تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 27505

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ٣۳۰۰ نفر در سوانح جوی اخیر

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ٣۳۰۰ نفر در سوانح جوی اخیر

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از روز پنجم تا صبح امروز هشتم دی ماه، ١۶ استان متاثر از سوانح جوی از جمله کولاک و آبگرفتگی بودند که از این تعداد ١٢ استان به خدمات امدادی نیاز داشتند. به گفته وی، استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس،

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از روز پنجم تا صبح امروز هشتم دی ماه، ١۶ استان متاثر از سوانح جوی از جمله کولاک و آبگرفتگی بودند که از این تعداد ١٢ استان به خدمات امدادی نیاز داشتند.
به گفته وی، استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، مرکزی و هرمزگان نیاز به خدمات امدادی داشتند.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ٢٣ شهرستان نیاز به خدمات امدادی داشتند که در مجموع در ٣٧ منطقه از جمله ١۵ محور، ٧ شهر و ١۵ روستا اقدامات لازم صورت گرفت.
ولیپور با بیان اینکه سه هزار و ٣۴۴ نفر در این عملیات‌ها امدادرسانی شدند، اظهار کرد: ٨٣ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ١٨ نفر از شرایط خطرناک به منطقه امن منتقل شدند. یک نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شد.
وی افزود: ٣٣ خودرو از برف رهاسازی شد و تخلیه آب از ١٠ منزل مسکونی صورت گرفت.
به گفته ولیپور، این اقدامات از سوی ٢٠۵ امدادگر که در قالب ۵۵ تیم فعالیت می‌کردند، صورت گرفته است.
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان گفت: ١٧ دستگاه چادر، بیش از ۴ هزار کیلوگرم نایلون، بیش از ١٠٠ تخته پتو، ١۶٠ بسته غذایی، ٨٠ کیلوگرم برنج و… نیز توزیع شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.