تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر : 7054

تشکیل کمیته مشترکی برای بررسی نحوه محاسبه قبوض برق

تشکیل کمیته مشترکی برای بررسی نحوه محاسبه قبوض برق

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون برق وزیر نیرو و رئیس شرکت توانیر در این کمیسیون جهت بررسی علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق برخی از مشترکین خبر داد. نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۱۸ مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون برق وزیر نیرو و رئیس شرکت توانیر در این کمیسیون جهت بررسی علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق برخی از مشترکین خبر داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو گزارش‌ها و اعتراضات واصله به کمیسیون در خصوص افزایش نرخ قبوض برق تعداد کثیری از مشترکین، مسئولان دعوت شده به جلسه، توضیحاتی در خصوص نحوه نرخ‌گزاری قبوض برق در سال ۱۴۰۰ ارائه دادند. این در حالی است که براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ جهت عادلانه کردن پرداختی‌ها مشترکین پرمصرف باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و افرادی که مطابق الگو مصرف کرده‌اند، باید مشمول بخشودگی شوند.

وی افزود: پس از آنکه نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند مقرر شد؛ اولاً تعرفه‌ها و الگوی‌های تعریف شده (کم‌مصرف، متوسط و پرمصرف) مجدداً برابر قانون مورد بازنگری قرار گیرند و حتماً به تأیید شورای عالی انرژی برسد، دوم اینکه مقرر شد؛ کمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی، شرکت توانیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل و ظرف یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض را بررسی کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه توضیح داد: به نظر می‌رسد پله‌های تعریف شده برای قیمت برق، چندان با هدف قانون‌گذار، که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بود، همسویی ندارد چرا که پله‌های پایین‌تر (با مصرف کمتر) درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند، بنابراین عدالت در پرداختی قبوض آن‌طور که هدف قانونگذار بوده، رعایت نشده و نیازمند بازنگری است، لذا این مسئله در همان کمیته مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پیشنهادات احتمالی و اجرایی این کمیته به کمیسیون انرژی و شورای عالی انرژی ارائه می‌شود.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.