تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر : 27830

ایجرود، سلطانیه و طارم در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند

ایجرود، سلطانیه و طارم   در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بختیاری ظهر شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان زنجان از بستری بودن ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: طبق آخرین آماری که از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود، شهرستان ایجرود، سلطانیه و طارم این استان در شرایط زرد شیوع

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بختیاری ظهر شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان زنجان از بستری بودن ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: طبق آخرین آماری که از سوی وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود، شهرستان ایجرود، سلطانیه و طارم این استان در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در آخرین رنگ‌بندی ارائه شده شهر قرمز نداریم اما آمارها در حال افزایش است، افزود: اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌ها بر اساس کد ملی افراد مبتلا انجام می‌شود و ممکن است افراد در خارج از استان بستری باشند ولی در آمار این افراد بر حسب کد ملی به حساب زنجان گذاشته شوند که این یک نقص است که ما نسبت به این مبنا معترض هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: میانگین روزانه بستری در بیمارستان در هفته اخیر صفر تا ۶ بوده و میانگین بستری روزانه نیز در یک هفته اخیر ۳.۷ دهم درصد بوده است.
بختیاری افزود: میانگین تعداد بیماران بستری در چهار هفته منتهی به ۱۵ دی‌ماه سیر افزایشی داشته است و ۱۸ بیمار کرونایی در استان زنجان بستری هستند.
وی ادامه داد: طبق آخرین بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس کاهش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: از مهم‌ترین چالش‌های مبارزه با این بیماری در مدارس می‌توان به پایین بودن درصد استفاده از ماسک در مدارس در طول کلاس، نامناسب بودن زیرساخت‌های تهویه کلاس‌های درس، کم بودن نیروهای خدماتی در مدارس و نامطلوب بودن گندزدایی ایمن و نظافت سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.
بختیاری افزود: کمبود کشوری در برخی از داروها وجود دارد که اگر پیک ایجاد شود نیز شاهد یک سری کمبودها خواهیم بود با این وجود تلاش می‌کنیم از همه منابع برای جذب حداکثر سهمیه استان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: واکسیناسیون، همه مراکز جامع شهری در شهرها و خانه‌های بهداشت در مراکز روستایی فعال هستند و در صورت نیاز برای فعالیت مراکز تجمیعی نیز برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.