تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر : 19699

تخلف برخی پزشکان پیگیری شود/ مطالبه پول نقد برای فرار از مالیات

تخلف برخی پزشکان پیگیری شود/ مطالبه پول نقد برای فرار از مالیات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به میزبانی آستان مقدس سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و هفته مالیات، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم مالیات و عوارض خود را به موقع پرداخت کنند زیرا شهرها و روستاها از محل همین

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به میزبانی آستان مقدس سید ابوالقاسم (ع) شهر بسطام با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و هفته مالیات، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم مالیات و عوارض خود را به موقع پرداخت کنند زیرا شهرها و روستاها از محل همین درآمدها رشد خواهد کرد و پرداخت آن برای خدمت رسانی به خود مردم واجب است.

وی افزود: شنیده می‌شود بعضی از پزشکان با بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در مطب موجود نیست بیمار را ملزم به پرداخت وجه نقد می‌کنند و این کار برای نپرداختن مالیات است لذا باید مسئولان امر با خاطیان برخورد کنند.

امام جمعه بسطام با اشاره به بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است اظهار داشت: در این روز دژخیمان رضاخان، مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

رضوی نسب با بیان اینکه متأسفانه بی حجابی و بدحجابی در شهرها و ادارات زیاد شده است و مسئولان در ارگان‌ها باید با این ضدارزش برخورد کنند، بیان کرد: گلایه از اداره میراث فرهنگی نیز وجود دارد زیرا حجاب اسلامی باید در صحن مطهر امامزاده محمد (ع) رعایت شود و همه بانوان از هر جایی برای بازدید به آستان مقدس وارد می‌شوند ملزم به احترام به قانون هستند.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه امروز روز «ترویه» است، تاکید کرد: روز هشتم ذی‌الحجه که به شب می‌رسد، حجّاج، با نیت حج تمتع، مُحرِم می‌شوند و از مکه به سمت منا می‌روند و شب را در آن مکان بیتوته کرده و صبح عرفه به طرف عرفات می‌روند و در منا تا روز عید قربان توقف می‌کنند. و از ظهر تا غروب به دعا و تضرع به درگاه خدا می‌پردازند.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه روز عرفه هم روز نهم ذی‌الحجه از جمله مناسبت‌های مهم مسلمانان محسوب می‌شود، افزود: در این روز حجاج در محل کوه عرفه از سپیده دم تا طلوع صبح روز بعد در این محل می‌مانند. و به ادای نماز ظهر و عصر پرداخته و سپس خطبه روز عرفه در مسجد نمره خوانده می‌شود.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.