تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 19953

باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت کنیم

باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت کنیم

به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در مقر مرکزی فراجا برگزارشد، گفت: خداوند بنده مومن ماهر را دوست دارد. کار ما در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی این است که کاری کنیم تا از طریق ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به سربازان، خداوند جوانان ما را بیشتر دوست

به گزارش ایسنا، غلامحسین حسینی‌نیا در اولین جشنواره سرباز ماهر، کارآمدی و اشتغال که صبح امروز در مقر مرکزی فراجا برگزارشد، گفت: خداوند بنده مومن ماهر را دوست دارد. کار ما در قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی این است که کاری کنیم تا از طریق ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به سربازان، خداوند جوانان ما را بیشتر دوست داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۹ گروه مخاطب در سازمان فنی‌وحرفه‌ای داریم که مهارت آموزی سربازان گل سرسبد آن است‌، گفت:‌ این کمک می‌کند تا سربازان وارد دوره بعدی سربازی شوند. سربازی تمام شدنی نیست و سربازان نظام وظیفه در ادامه برای ساختن ایرانی آباد تبدیل به سربازان سازندگی می‌شوند.

حسینی‌نیا ادامه داد: ما در گام دوم انقلاب نهضت مهارت آموزی را شروع کردیم. امروز کشور نیازمند افراد ماهر است و امروز ۴۰ نهاد کشوری بسیج شده‌اند تا این هدف محقق شود. این باعث افتخار ماست که جزو اصلی‌ترین اجزای این طرح باشیم.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور افزود: ما از ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ گام‌های خوبی در حوزه مهارت آموزی به سربازان برداشته‌ایم. در سال۹۹، بیش از ۸۹ هزار نفر و در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر را آموزش دادیم. در سه ماهه اول امسال هم ۳۷ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که قرار است این عدد به ۱۴۷ هزار نفر که تعهد ماست برسد.‌ برای این کار ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز شده و ۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.

خبر مرتبط: مهارت آموزی به یک میلیون سرباز در ۴ سال گذشته

رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای در ادامه گفت: ما باید سربازان را بر اساس علاقه و استعدادشان هدایت و زمینه افزایش بهره‌وری آنان را فراهم کنیم. ما برای این کار تمام قد پای کار هستیم تا هدیه ارزشمند مهارت را به سربازان ارائه دهیم. سرباز باید در انتهای خدمت سربازی‌اش دو کارت دریافت کند که یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت او خواهد بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.