تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 27583

تشریح اقدامات دولت چین در مقابله با کرونا از زبان سفیر این کشور در ایران

تشریح اقدامات دولت چین در مقابله با کرونا از زبان سفیر این کشور در ایران

یادداشت اختصاصی چانگ هوآ، سفیر چین در ایران که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است به شرح زیر می‌باشد؛     در حال حاضر، اقدامات چین برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا مورد توجه گسترده جهان قرار گرفته و با نگرانی ‌های دوستانه ناشی از حسن نیت مواجه شده است اما در این خصوص تبلیغات

یادداشت اختصاصی چانگ هوآ، سفیر چین در ایران که در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است به شرح زیر می‌باشد؛ 
   در حال حاضر، اقدامات چین برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا مورد توجه گسترده جهان قرار گرفته و با نگرانی ‌های دوستانه ناشی از حسن نیت مواجه شده است اما در این خصوص تبلیغات و حاشیه سازی منفی با انگیزه های  پنهان نیز وجود دارد. واقعیت این است که پس از شیوع همه گیری کرونا اقدامات لازم چین طبق تحولات وضعیت این بیماری به طور مداوم تنظیم و اصلاح می شود ولی اولویت گذاری چین به مردم و جان مردم هرگز تغییر نیافته است.
    طی سه سال گذشته پس از شیوع کرونا، حزب کمونیست چین و دولت چین با پایبندی به ایده مردم محوری نبرد مردمی و نبرد همه جانبه را جهت محدود سازی و مقابله با این ویروس آغاز کرد. در سخت ترین مدت که قدرت واگیری ویروس به غایت رسید، دولت چین تمام منابع را به هر قیمتی بسیج کرده و در راستای حفظ ایمنی جان و سلامت مردم و ارائه درمان به همه بیماران کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکرده است. طی این سه سال، چین به طور مؤثر پنج موج فراگیری کرونا را مهار و از شیوع گسترده سویه های نسبتا قوی مانند سویه اولیه و سویه دلتا جلوگیری کرده است که موجب کاهش قابل توجه مرگ و میر کرونا و تعداد بیماران وخیم مبتلائ به این ویروس شده است.
تلاش های چین همچنین برای تحقیق و توسعه واکسن و دارو و آماده سازی منابع پزشکی زمان ارزشمند را فراهم آورده است. شدت فراگیری کرونا در چین و تعداد مرگ و میر این کشور ناشی از کرونا در پایین ترین سطح جهان باقی مانده و چین نیز در اسرع وقت واکسن کرونا را تهیه کرده است. چین هم اولین کشوری بود که واکسن کرونای خود را به عنوان کالای عمومی در جهان معرفی کرد و تا حالا بیش از ۲.۲ میلیارد دوز واکسن را به بیش از ۱۲۰ کشور و سازمان بین المللی عرضه کرده است. اقدامات مذکور چین نشانگر سهم این کشور در افزایش دسترسی و تحقق مقرون به صرفه بودن واکسن میان کشورهای در حال توسعه می باشد.     چین همواره به متوازن سازی بین مقابله با کرونا و توسعه اقتصادی و اجتماعی پایبند می باشد و براساس شرایط واقعی خود سیاست های پیشگیری و کنترل بیماری را تدوین کرده است که مطابق منافع اکثریت مردم می باشد. با  توجه به ضعیف شدن قابل ملاحظه بیماری زایی سویه امیکرون، افزایش امکانات درمان و تست و واکسیناسیون در چین و همچنین دغدغه های مردم در مورد زندگی روزانه، کار، تحصیل و معیشت، چین داوطلبانه اقدامات پیشگیری و کنترل ویروس را طبق تحولات وضعیت اصلاح کرد و بهبود داد.
چین ویروس کرونا را به عنوان یک بیماری عفونی سطح B طبقه بندی کرده اما در گذشته مانند بیماری سطح A با آن برخورد می کرد. در حال حاضر، آن ویروس فقط طبق روال کنترل بیماری سطح B جلوگیری می شود. تمرکز دستور کار چین نیز از پیشگیری از ابتلاء به کرونا به حفاظت از سلامت و کاهش بیماران وخیم کرونایی تغییر یافته است.
وضعیت کنونی فراگیری کرونا در چین عمدتا از انتظارات ما عبور نکرده و تحت کنترل است. با اصلاح و بهینه سازی اقدامات پیشگیری از کرونا، نهادهای مربوطه چین به طور فعال اقدامات مهم از جمله جمع آوری امکانات پزشکی، تاسیس مکانیسم تشخیص و درمان سلسله مراتبی، افزایش ظرفیت تولید و عرضه دارو و آماده سازی همه منابع برای حفاظت از گروه های کلیدی مانند سالمندان دارای بیماری های زمینه ای، زنان باردار و کودکان به عمل خواهد آورد تا تعداد بیماران وخیم و مرگ و میر به حداقل کاهش یابد.
همه کشور های جهان ضمن تنظیم سیاست های خود جهت مقابله با کرونا طبیعتا دوره انطباق را تجربه می کنند و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. حزب کمونیست چین و دولت چین همواره بالا ترین اهمیت برای مردم و جان مردم قائل است و با جدیت از سلامت و سعادت مردم چین محافظت کرده و فعالانه برای غلبه بر فراگیری ویروس به جامعه بین المللی کمک خواهد کرد.
معتقدیم که با هدایت قوی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با محوریت شخص جناب آقای شی جین پینگ، با وحدت و تلاش های بیش از ۱.۴ میلیارد مردم چین و پشتیبانی محکم ناشی از قدرت ملی روزافزون این کشور، چین بزودی بر فراگیری ویروس غلبه خواهد کرد. چین همچنین به ارائه تسهیلات بیشتر برای تعاملات حضوری بین مردم چین و کشورهای خارجی ادامه خواهد داد.
اقتصاد چین تحت تأثیر آزاد شدن تقاضاهای بجا مانده زمان کرونا و با بهینه سازی سیاست ها، به سمت بهبودی و رشد خواهد رفت. این امر فرصت های بیشتر را برای همکاری سودمند بین چین و کشورهای جهان از جمله ایران به ارمغان آورده و آینده زیبا تری برای همگان ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.