تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
کد خبر : 15951

تراکتور باعث شهرت زنوزی شد/ انتقال تیاگو دلال‌بازی است

تراکتور باعث شهرت زنوزی شد/ انتقال تیاگو دلال‌بازی است

اصغر اعتباری، پیشکسوت فوتبال تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای تراکتور اظهار کرد: در بازی با مس رفسنجان که با پیروزی تراکتور به پایان رسید، بازیکنان مس قدر موقعیت‌هایشان را ندانستند و توپ‌هایشان را به دست اخباری زدند. آن‌ها اگر دقت می‌کردند بازی ۳ بر صفر به سود مس رفسنجان می‌شد. تراکتور

اصغر اعتباری، پیشکسوت فوتبال تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط این روزهای تراکتور اظهار کرد: در بازی با مس رفسنجان که با پیروزی تراکتور به پایان رسید، بازیکنان مس قدر موقعیت‌هایشان را ندانستند و توپ‌هایشان را به دست اخباری زدند. آن‌ها اگر دقت می‌کردند بازی ۳ بر صفر به سود مس رفسنجان می‌شد. تراکتور نشان داد که روند رو به بهبودی دارد اما مشکلاتش اساسی درست نمی‌شود. تراکتور یکی از سخت‌ترین بازی‌هایشان را مقابل نفت مسجد سلیمان خواهد داشت. حضور مهاجری در این تیم، به بازیکنان شوک مثبتی وارد کرده است و این موضوع کار تراکتور را سخت می‌کند.

او افزود: تراکتور مشکلات عدیده‌ای دارد. این تیم در لیگ برتر می‌ماند اما به سختی. ۶ تیم آخر جدول در خطر سقوط قرار دارند برای همین هر بازی حکم فینال دارد و هیچ بازی‌ای آسان نیست. در این چند سال تیم‌ها به لحاظ فوتبالی پیشرفت کرده‌اند و در نتیجه کار تراکتور سخت است. برای مثال کسی فکر نمی‌کرد هوادار بتواند از ته جدول جدا شود اما نتایج خوبی گرفت.

این پیشکسوت فوتبال تبریز با تشریح مشکلات تراکتور گفت: بزرگترین مشکل تراکتور تشکیلات باشگاه است. آقای علیپور از مدیران قوی کشور به تراکتور آمد اما بیشتر از یک ماه در این تیم دوام نیاورد. او مربیان از رده خارج شده مثل گل‌محمدی را احیا کرد پس مدیر خیلی خوبی بود. آقای نظمی هم یکی از مدیران خوب تبریزی بود که نگذاشتند کار کند. همه کاره باشگاه یک دلال است و تصمیم‌گیرنده برای بازیکنان و مربیان تراکتور است.

اعتباری ادامه داد: آقای زنوزی می‌گوید خودش هزینه می‌کند و در نتیجه هر تصمیمی بخواهد، می‌گیرد. او هفته گذشته در حضور چند پیشکسوت حضور داشت و برایشان صحبت‌های غیرمنطقی‌ای مطرح کرد. آقای زنوزی فرض کنید، مس سنگون را هم به دست گرفتید اما بدانید که آن معادن برای ملت است. شما فقط می‌توانید به عنوان اسپانسر از آن‌ها استفاده کنید.

او با اشاره به وضعیت نامشخص مالکیتی ماشین‌سازی گفت: زنوزی تیم را به یک استاد دانشگاه داد که باید در دانشگاه درس می‌داد اما تیم را بدبخت کرد. البته ماشین‌سازی از طریق زنوزی بدبخت شد که قرض‌هایش را قبل از واگذاری صاف نکرده بود. من نمی‌خواهم زنوزی را به مخصمصه بیندازم. شما وقتی پیمان بابایی را از ماشین‌سازی به تراکتور می‌آورید، به جای این که به ماشین سازی کمک کنید تا ضعف‌هایش را پوشش دهد، باعث شدید که این تیم به دسته دو بیفتد. تیم‌های دیگر می‌توانستند به بابایی ۱۰ میلیارد، ۱۵ میلیارد بپردازد.

بازیکن اسبق تراکتور با انتقاد از جذب تیاگو فریرا، بازیکن جدید این تیم توضیح داد: الان آن‌ها تیاگو فریرا را به تراکتور آورده‌اند. این‌ انتقال دلال‌بازی است. حتی خود زنوزی هم می‌گوید که دلالان از تراکتور سود می‌برند ولی خود زنوزی آن یک نفر دلالی که از تراکتور سود می‌برد را می‌شناسد. آن دلال همه‌کاره باشگاه تراکتور است.

اعتباری در ادامه افزود: آقای زنوزی می‌گوید تراکتور او را مطرح نکرده و او از قبل مطرح بوده است. آقای محترم، تراکتور شما را مطرح کرده است. مگر الان برای تراکتور چه کار کرده‌اید؟ فقط بدهی برای تراکتور ایجاد کرده‌اید. بازیکنی آوردید که دیگر فوتبالیست نیست. بازیکن آمده که ۳۳ سالش بود و ۸ سال پیش در اینتر میلان بازی کرده بود. الان هم تیاگو را آورده است. به بیوگرافی تیاگو نگاه کنید، می‌گویند که در پورتو بوده اما فقط عضو باشگاه پورتو بوده است. بدبختی ما در فوتبال تبریز این است که کار دست اهلش نیست. با پول می‌توان کار کرد اما مدیریت قوی موفق می‌شود.

او با انتقاد از سبک مدیریتی زنوزی گفت: آقای زنوزی وقتی خودش به تنهایی بخواهد تصمیم بگیرد باید به کارهای دیگر بپردازد. این باشگاه اگر می‌خواهد روی پای خودش بایستد نیاز به یک تشکیلات قوی دارد که با حضور آقای زنوزی هم امکان‌پذیر است. باید در فوتبال پایه هزینه شود. ما در فوتبال پایه بهترین بازیکنان را داریم. در تیم جوانان ۱۰ بازیکن بهتر از تیاگو داشتیم اما تیاگو را آوردند. آقای زنوزی می‌گوید تراکتور بهترین مهره‌ها را دارد، درست است این تیم بسته شده اما اصولی بسته نشده است. کافی است به بازیکنان هر پست نگاه کنید.

این پیشکسوت فوتبال تبریز در پایان بیان کرد: این تیم چون به وسیله‌ی دلال‌ها بسته شده به این روز افتاده است. آقای زنوزی اگر می‌خواهد در تراکتور موفق شود باید یک هیات مدیره و کمیته فنی فوتبالی انتخاب کند و یک مربی کارآمد برای تراکتور انتخاب کنند. سائلام در شرایطی به تراکتور آمده که قبلا خوب نتیجه نگرفته بود اما دوباره او را آوردند. می‌توانستند از یک مربی ایرانی مثل فرکی استفاده کنند که به تیم‌های پایه هم بها می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.