تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 27993

به دور دوم جهانی صعود می‌کنیم/ گفتم خدایا مونته‌نگرو را در گروه ما نگذار!

به دور دوم جهانی صعود می‌کنیم/ گفتم خدایا مونته‌نگرو را در گروه ما نگذار!

وسلین وویوویچ در گفت و گو با ایسنا، در مورد صعود تیم ملی هندبال ایران به دور دوم مسابقات قهرمانی جهان لهستان/سوئد اظهار کرد: قطعاً عقیده دارم که می‌توانیم به دور بعد راه پیدا کنیم وگرنه هدایت تیم را در این مسابقات به عهده نمی‌گرفتم. همیشه بهترین نتایج را می‌خواهم و تمام تلاشم را می‌کنم

وسلین وویوویچ در گفت و گو با ایسنا، در مورد صعود تیم ملی هندبال ایران به دور دوم مسابقات قهرمانی جهان لهستان/سوئد اظهار کرد: قطعاً عقیده دارم که می‌توانیم به دور بعد راه پیدا کنیم وگرنه هدایت تیم را در این مسابقات به عهده نمی‌گرفتم. همیشه بهترین نتایج را می‌خواهم و تمام تلاشم را می‌کنم تا حداکثر کارایی را از بازیکنان بگیرم.

بازی سختی مقابل شیلی داریم

سرمربی تیم ملی هندبال مردان در مورد پیش بینی‌اش از عملکرد ملی‌پوشان روبروی مونته نگرو، شیلی و اسپانیا گفت: خب باید ببینیم عملکرد تیم من چگونه خواهد بود چرا که بازیکنان زیادی در تیمم هستند که تجربه مسابقات جهانی و چنین سطحی از رقابت‌ها را ندارند اما تمام تلاشم را می‌کنم و تجربه خودم را به کار می‌گیرم. باید بگویم بازی سختی مقابل شیلی در پیش داریم چراکه می‌دانیم گام اول ما و بازی اول جهانی ماست. البته عقیده دارم که می‌توانیم شیلی را شکست دهیم و هدفمان نیز همین است.

وی افزود: در مورد اسپانیا و مونته‌نگرو تلاش می‌کنیم تا هندبالی زیبا به نمایش بگذاریم و نشان دهیم که سطح هندبال ایران پیشرفت کرده است. اگر هم خدا بخواهد و خوب بازی کنیم می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم.

گفتم خدایا مونته‌نگرو را در گروه ما نگذار

او در مورد حسش از روبه‌رویی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی کشورش اظهار کرد: در قرعه‌کشی هنگامی که گوی مونته‌نگرو بیرون آمد با خودم گفتم «خدایا مونته‌نگرو را در گروه ما نگذار» اما نهایتاً با ایران همگروه شد. راستش احساسی متفاوت دارم چون دوست ندارم و می‌دانم که نه می‌خواهم با تیم ایران از مونته‌نگرو شکست بخورم و از طرفی دوست ندارم که تیم کشورم را شکست دهم و قطعاً روزی خاص برای من خواهد بود.

وویوویچ در مورد پیش‌بینی‌اش از قهرمان مسابقات جهانی و تیم شگفتی‌ساز این دوره گفت: قطعاً تیم‌های حوزه اسکاندیناوی، اسپانیا و فرانسه کاندیدای کسب مقام قهرمانی هستند چون سطح بسیار بالایی دارند و چند گام از سایر تیم‌ها بالاتر هستند. اظهارنظر در مورد تیم شگفتی‌ساز کمی مشکل است شاید کرواسی و لهستان باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

هندبال ایران نیاز به یک سرمربی بلندمدت دارد

او در پاسخ به این سوال که مهمترین امر برای پیشرفت هندبال ایران چیست گفت: ایران برای پیشرفت هندبال نیاز به داشتن یک سرمربی با دانش و توانا در بلندمدت دارد و این که زمان و وقت زیادی برای تمرین و کار کردن با بازیکنان جوان ایرانی داشته باشد. طی هشت ماهی که این مسئولیت را قبول کرده‌ام و اینجا هستم، می‌توانم بگویم که هندبال ایران بازیکنان با استعداد و با کیفیتی دارد و همراه با برنامه و استراتژی که فدراسیون هندبال ایران دارد، می‌تواند درآینده به قدرتی جهانی تبدیل شود.

