تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 11218

توئیت دردسر ساز کارلسن/ سقوط تاج و تخت کارلسن توسط استعدادهای جوان

توئیت دردسر ساز کارلسن/ سقوط تاج و تخت کارلسن توسط استعدادهای جوان

به گزارش ایسنا، روز دوم و پایانی مسابقات برق‌آسا قهرمانی جهان برگزار شد که در آن شطرنج بازان به مصاف حریفان خود رفتند. در پایان این رقابت‌ها ماکسیم وشیه لاگرو شطرنج باز فرانسه در دیدار تای بریک مقابل دودا به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. علیرضا فیروزجا هم که در این

به گزارش ایسنا، روز دوم و پایانی مسابقات برق‌آسا قهرمانی جهان برگزار شد که در آن شطرنج بازان به مصاف حریفان خود رفتند. در پایان این رقابت‌ها ماکسیم وشیه لاگرو شطرنج باز فرانسه در دیدار تای بریک مقابل دودا به پیروزی رسید و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. علیرضا فیروزجا هم که در این رقابت‌ها دست به مهره شده بود با ۱۵ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن در رده سوم این رقابت جا گرفت و به مدال برنز دست یافت.

مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در این رقابت‌ها ۱۳.۵ امتیاز به دست آورد و در رده ۱۱ جهان ایستاد. در پایان این بازی کارلسن اظهار کرد که در این مسابقات او کیفیت لازم را نداشته است.

کارلسن بلافاصله پس از اتمام کارش در این رقابت‌ها در توییتی نوشت: گاهی وقت‌ها نمی‌شود. من امروز به کیفیتی که می‌بایست باشم حتی نزدیک هم نبودم. فکر می‌کنم نتیجه خوبی برای مردم بود چرا که مطمئنا هیچ طرفدار شطرنجی نمی‌خواست علیرضا فیروزجا در پلی آف باشد!

این توییت کارلسن بسیار جنجالی شد چرا که بسیاری در جواب او گفتند که شطرنج‌باز مورد علاقه آن‌ها فیروزجا است! 

بسیاری صحبت‌های کارلسن را حمله به فیروزجا خواندند اما به نظر می‌آید قهرمان شطرنج جهان به قوانین فیده طعنه زده و آن را مسخره کرده است چرا که قوانین فیده باعث شد کارلسن در بخش سریع جهان به پلی‌آف نرسد و دستش از قهرمانی کوتاه بماند.

کارلسن پیش از این و در رقابت‌های سریع گفت که قانون فدراسیون جهان شطرنج یک قانون کاملا احمقانه است چرا که به اعتقاد او همه بازیکنانی که امتیازات یکسانی دارند باید در پلی آف بازی کند. 

علیرضا فیروزجا در بخش برق‌آسا در این رقابت‌ها ۱۵ امتیازی شد اما به دلیل پوئن شکنی کم‌تر نتوانست در پلی آف حضور داشته باشد؛ این درحالی است که دو شطرنج باز دیگر با ۱۵ امتیاز در پلی آف به رقابت پرداختند تا تکلیف قهرمان این رقابت‌ها مشخص شود.

حال پس از نتایج ضعیف کارلسن در این رقابت‌ها، رسانه‌های شطرنج از سقوط قهرمان شطرنج جهان نوشته و معتقدند که ستاره‌های نوظهور شطرنج جهان در حال خودنمایی هستند. NRK نوشت: پس از سال‌ها شطرنج با تغییر نسل مواجه است. ابراستعدادهای جوان تقریباً در صف برای سقوط مگنوس کارلسن از تاج و تخت هستند. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.