تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 11404

ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد

ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد

محمد جابر العطا در دیدار با استاندار خراسان رضوی در دفتر استانداری استان با تسلیت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: این ۲ شهید والامقام نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی و داخلی ۲ کشور ایفا کردند و ما هیچگاه آنان را فراموش نمی‌کنیم. شهادت این ۲ بزرگوار در یک مکان نشان می‌دهد روابط 

محمد جابر العطا در دیدار با استاندار خراسان رضوی در دفتر استانداری استان با تسلیت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: این ۲ شهید والامقام نقش بسیار مهمی در سیاست خارجی و داخلی ۲ کشور ایفا کردند و ما هیچگاه آنان را فراموش نمی‌کنیم. شهادت این ۲ بزرگوار در یک مکان نشان می‌دهد روابط  ایران و عراق با یکدیگر بسیار نزدیک است. 

وی ادامه داد: این روابط بین مردم ۲ کشور در جریان بوده و باعث می‌شود دل‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک شود. به اعتقاد ما ایران موقعیت بسیار استراتژیکی در منطقه دارد و نقش بسیار مهمی برای نیروهای مقاومت ایفا می‌کند.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار اظهار کرد: رابطه بین ملت عراق و مردم ایران یک رابطه اعتقادی، تاریخی و همسایگی است؛ لذا چنین رابطه‌ای هیچگاه گسستنی نیست. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عتبات عالیات در دل‌های ایرانیان جای دارد، افزود: این رابطه اعتقادی باعث شده مردم ایران و عراق همواره در کنار هم باشند. به عنوان نمونه شهید سلیمانی به عنوان یک سردار ایرانی و شهید ابومهدی‌ المهندس به عنوان یک مجاهد عراقی یک نمونه و الگوی بسیار عالی در مبارزه با تروریسم بودند. 

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که هر روز رابطه اعتقادی بین ایران و عراق بهتر و گسترده‌تر شود و همچنین در این راستا امیدواریم روابط  اقتصادی دو کشور نیز گسترش پیدا کند. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نظری تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم از امکانات ۲ کشور برای حل مسائل و برطرف‌سازی مشکلات‌مان استفاده کنیم. در این بین آمادگی داریم از تجربیات ۲ کشور بیشتر بهره‌مند شویم. همچنین خواهان گسترش همکاری‌ها در موضوع زیارت هستیم. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.