تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
کد خبر : 20440

بیکارهایی که از کمیته ملی المپیک دل نمی‌کنند!

بیکارهایی که از کمیته ملی المپیک دل نمی‌کنند!

به گزارش ایسنا، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در دقیقه ۹۰  و در فاصله سه روز تا ثبت نام کاندیداها، پنج خبره ورزشی را انتخاب کرد. مجید شایسته، مجید کیهانی، نصرالله سجادی، مهین فرهادی زاد و فریبا محمدیان نفراتی هستند که به عنوان خبرگان ورزشی ایران در مجمع کمیته ملی المپیک شرکت می کنند. طبق

به گزارش ایسنا، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در دقیقه ۹۰  و در فاصله سه روز تا ثبت نام کاندیداها، پنج خبره ورزشی را انتخاب کرد. مجید شایسته، مجید کیهانی، نصرالله سجادی، مهین فرهادی زاد و فریبا محمدیان نفراتی هستند که به عنوان خبرگان ورزشی ایران در مجمع کمیته ملی المپیک شرکت می کنند. طبق پیش بینی ها و زمزمه هایی که شنیده می شد، اعضای هیات اجرایی بدون فدراسیون (کیهانی، شایسته، عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی و علی دادگر) خواستار این شدند دو پست خبره ورزشی به این گروه پنج نفره تعلیق بگیرد و حتی شنیده می شد که با هم ائتلاف کرده‌اند تا گزینه‌های مد نظر رییس کمیته ملی المپیک رای نیاورد که این اتفاق هم رخ داد. آنها حرف خود را به کرسی نشاندند و مجید کیهانی و مجید شایسته به عنوان دو عضو از پنج خبره ورزشی انتخاب شدند.

مناف هاشمی و کیومرث هاشمی دو گزینه شاخص صالحی امیری برای خبره ورزشی رای نیاوردند و حتی مناف هاشمی با مجید کیهانی در رای گیری ۴ بر ۴ مساوی شد که در رای گیری مجدد، کیهانی با ۶ رای و یک رای بیشتر از هاشمی به عنوان خبره ورزشی انتخاب شد.

* آیین نامه ای باب میل اعضای بدون فدراسیون هیات اجرایی

زمانی که آیین نامه انتخاب خبرگان ورزشی تصویب شد، کاملا مشخص بود که اعضای بدون فدراسیون، مدعی ورود دوباره به کمیته ملی المپیک هستند. هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در آیین نامه تعیین خبرگان ورزشی بندهایی لحاظ کرد که این بند ها کامل به نفع اعضای بدون فدراسیون بود و راه را برای ورود خیلی از افراد بست.

یکی از شروطی که هیات اجرایی لحاظ کرد این بود که افراد سابقه حضور حداقل یک دوره در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک یا سابقه ریاست فدراسیون‌های المپیکی را داشته باشد. این دقیقا بندی بود که باعث می شد پنج عضو بدون فدراسیون هیات اجرایی، بتوانند بدون دردسر به عنوان خبره ورزشی وارد مجمع انتخاباتی شوند و سپس کاندیدا شوند.

همان زمان هم این انتقاد به اعضای هیات اجرایی وارد شد که آیین نامه را به گونه ای تصویب کردند که به کام خودشان بوده است. پس حاشیه هایی که این آیین نامه داشت، اکنون نوبت به انتخاب خبرگان ورزشی رسید که هر پنج نفر(کیهانی، شایسته، عبدی افتخاری، علیرضا رحیمی و علی دادگر)  کاندیدا بودند و جالب این است که به خودشان رای دادند تا به عنوان کارشناس خبره انتخاب شوند!

*تاثیر گذاری شایسته و کیهانی در هیات اجرایی چه بوده است؟

انتخاب شایسته رییس سابق فدراسیون تنیس و کیهانی رییس سابق فدراسیون دوومیدانی این سوال را ایجاد می کند که آنها در دوره چهارساله کمیته ملی المپیک چه اقدام موثری انجام داده اند که اکنون دوباره داعیه حضور در انتخابات دارند و برای پست های ریاست و نایب رییسی تلاش می کنند؟

کیهانی رییس کمیسیون بازاریابی کمیته ملی المپیک بود و در آن زمان چقدر در جذب اسپانسر برای کمیته ملی المپیک موفق بود؟ توانست یک ریال وارد کمیته ملی المپیک کند؟ به رشته های ورزشی مختلف چه کمکی کرد؟

مجید شایسته که یک بار به خاطر انتقاد از هیات اجرایی حتی تهدید به استعفا کرد، اکنون چه شده است که دوباره به فکر حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک افتاده است؟

آنها به عنوان عضوی از هیات اجرایی چقدر به اساسنامه اشراف داشتند که تدوین آیین نامه برگزاری انتخابات در دقیقه ۹۰  انجام نشود و بخاطر این مسئله برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در اسفند لغو نشود؟ آنها مهمترین تصمیمات کمیته ملی المپیک را بدون حاشیه نگرفتند و اکنون چه اتفاقی افتاده که حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک را دوباره حق خود دانستند و تا جایی که می‌شد برای رسیدن به آن تلاش کردند؟

پیش از  این بارها نسبت به عملکرد هیات اجرایی و حضور  بی اثر اما مداوم در سفرها و اعزام‌های کمیته ملی المپیک انتقاداتی وارد شده بود از این رو این تصور می شد با انتخاب نفرات مناسب تری برای خبرگان ورزشی، زمینه حضور افراد قوی تر در کمیته ملی المپیک فراهم شود اما این اتفاق رخ نداد و اعضای بدون فدراسیون هیات اجرایی که بارها گفته‌اند دنبال ماندن در کمیته ملی المپیک نیستند، کاملا در عمل متناقض رفتار کردند و نشان دادند حاضر نیستند جای خود را در کمیته ملی المپیک به نیروی کارآمد تری بدهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.