تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 19909

انگلیس برای جبران کاهش ذخیره فولاد دست‌ به‌ دامان چین می‌شود

انگلیس برای جبران کاهش ذخیره فولاد دست‌ به‌ دامان چین می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان نظارت بر بازگانی انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد ذخیره فولاد این کشور به خاطر جنگ اوکراین و وتحریم‌های روسیه کاهش یافته و برای جبران فولاد موردنیاز پیشنهاد داد دولت انگلیس اقدامات تحریمی علیه واردات فولاد چین را لغو کند. تحریم‌ها علیه واردات فولاد تقویتی چین از

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان نظارت بر بازگانی انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد ذخیره فولاد این کشور به خاطر جنگ اوکراین و وتحریم‌های روسیه کاهش یافته و برای جبران فولاد موردنیاز پیشنهاد داد دولت انگلیس اقدامات تحریمی علیه واردات فولاد چین را لغو کند.

تحریم‌ها علیه واردات فولاد تقویتی چین از سال ۲۰۱۶ اعمال شده، اما این سازمان نظارتی می‌گوید حفظ این تحریم‌ها در راستای منافع اقتصادی انگلیس نیست، چون به خاطر جنگ اوکراین، عرضه فولاد از روسیه، بلاروس و اوکراین کاهش یافته و در مقابل تقاضای فولاد از بخش‌های ساخت‌وساز به شدت افزایش یافته است.

این سازمان نظارتی که از زیرشاخه‌های وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس است می‌گوید در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، روسیه، بلاروس، و اوکراین ۲۷ درصد واردات میلگرد انگلیس تأمین می‌کردند، اما در نتیجه جنگ و تحریم‌ها علیه روسیه و بلاروس، واردات از این کشورها به طور چشمگیری کاهش یافته است.

بنا بر هشدار این سازمان نظارتی، حفظ تحریم‌ها علیه فولاد تقویتی چین (مشهور به میلگرد HFP) تأثیر اقتصادی «شدیدی» علیه منافع انگلیس خواهد داشت.

توصیه‌های این نهاد نظارتی معمولاً نتیجه یک دوره مشاوره ۳۰ روزه است و پس از آن برای تصمیمگیری نهایی به دولت انگلیس ارسال می‌شوند.

منبع : مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.