تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 14337

توجه به مشکلات بیماران کلیوی اهمیت بالایی دارد

توجه به مشکلات بیماران کلیوی اهمیت بالایی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی رئیس هیأت امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران پیش از ظهر امروز در همایش گردهمایی مدیران این انجمن گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند متعال نعمت سلامتی است. وی ادامه داد: این نعمت عالی‌ترین نعمت بوده و ابعاد گسترده‌ای هم دارد. بالاتر

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی رئیس هیأت امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران پیش از ظهر امروز در همایش گردهمایی مدیران این انجمن گفت: یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند متعال نعمت سلامتی است.

وی ادامه داد: این نعمت عالی‌ترین نعمت بوده و ابعاد گسترده‌ای هم دارد. بالاتر از سلامت جسم سلامت روح و سلامت نفس است. بیماری روح از بیماری جسم سخت‌تر است.

دری نجف آبادی گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) در کلمات قصارشان می‌فرمایند از بلاهای روزگار فقر است اما از فقر جسمی بدتر فقر روحی است. سه سرفصل مهم داریم که عبارتند از سلامت جسم، سلامت روح و سلامت اقتصادی.

رئیس هیأت امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران خاطرنشان کرد: جامعه، دولت، مجلس، خیرین، نهادها و اشخاص همگی در برابر برخی از بیماری‌ها و بیماران وظیفه دارند و باید از فرصت کمک رسانی به بیماران استفاده کنند.

وی افزود: کسی نمی‌تواند بگوید که من از هر نوع بیماری در امان هستم و پیش می‌آید که در دوران زندگی دچار بیماری شود و از این رو باید در زمان سلامت به فکر کمک به بیماران باشد و این وظیفه را فراموش نکند.

دری نجف آبادی ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام زمانی که سیاست‌های کلی حوزه سلامت نوشته شد بندهای خوبی در آن دیده شد که نسخه جامعی برای حوزه سلامت محسوب می‌شود. در حوزه پیشگیری، بهداشت، آموزش و به طور کلی همه بخش‌ها موضوعات خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس هیأت امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: توجه به سلامت فردی مهم است اما سلامت جامعه و سلامت کل افراد هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد زیرا جامعه سالم می‌تواند موجب پیشرفت شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئله توجه به بیماران کلیوی اهمیت بالایی دارد زیرا در کل کشور حدود صد هزار بیمار را شامل می‌شود. بیماران کلیوی گاهاً سه بار در هفته باید دیالیز شوند که دیالیز درمان نبوده و فقط علاجی موقتی است.

دری نجف آبادی گفت: موضوع پیوند کلیه از زنده به زنده امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد که این مسئله نیازمند حمایت دولت و مجلس و تغییر قوانین است. نجات جان یک انسان امر مهمی است که در دین هم به آن اشاره شده است.

رئیس هیأت امنای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران: برخی اهدای عضو را به صورت هدیه و به جهت گره گشایی انجام می‌دهند اما به برخی هم باید هدیه‌ای داد که می‌توان با حمایت دولت و مجلس و حضور خیرین به این کار مبادرت کرد.

وی افزود: در حوزه داروی بیماران کلیوی از سال ۹۷ و در دولت قبل مشکلاتی را شاهد بودیم که در این دولت هم در بودجه سال ۱۴۰۰ هم عدد کافی برای واردات دارو در نظر گرفته نشده است و به نظر می‌رسد مشکل دارو به طور کامل حل نخواهد شد.

دری نجف آبادی گفت: می‌گویند چندین میلیون دلار لوازم آرایشی وارد کشور شده است که این موضوع اصلاً قابل پذیرش نیست در حالی که می‌توانستیم با این پول بخشی از مشکلات دارویی بیماران کلیوی را حل کنیم.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.