وی افزود: از طرفی نقطه ضعف هندبال ایران بخش مالی تیم‌های باشگاهیست که به جز یک یا دو تیم که توانایی حمایت در همه بخش‌ها را دارند بسیاری از تیم‌ها نیار مبرمی به جذب اسپانسر دارند. قطعاً رییس فدراسیون در حال تلاش در این زمینه است.

می‌توانیم مدال بازی‌های آسیایی را کسب کنیم

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به مدال برنز مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی گفت: حقیقتاً اطلاعی از سطح و کیفیت هندبال تیم‌های شرکت‌کننده تا قبل از آغاز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نداشتم اما هدف من کسب مدال بود و وقتی کیفیت و شرایط بازی‌ها را از نزدیک دیدم، به نظرم آمد که فینال را مقابل قطر برگزار خواهیم کرد. البته در نیمه نهایی به مصاف قطر رفتیم و بازی خوبی هم از خود به نمایش گذاشتیم اما تنها با یک اختلاف گل نتوانستیم به فینال این مسابقات برسیم.

وی افزود: به خاطر اشتباهات داوری و البته عدم رفتار مناسب بازیکنانم باعث شد 4 نفر از آنها محروم شوند. یونس آثاری هم که از بازی اول مصدوم شد و تنها 15 بازیکن روی نیمکت داشتیم و البته امکان جایگزینی هم وجود نداشت. به هر حال در بازی رده‌بندی نمایش فوق‌العاده‌ای داشتیم و نشان دادیم که تیم باکیفیتی هستیم. البته من خیلی هم از این نتیجه خوشحال نبودم چرا که به نظرم می‌توانستیم نمایش بهتری داشته باشیم و در آینده مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کنیم.

رهبری تیم ملی ایران در سه تورنمنت انگیزه‌ام برای قبول سرمربیگری شد

وویوویچ در مورد قبول سرمربیگری تیم ملی هندبال ایران گفت: ایران کشوری جدید برای من بود. وقتی به من گفتند که هدف، حضور در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی هانگژو است و نهایتاً مسابقات جهانی است واقعاً یک چالش بزرگ برای من بود که بتوانم یک تیم ملی را در سه تورنمنت مهم رهبری کنم. این امر انگیزه من برای قبول سرمربیگری تیم ملی هندبال ایران بود.

او افزود: ما در مدرسه راجع به تاریخ دنیا خصوصاً تاریخ ایران کهن خوانده بودیم و می‌دانستم که ایران یکی از کهن‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارد و یک کشور بسیار زیبا با سنت‌ها و بسیاری از چیزهای زیبای دیگر است. البته کمی ترس از تحریم‌های سیاسی آمریکا و اتحادیه اروپا وجود داشت ولی با مربیان اسبق تیم ملی ایران همچون رافائل گسخوسا، مانوئل مونتایا، زوران و ایگور صحبت کردم و حتی از مربی سابق بسکتبال تیم ملی ایران هم مشاوره گرفتم که تمام آنها از ایران بسیار تعریف کردند و واقعاً هم حق با آنها بود.

وی در پایان در مورد تفاوت فرهنگی ایران و مونته‌نگرو گفت: به هر حال ایران کشوری هشتاد میلیونی و مونته‌نگرو شاید به یک میلیون هم نرسد و البته نقطه تفاوت دیگر بحث دین است. البته وجه شباهت دو کشور خلق و خوی صمیمی مردم، خوش‌رویی و برخورد مهربانانه خصوصاً با افراد سایر کشورها و البته افراد پرتلاش و جنگجو در ورزش است. 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.