تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 28045

برف در جاده‌های ۲ استان/ انسداد ۱۳ جاده اصلی و فرعی

برف در جاده‌های ۲ استان/ انسداد ۱۳ جاده اصلی و فرعی

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک پرحجم در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در محدوده سیاه بیشه هستیم و وضعیتی مشابه نیز در مسیر جنوب به

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد ترافیک پرحجم در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در محدوده سیاه بیشه هستیم و وضعیتی مشابه نیز در مسیر جنوب به شمال محور هراز در محدوده پیست آبعلی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه در آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و حدفاصل حصارک تا کمالشهر نیز ترافیک نیمه سنگین است، گفت: در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک هم ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. در دیگر محورهای مواصلاتی مشکل ترافیکی وجود ندارد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌ها حاکی از  بارش برف در ارتفاعات استان‌های آذربایجان غربی و قزوین است. همچنین مه گرفتگی غلیظ در استان خوزستان و مقاطعی از محور هراز نیز وجود دارد و از این رو لازم است که رانندگان با دقت بیشتری اقدام به رانندگی کنند.
شیرانی افزود: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند.
وی درباره آمار ترددهای جاده‌ای نیز خاطرنشان کرد:‌اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار نشان می‌دهد که ترددها در شبانه‌روز گذشته نسبت به روز قبل‌تر خود حدود دو دهم درصد افزایش داشته است. ساعت اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار انجام شده است. بیشترین ترددهای جاده‌ای نیز به ترتیب از آزادراه کرج – قزوین، آزادراه کرج – تهران، آزادراه قزوین – کرج، آزادراه تهران – کرج و آزادراه قم – تهران انجام شده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد و انسداد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود.  محور بندرلنگه – بندرخمیر هم در محدوده کنخ تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور بندرلنگه – دژگان – بندرخمیر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه محور ریگان – ایرانشهر نیز تا اطلاع بعدی مسدود است، گفت: از دیگر محورهای دارای انسداد می‌توان به محورهای پونل  – خلخال، جاسک – بشاگرد، چاهان – زرآباد، لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، محور جدید هشتگرد – طالقان، شمشک – دیزین و گنجنامه – تویسرکان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید
نکات مهمی که رانندگان باید در زمستان رعایت کنند
این نکات را هنگام رانندگی در روزهای برفی و بارانی جدی بگیرید

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.