تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۲۷
کد خبر : 3251

بایدن: الویتمان خروج سریع از افغانستان است

بایدن: الویتمان خروج سریع از افغانستان است

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بیان این مطلب گفت که الویت کشورش خارج کردن نظامیان آمریکایی در اسرع وقت از افغانستان است. وی افزود: ما در حال تلاش برای خروج متحدان افغان خود که در کنار ما ایستادند و نیز گروه‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بیان این مطلب گفت که الویت کشورش خارج کردن نظامیان آمریکایی در اسرع وقت از افغانستان است.

وی افزود: ما در حال تلاش برای خروج متحدان افغان خود که در کنار ما ایستادند و نیز گروه‌هایی که در معرض خطر قرار دارند، هستیم.

بایدن تعداد کسانی را که از افغانستان از ژوئیه گذشته خارج شده‌اند ۳۳۰۰۰ نفر ارزیابی کرد و گفت: تخلیه هزاران نفر از کابل سخت و دردناک خواهد بود.

وی گفت: ما می خواهیم ثابت کنیم که می‌توانیم روزانه هزاران نفر را از افغانستان خارج کنیم، اما راه طولانی در پیش داریم. هواپیماهایی که از کابل خارج می‌شوند مستقیماً به ایالات متحده نمی‌روند، بلکه در پایگاه‌های آمریکایی در برخی کشورهای جهان فرود می‌آیند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه عنوان داشت: شاخه داعش در افغانستان دشمن طالبان است و تاریخ آن را ثابت کرده است. تروریست ها ممکن است از موقعیت افغانستان برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بی گناه یا نیروهای آمریکایی استفاده کنند. ما به خروج دیپلمات‌های دیگر کشورها نیز از افغانستان کمک کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم.

بایدن همچنین گفت: ما با طالبان مذاکره کردیم و آنها در مورد وضعیت اطراف فرودگاه کابل همکاری کردند. طالبان باید تصمیم بگیرند که آیا به نیازهای مردم افغانستان پاسخ می دهد یا خیر.

در خصوص تهدید نیروهای آمریکایی از سوی طالبان نیز بایدن گفت: طالبان هیچ اقدامی علیه نیروهای آمریکایی انجام نداده‌اند و به تعهدات خود تا کنون عمل کرده‌اند. در صورت بدرفتاری طالبان از تحریم‌ها آنها حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.