تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۳:۴۰
کد خبر : 11839

تعرفه دستوری به ضرر سلامت است/۹۸ درصد پزشکان درآمد متوسط دارند

تعرفه دستوری به ضرر سلامت است/۹۸ درصد پزشکان درآمد متوسط دارند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور جعفری نمین بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: ما تعامل خوبی را با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا خدمات مناسبی در این مجموعه برای مردم ارائه شود. وی با

به گزارش خبرنگار مهر، منصور جعفری نمین بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: ما تعامل خوبی را با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا خدمات مناسبی در این مجموعه برای مردم ارائه شود.

وی با قدردانی از خدمات ۱۹ ماهه رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایط کرونایی مدیریت این مجموعه را شهرام حبیب‌زاده تحویل گرفت و در شرایط با ثبات امروز این مسئولیت تحویل علی محمدیان در دانشگاه علوم پزشکی می‌شود که انتظار می‌رود مدیریت جدید نیز منشأ خیر و برکت باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور موضوع تعرفه پزشکی را به عنوان یک موضوع چالش‌برانگیز بیان کرد و گفت: افزایش تعرفه‌ها توسط شورای عالی بیمه در حد بسیار کمی دیده شده در حالی که در این موضوع ما هیچ‌گونه پرداختی مازاد از جیب مردم را شاهد نیستیم.

جعفری نمین افزود: همان گونه که در بخش دولتی سازمان‌های بیمه‌گر ۹۰ درصد هزینه بستری و ۳۰ درصد هزینه درمان سرپایی را پرداخت می‌کنند، انتظار می‌رود در بخش خصوصی نیز این اتفاق رقم بخورد.

وی با انتقاد از تعیین تعرفه‌های دستوری خاطر نشان کرد: این تعرفه‌ها به ضرر سلامت جامعه است و به هیچ وجه صاحب نظران و متخصصان این تعرفه‌ها را قبول ندارند.

جعفری نمین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید در جهت بهبود شرایط بهداشتی، درمانی و سلامت مردم حرکت معقول و منطقی داشته باشیم چرا که کوچک‌ترین نقص و کوتاهی می‌تواند بزرگترین آسیب‌ها را در حوزه سلامت و حفظ حقوق مردم به همراه داشته باشد.

وی به وضعیت پزشکان طرحی در سطح ملی و استانی اشاره کرد و ادامه داد: پزشکان طرحی و فعال در اورژانس‌ها وضعیت معیشتی و درآمدی مناسب ندارند و در کنار آن باید مراقبت لازم را از حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

جعفری نمین افزایش بی‌سابقه مهاجرت پزشکان را در ماه‌های اخیر یادآور شد و اظهار کرد: باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود که چرا افراد نخبه و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های بزرگ کشور در حال مهاجرت از ایران و یا استعفا از مسئولیت‌های خود هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: برخلاف تصور و تبلیغات ناروایی که در مورد پزشکان می‌شود، ۹۸ درصد پزشکان کشور درآمد و زندگی متوسط و حتی متوسط به پایین دارند و ضروری است بیش از گذشته به ارتقا کیفی حوزه درمان و بهداشت توجه شود.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.