تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 17090

تلاش حزب دموکرات کردستان عراق برای خروج از بن‌بست سیاسی/ اتحادیه میهنی: احزاب کوتاه بیایند

تلاش حزب دموکرات کردستان عراق برای خروج از بن‌بست سیاسی/ اتحادیه میهنی: احزاب کوتاه بیایند

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، محمود محمد، سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق پس از نشست شورای رهبری این حزب به ریاست مسعود بارزانی اعلام کرد که این حزب سلسله نشست‌ها و دیدارهایی را از امروز برای دستیابی به راه‌حلی جهت عبور از بن بست سیاسی عراق آغاز می‌کند. وی گفت که این

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، محمود محمد، سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق پس از نشست شورای رهبری این حزب به ریاست مسعود بارزانی اعلام کرد که این حزب سلسله نشست‌ها و دیدارهایی را از امروز برای دستیابی به راه‌حلی جهت عبور از بن بست سیاسی عراق آغاز می‌کند.

وی گفت که این نشست‌ها و دیدارها در چارچوب ائتلاف سه‌گانه موسوم به “نجات میهن” متشکل از جریان صدر، ائتلاف السیاده و حزب دموکرات صورت می‌گیرد.

محمود محمد در ادامه تاکید کرد: فرصتی که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای احزاب سیاسی تعیین کرده است، تکمیل می‌شود و ائتلاف نجات میهن در تلاش برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی فعلی در تماس مستقیم و ارتباط مستمر با احزاب است.

از سوی دیگر، سوزان منصور، نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در پارلمان خواستار چشم پوشی احزاب از خواسته‌هایشان در راستای عبور عراق از وضعیت سیاسی فعلی شد.

وی در این باره اظهار کرد: علی‌رغم مطرح شدن ابتکارعمل‌های متقابل میان احزاب سیاسی برای رسیدن به تفاهم مشترک و خروج از بن بست سیاسی، لازم است احزاب برای عبور از مرحله فعلی از امتیازات و خواسته‌هایشان چشم‌پوشی کنند.

 منصور افزود: ما خوشبین هستیم که احزاب سیاسی در نهایت با تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور موافقت کنند؛ چراکه اگر وضعیت فعلی ادامه یابد، انتخابات زودهنگام که برای بهبود وضعیت معیشتی شهروندان عراقی برگزار شد، بی‌ارزش خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: تداوم اختلافات سیاسی بر روند برگزاری جلسات پارلمان نیز تأثیر گذاشته است.

حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق به عنوان دو حزب کُرد تعیین کننده در روند انتخاب رئیس جمهور این کشور به ترتیب با ائتلاف با جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و اختلافات میان این دو حزب از یکسو و از طرف دیگر اختلاف نظر میان جریان صدر و چارچوب هماهنگی، عراق را وارد یک بن‌بست سیاسی چند ماهه کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.