تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر : 25918

با کسب و کار پسته دارایی ات را زیاد کن

با کسب و کار پسته دارایی ات را زیاد کن

 در بازار پسته از آنجایی که خواستار بسیار زیادی دارد به راحتی می توان با مقداری شناخت از پسته که به طور مثال در این مطلب چند تا از پر طرفدارترین آن آمده است، به سود و درآمد بالایی رسید. پسته تازه کشور ایران یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان بهترین پسته تازه اکبری دستچین

 در بازار پسته از آنجایی که خواستار بسیار زیادی دارد به راحتی می توان با مقداری شناخت از پسته که به طور مثال در این مطلب چند تا از پر طرفدارترین آن آمده است، به سود و درآمد بالایی رسید.

پسته تازه

کشور ایران یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان بهترین پسته تازه اکبری دستچین در جهان به حساب می آید که توسط کشاورزان در شهرهای مختلف ایران از جمله رفسنجان، دامغان، قم و غیره کشت می شود.

در بین تمامی انواع آجیل می توان گفت پسته طرفداران بیشتری دارد و یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین مغزها به حساب می آید. در واقع بسیاری از انواع آجیلها جز میوه و یا دانه های فرآوری شده هستند برخی از آجیلها جز حبوبات هستند مثل بادام زمینی و برخی دیگر جز دانه های میوه هستند مثل بادام و برخی دیگر در دسته ی میوه ها هستند مثل فندق جالب است بدانید که پسته هم جز دسته آخر یعنی میوه ها هست.

پسته خام

آیا از میزان فروش پسته خام در سال 1400 و درآمد ارزی چند صد میلیون دلاری صادرات این محصول برای کشور آگاه هستید؟ آیا می دانید بیش از 70 کشور دنیا از جمله واردکنندگان پسته صادراتی ایران در چند سال گذشته بوده اند؟

فروش پسته خام یا تازه که با پوست به بازارهای خارجی عرضه می شود یکی از مهم ترین منابع درآمد ارزی کشور است که می تواند چند صد میلیون دلار و حتی بیش از یک میلیارد دلار درآمد ارزی برای .کشور به همراه داشته باشد. البته می توان پسته را بدون پوست نیز به خارج از کشور صادر کرد و حجم قابل توجهی ارز را وارد کشور نمود.

برای همین است که می توان گفت در مجموع چند درصد از درآمد حاصل از صادرات محصولات غذایی متعلق به صادرات انواع پسته به کشورهای مختلف دنیا می باشد. با توجه به این که کشور ما جایگاه ویژه ای در تولید پسته دارد و در واقع زادگاه پسته را می توان در خاور میانه و در کشور ایران دانست، توان ما برای تولید و صادرات این محصول بسیار بالا است.

پسته خشک

اگر می خواهید بدانید که طبع پسته خشک گرم است یا سرد در این مقاله با ما همراه باشید. جالب است بدانید که تمام قسمت های پسته یک طبع یکسان ندارد و قسمت های بیرونی آن گرمی کمتری دارد و پوست قرمزی که وسط پسته قرار دارد دارای طبع معتدل تر می باشد.

در کل پسته دارای طبعی گرم و خشک می باشد و افرادی که می خواهند آن را همراه با مصلح مصرف کنند می توانند از انار ترش، سرکه، زرد آلوی ترش و تمام خوردنی هایی که طعم ترشی دارند استفاده کنند.

همچنین استفاده از پسته دارای خواص فراوانی می باشد، پسته باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود و همین امر سبب افزایش سلامت قلب نیز می شود.

بیشتر افراد به ویژه خانم ها دچار کم خونی می باشند که ناشی از فقر آهن است که استفاده روزانه از این محصول کمک زیادی به رفع کم خونی می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.