تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 15620

توصیه‌های جهانی برای کاهش بی‌تحرکی دانش‌آموزان در مدارس

توصیه‌های جهانی برای کاهش بی‌تحرکی دانش‌آموزان در مدارس

به گزارش ایسنا، گزارش “توصیه‌های بین‌المللی سبک زندگی بی‌تحرک کودکان و نوجوانان در مدارس” اولین مورد در جهان است و هدف دارد تا دانش‌آموزان، مربیان، مدیران مدارس، سیاست‌گذاران، والدین، پزشکان و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را در زمینه ارتقای سلامت و تندرستی دانش آموزان آگاه سازد و راهنمایی کند. دکتر “تراویس ساندرز” از دانشگاه “پرینس

به گزارش ایسنا، گزارش “توصیه‌های بین‌المللی سبک زندگی بی‌تحرک کودکان و نوجوانان در مدارس” اولین مورد در جهان است و هدف دارد تا دانش‌آموزان، مربیان، مدیران مدارس، سیاست‌گذاران، والدین، پزشکان و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را در زمینه ارتقای سلامت و تندرستی دانش آموزان آگاه سازد و راهنمایی کند.

دکتر “تراویس ساندرز” از دانشگاه “پرینس ادوارد آیلند” کانادا گفت: سطح بالایی از سبک زندگی بی‌تحرک به‌ویژه در زمان کار با تجهیزات الکترونیکی با پیامدهای منفی برای سلامتی و وضعیت تحصیلی کودکان و نوجوانان در مدرسه مرتبط است. با توجه به سبک زندگی کم تحرک و افزایش مدت زمان استفاده از تجهیزات الکترونیکی از زمان شروع همه‌گیری، این توصیه‌های مبتنی بر شواهد جدید، به موقع ارائه شده و راهنمایی‌های قابل اجرا را در سطح جهانی برای مدیریت سبک زندگی بی‌تحرک ارائه می‌کند.

از زمان آغاز همه گیری، کودکان و نوجوانان در سراسر کانادا و جهان مدت زمان بی سابقه ای را برای سرگرمی و یادگیری دروس در مقابل تجهیزات الکترونیکی می گذرانند. سبک زندگی بی تحرک شامل فعالیتهایی می شود که در بیداری انجام می شود اما به میزان انرژی پایین نیاز دارد.

رفتارهای سالم دانش آموزان در مدارس

در این گزارش بر رفتارهای سالم دانش آموزان در مدارس اشاره شده است که شامل موارد زیر است:

– کاهش مدت زمان بی‌تحرک بودن یا اعمال وقفه های کوتاه مدت در حین فعالیتهای بی تحرک. حداقل هر ۳۰ دقیقه یک بار برای سنین پنج تا ۱۱ سال و حداقل هر ساعت یک بار برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال.

– مدت زمان و شدت فعالیتهای حرکتی مختلفی را در نظر بگیرید (مانند ایستادن، حرکات کششی، رفتن به کلاس درس دیگر).

– گنجاندن انواع مختلف حرکت (مثلا فعالیت‌های سبک که نیاز به حرکت هر یک از اعضای بدن و فعالیت‌های متوسط ​​تا شدید که نیاز به تلاش بدنی بیشتری دارد).

– محدود کردن زمان کار با تجهیزات الکترونیکی به ویژه برای دانش آموزان پنج تا ۱۱ سال.

– اجتناب از انجام تکالیف مبتنی بر استفاده از تجهیزات الکترونیکی یک ساعت قبل از خواب.

– جایگزین کردن فعالیت‌های آموزشی کم‌تحرک با فعالیت‌های آموزشی مبتنی بر حرکت (از جمله ایستادن) و جایگزین کردن فعالیت‌های آموزشی مبتنی بر استفاده از تجهیزات الکترونیکی با روشهای آموزش مستقل از این تجهیزات.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته متخصصان هدف از این توصیه ها کمک به افزایش حداکثری فواید و به حداقل رساندن مضرات سبک زندگی کم تحرک در مدارس است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.