تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
کد خبر : 3515

برگزاری نخستین مذاکرات مستقیم میان طالبان و جبهه مقاومت ملی در پنجشیر افغانستان

برگزاری نخستین مذاکرات مستقیم میان طالبان و جبهه مقاومت ملی در پنجشیر افغانستان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، “عبدالحافظ منصور”، نماینده ولایت پنجشیر در پستی در صفحه توییتر خود نوشت: هیئت جبهه مقاومت ملی روز چهارشنبه مذاکراتی را با نمایندگان طالبان در شهر “چاریکار”، مرکز ولایت پروان برگزار کرد. این مذاکرات در جوی خوب برگزار شد. این نخستین بار بود که هیئت‌هایی از طالبان و

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، “عبدالحافظ منصور”، نماینده ولایت پنجشیر در پستی در صفحه توییتر خود نوشت: هیئت جبهه مقاومت ملی روز چهارشنبه مذاکراتی را با نمایندگان طالبان در شهر “چاریکار”، مرکز ولایت پروان برگزار کرد. این مذاکرات در جوی خوب برگزار شد. این نخستین بار بود که هیئت‌هایی از طالبان و جبهه مقاومت ملی مذاکراتی مستقیم برگزار می‌کردند.

وی که پیشتر در مذاکرات بین‌الافغانی به عنوان عضوی از دولت کابل که توسط طالبان سقوط کرد، شرکت داشت، افزود: هیئت طالبان در مذاکرات روز چهارشنبه شامل هفت نفر بود در حالی که هیئت جبهه مقاومت ملی متشکل از ۱۲ نفر بود. هر دو طرف با ادامه مذاکرات پیرامون صلح به منظور اجتناب از حملات مسلحانه به مواضع یکدیگر موافقت کردند.

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز روز سه‌شنبه گزارش داده بود که هیئت طالبان قرار است با نمایندگانی از پنجشیر که از به رسمیت شناختن تسلط کنونی طالبان بر افغانستان امتناع می‌کنند، مذاکره کنند.

به گفته منابع این شبکه تلویزیونی، هیئت طالبان قرار است با احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر به منظور حل اختلافات از طریق مذاکره و اجتناب از درگیری‌های مسلحانه مذاکره کند.

احمد مسعود پسر احمد شاه مسعود است که زمانی یکی از رهبران بانفوذ جامعه تاجیک افغانستان بود که در دهه ۱۹۹۰ میلادی در مقابل طالبان جنگید.

این در حالی است که یکی از منابع خبرگزاری تاس پیشتر اعلام کرده بود که احمد مسعود این پیشنهادات هیئت طالبان درخصوص حل صلح‌آمیز اوضاع را به عنوان پیشنهادی “غیرقابل قبول” رد کرده بود.  

انتهای پیام    

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.