبر اکرم(ص) را بزرگ‌ترین تجلّی و ظهور پروردگار خواند و همچنین آقای سلحشور به نوحه‌خوانی

به گزارش ایسنا، مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، پیامبر اکرم(ص) را بزرگ‌ترین تجلّی و ظهور پروردگار خواند و همچنین آقای سلحشور به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.

امروز همچنین رئیس جمهور در جلسه ویژه با گروه‌های جهادی به معاون اول خود ماموریت داد در قالب کارگروهی با حضور پیشکسوتان جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی در کشور و بسیج سازندگی سازوکار و ساختارهای احیای ماموریت‌های جهاد سازندگی با محوریت مردم در مدت بیست روز بررسی و تدوین کند.

در ادامه دیدارهای مسئولان با رئیس دستگاه قضا در جهت بررسی و همفکری برای حل مسائل و مشکلات مردم و دستگاه‌های مختلف هم ، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در عدلیه با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه دراین دیدار با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید پیشگام پیشگیری از بروز تخلف و فساد و مقابله با تخلفات در این حوزه باشد، گفت: باید با اقدامات سوداگرانه کسانی که برای منافع شخصی خود جان مردم را به خطر می اندازند قاطع برخورد کرد.

همچنین با توجه به ضرورت ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به واکسیناسیون قشرهای مختلف جامعه، کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مردم خواست که با توجه به ناشناخته بودن ماهیت ویروس کرونا همچنان رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و برای واکسینه کردن خود و فرزندانشان به سیستم بهداشتی کشور اعتماد کنند.

تشریح نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این باره آمده است که طرح «انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان» با هدف تأمین آب استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۳۹۹ با امضای ۱۰۲ نفر از نمایندگان، به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. هدف از ارائه این طرح رفع مشکلات ناشی از کمبود آب مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان از طریق شیرین سازی و انتقال آب دریا به مناطق بحرانی استان و با اولویت شهرهای زاهدان و زابل عنوان شده است.

در واکنش به تصویب این طرح نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: تصویب انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، در کمیسیون عمران مجلس می‌تواند گامی مهم در راستای بهبود بحران بی‌آبی در این استان‌ها باشد.‎

تحلیل صباح زنگنه کارشناس مسایل بین الملل درباره تحولات در مرزهای شمال غربی ایران هم از اخبار پرمخاطب بود.

وی با بیان اینکه دست هایی علاقه مند به آشوب و بی ثباتی در منطقه هستند، گفت: این دست‌ها دنبال منافع خودشان هستند و مشخصا آنهایی که خواهان فروش اسلحه به کشورهای منطقه هستند مثل اسراییل، انگلستان و آمریکا باید مراقب اینها بود و اجازه نداد که دستشان در منطقه باز باشد و بازی های خطرناکی را طراحی، حمایت و تشویق کنند.

سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم در توصیه ای به مقامات جمهوری آذربایجان گفت: توسل به بیگانگان برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقی و معقولی نیست؛ زیرا با توجه به انگیزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتی ویرانی کشور میزبان بیانجامد. توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیروهای بیگانه را از سر بیرون کنند و بر مردم خود متکی باشند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

هشدار نماینده ساری به سران باکو در پی تحرکات اخیر آذربایجان

ادعای رئیس‌جمهور آذربایجان درباره عدم حضور فعال رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز ایران

***

گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت پنجاه و ششمین سالروز تغییر تبعیدگاه سیدروح الله موسوی خمینی از ترکیه به عراق در سال ۱۳۴۴ و چهل و سومین سالروز انتقال تبعیدگاه ایشان از نجف به پاریس در سال ۱۳۵۷هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.