تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 15003

بهاریه گروه «لیله‌القدر» در آستانه سال نو/ تازه شد دنیا با «ما»

بهاریه گروه «لیله‌القدر» در آستانه سال نو/ تازه شد دنیا با «ما»

خبرگزاری مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی: آنچه در سلسله گزارش «موسیقی بهاری در قاب مهر» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت حاصل همراهی صمیمانه تعدادی از هنرمندان موسیقی کشورمان در حوزه‌های مختلف آهنگسازی، نوازندگی و حتی خوانندگی است که به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز ۱۴۰۱ و با تاکید بر امید و آرامش پیش روی مخاطبان

خبرگزاری مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی: آنچه در سلسله گزارش «موسیقی بهاری در قاب مهر» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت حاصل همراهی صمیمانه تعدادی از هنرمندان موسیقی کشورمان در حوزه‌های مختلف آهنگسازی، نوازندگی و حتی خوانندگی است که به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز ۱۴۰۱ و با تاکید بر امید و آرامش پیش روی مخاطبان گروه هنر خبرگزاری مهر قرار خواهد گرفت. تصاویری که برخی از آن‌ها در قالبی حرفه‌ای و برخی هم در قالبی کاملاً صمیمانه و از دل برآمده با دوربین یک گوشی تلفن همراه ثبت شده تا پیامی موسیقایی از سوی این هنرمندان شریف به مخاطبانی باشد که به واسطه کرونا و دیگر مشکلات سال‌های سختی را گذارنده و در آستانه بهار آرزومند روزهایی سرشار از سلامتی و آرامش و امید برای یکدیگرند.

گروه هنر خبرگزاری مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی از دست رفتگان و مصیبت‌دیدگان ناشی از کرونا و سایر رویدادهای غم‌انگیز طی سال گذشته شده، امید دارد این تحفه نوروزی مورد توجه مردم شریف کشورمان قرار بگیرد.

در سومین شماره از این پرونده موسیقایی قطعه «عیدانه» از آثار تولید شده ویژه نوروز رفتیم که چندی پیش توسط گروه بین‌المللی لیله‌القدر با حال و هوای بهار پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

صابر دریایی از اعضای اصلی گروه بین‌المللی لیله‌القدر در ویدئویی که آن را به صورت اختصاصی برای گروه هنر خبرگزاری مهر ارسال کرده ضمن ارائه توضیحاتی مختصر از انگیزه‌های انتشار این قطعه گفته است: به سهم خودم و به نمایندگی از گروه لیله‌القدر آغاز سال ۱۴۰۱ و بهار طبیعتی را به همه شما هم وطنان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم برای همه مردم عزیزمان سالی پر از سلامتی و نشاط برای همه شما عزیزان باشد و بتوانیم بدون ویروس منحوس کرونا فصل تازه‌ای از زندگی را با یاد عزیزان درگذشته آغاز کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تمام دنیا که درگیر کووید ۱۹ هستند همه هنرمندان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا برای خوب شدن حال مردم آثار متعدد موسیقایی را تولید کرده و تقدیم مخاطبان کنند. طبیعتاً گروه ما در ایران عزیزمان هم از این قاعده مستثنی نیست و ما هم تصمیم گرفتیم قطعه‌ای را به بهانه بهار و آغاز قرن جدید پیش روی مخاطبان قرار دهیم که امیدوارم مردم گرامی ایران عزیز این هدیه ناقابل را از گروه ما بپذیرند.

گروه هم‌خوانی «لیله‌القدر» از جمله گروه‌های فعال موسیقی مذهبی است که از ۲ دهه پیش فعالیت خود را در حوزه اجرای آثار موسیقایی مرتبط با قرآن و اهل بیت آغاز کرده است. این گروه که در ابتدا به‌عنوان یک مجموعه فعال در حوزه تواشیح مورد توجه مخاطبان قرار گرفت علاوه‌بر اجرای چند زبانه آثارشان سبک جدیدی از هم‌خوانی آثار مذهبی را شکل داده و با به کار گرفتن موسیقی تلاش کردند فضای متفاوتی از اجراهای این چنینی را ارایه دهند.

شیوه‌ای که گروه هم خوانی «لیله‌القدر» طی سال‌های اخیر پیش گرفته، شیوه‌ای رایج در کشورهایی چون لبنان، سوریه، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اسلامی است. ضمن اینکه در سال‌های اخیر و پس از فعالیت مجموعه‌هایی چون «لیله‌القدر» گروه‌های نوظهور دیگری نیز در ایران مشغول به فعالیت شده‌اند.

برای شنیدن تک اهنگ نوروزی گروه بین‌المللی لیله‌القدر اینجا را کلیک کنید.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.