تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 18992

تمجید FIBA از ستاره جوان بسکتبال ایران/ امینی: الگوی من صمد است

تمجید FIBA از ستاره جوان بسکتبال ایران/ امینی: الگوی من صمد است

به گزارش ایسنا، محمد امینی گارد تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران که نمایش درخشانی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته است، مورد توجه فدراسیون جهانی نیز قرار گرفت. FIBA ضمن انجام گفت و گو با  ستاره تیم ایران، به تمجید از این استعداد جوان نیز پرداخت و به واسطه دانک‌های او در بازی‌های قبل به او

به گزارش ایسنا، محمد امینی گارد تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران که نمایش درخشانی در مسابقات قهرمانی آسیا داشته است، مورد توجه فدراسیون جهانی نیز قرار گرفت. FIBA ضمن انجام گفت و گو با  ستاره تیم ایران، به تمجید از این استعداد جوان نیز پرداخت و به واسطه دانک‌های او در بازی‌های قبل به او لقب “Air Amini” را داد.

در ادامه گفت و گوی امینی با FIBA آمده است:

امینی در ابتدای صحبت‌های خود به فیبا گفت: «پوشیدن پیراهن تیم ملی افتخاری بزرگ برای هر ورزشکار است و من هم از آن بسیار لذت می‌برم. ضمن اینکه پیش از من نام‌های بزرگی این پیراهن را پوشیده‌اند.»

او درباره دانک‌های زیبای خود نیز گفت: «تمرکز من فقط روی بازی است و هر چه که در جریان مسابقه و در لحظه به ذهنم برسد را انجام می‌دهم. هرگز به زدن دانک‌ فکر نمی‌کنم و قضاوت را فقط به کسانی که بازی را تماشا می‌کنند می‌سپارم. امسال در لیگ یک ایران مسابقه‌ای داشتیم. توپ حریف را از قوس سه امتیازی ربودم و همه آماده فست برک بودند، اما من توپ را گرفتم، برگشتم عقب و محکم آن را دانک زدم.»

ستاره جوان بسکتبال ایران درباره علاقه‌ خود به این رشته نیز گفت: «بسکتبال اولین رشته‌ای نبود که به آن پرداختم. برادری دارم که ۳ سال از خودم بزرگ‌تر است و هر ورزشی که او دنبالش می‌رفت من هم انجام می‌دادم، ژیمناستیک، تکواندو، فوتبال، کشتی و سرانجام هم بسکتبال. حدود یک هفته بود که بسکتبال بازی می‌کردم و تیم ما در یک دیدار ۴۲ – ۴۰ به برتری رسید. من ۴۰ امتیاز گرفتم و از آن‌ وقت فهمیدم عاشق بسکتبال شده‌ام.»

تمجید FIBA از ستاره جوان بسکتبال ایران/ امینی: الگوی من صمد است

امینی درباره نسل طلایی بسکتبال ایران نیز گفت: «تماشای بازی نسل طلایی در دوران کودکی فوق‌العاده بود؛ حضور آن‌ها در مسابقات مختلف و تمام قهرمانی‌هایشان. صعود به المپیک، جام جهانی و همه افتخاراتی که کسب کردند باعث خوشحالی بود. همه این موفقیت‌ها انگیزه‌ای شد که من هم تلاش زیادی کنم.»

گارد تیم نوجوانان درباره الگوی ورزشی خود نیز گفت: «صمد نیکخواه بهرامی برای من بهترین الگو بود و بازی‌های او را درک می‌کردم. ارزشمندترین چیز درباره صمد برای من، اشتیاقی است که به رقابت و مبارزه در بازی‌ها داشت. او مبارزی بود که هرگز تسلیم نشد و از این ذهنیت او بسیار به وجد می‌آمدم، واقعا از صمد الهام گرفتم. هر وقت او را می‌بینم یا هر زمان که فرصت دارد با من تماس می‌گیرد و توصیه‌هایی کاربردی و ارزشمند به من می‌کند.»

امینی درباره بازی در رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۶ سال پسران آسیا نیز گفت: «این بالاترین سطحی است که تا به حال تجربه کرده‌ام، برای حضور در مسابقات و رقابت با این تیم‌ها هیجان‌ زده‌ام.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.