تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 17276

امور کلانشهر تهران با اعتماد و مشارکت شهروندان سرعت می گیرد

امور کلانشهر تهران با اعتماد و مشارکت شهروندان سرعت می گیرد

به گزارش ایسنا، جلسه شورای کمیته علمی نخستین رویداد ایده پردازی مردمی تهران ۱۴۰۴ با حضور نادعلی عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهرابی مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، علی احمدی شهردار منطقه۱۳،  سرپرست معاونت مطالعات حمل ونقل ترافیک سازمان حمل و نقل ترافیک و جمعی از اساتید دانشگاه و نخبگان در سالن کنفرانس

به گزارش ایسنا، جلسه شورای کمیته علمی نخستین رویداد ایده پردازی مردمی تهران ۱۴۰۴ با حضور نادعلی عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهرابی مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، علی احمدی شهردار منطقه۱۳،  سرپرست معاونت مطالعات حمل ونقل ترافیک سازمان حمل و نقل ترافیک و جمعی از اساتید دانشگاه و نخبگان در سالن کنفرانس ساختمان ستادی منطقه برگزار شد.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه  امور کلانشهر تهران با اعتماد و مشارکت شهروندان سرعت می‌گیرد، افزود: مشارکت و نظارت شهروندان در پیشبرد امور شهر بسیار مهم است و برگزاری چنین رویدادها و اتفاقاتی در این امر نقش مهمی داشته و بسیار اثر گذار است.  

او افزود: رویدادهایی مانند تهران ۱۴۰۴ به عنوان یک نماد و الگو می بایست با استفاده از روش‌های نو و خلاقانه توسعه یابد.

همچنین، امیر شهرابی، مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران برگزاری جشنواره و رویداد ایده پردازی را ابتکاری جدید عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از برگزاری جشنواره، جمع آوری ایده‌ها از درون سازمان با ظرفیت کارکنان اتفاق می افتاد که‌ به‌ واسطه این رویداد، کلیه اقشار مردمی و شهروندان می‌توانند مشارکت داشته و در این اتفاق سهیم شوند.

او با بیان این نکته که تنها کانال ارتباطی مردم با شهرداری تهران از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ است، افزود: این جشنواره علاوه بر اینکه باعث مشارکت شهروندان در امور شهری می شود، از یکسو باعث ایجاد انگیزه در همکاران شده و از سوی دیگر کمک می‌کند تا شهروندان نظرات و ایده‌ها را از نگاهی متفاوت و جدید مطرح کنند.

شهرابی در پایان پیشنهاد داد: باید سازوکاری فراهم شود که ایده‌ها ضمانت اجرایی داشته و در صورت مناسب بودن به فرآیند تبدیل شده و در بخشنامه ها و دستورالعمل ها مد نظر قرار گیرند.

محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه۱۳ نیز ضمن ارائه راهکارهایی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره ابراز امیدواری کرد در حال حاضر بیش از ۵۳۰ پیشنهاد در این جشنواره جمع آوری شده که امیدورام تعداد این ایده‌ها در جشنواره‌های سال‌های آینده  افزایش چشمگیری یابد و  از این طریق بتوانیم مسائل و مشکلات شهر و شهروندان را برطرف کنیم.

فتحی، معاون برنامه ریزی و توسعه‌ شهری منطقه۱۳ نیز ، توضیحاتی در خصوص اقدامات و عملکرد منطقه ۱۳ در  اطلاع رسانی جشنواره ۱۴۰۴ ارائه کرد و یادآور شد : خوشبختانه مشارکت خوبی از سوی شهروندان در ارسال ایده ها صورت گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، تعیین شاخص های ارزیابی ، نحوه مشارکت فعالانه پرسنل،  مدیریت شهری و دانشگاهیان، ثبت رویداد با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.