تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 27966

امدادرسانی به ۱۰ هزار نفر در برف و کولاک چند روز اخیر/ آماده‌باش امدادگران در استان‌ها

امدادرسانی به ۱۰ هزار نفر در برف و کولاک چند روز اخیر/ آماده‌باش امدادگران در استان‌ها

به گزارش ایسنا ، محمودی با اشاره به تاثیر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک و با بیان این که از روز یکشنبه ۱۸ د ی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز امدادرسانی در ۲۳ استان انجام شده است، گفت: در ۲۳ استان، ۱۱۴ شهرستان، ۲۰۹ منطقه، ۱۱۶ محور، ۱۵ شهر، ۶۵ روستا و ۱۳

به گزارش ایسنا ، محمودی با اشاره به تاثیر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک و با بیان این که از روز یکشنبه ۱۸ د ی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز امدادرسانی در ۲۳ استان انجام شده است، گفت: در ۲۳ استان، ۱۱۴ شهرستان، ۲۰۹ منطقه، ۱۱۶ محور، ۱۵ شهر، ۶۵ روستا و ۱۳ منطقه عشایرنشین امدادرسانی شد.

وی با اشاره به این که ۱۷۴۸ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ادامه داد: در این مدت زمان، به ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر از شهروندان امدادرسانی شد که ۲۵ نفر از آنان به مناطق امن و ۱۸ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. سه نفر از هم‌‎وطنان نیز بر اثر سیل در شهرستان فسا و ریزش آوار در شهرستان منوجان، جان خود را از دست دادند.

محمودی افزود: در این مدت ۶۹۰ خودرو از برف رهاسازی و آبگرفتگی در۵۱ خانه مسکونی نیز تخلیه شد.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: در این مدت ۲۷ دستگاه چادر، ۲۴۴۱ تخته پتو، ۲۸۰ تخته موکت، ۲۱۵۷ کیلوگرم نایلون، ۲۲۴ ست شست‌وشو، ۹۶ شعله والور، ۵۹۵ بسته غذایی، ۲۵۴۴ قرص نان، ۴۴ کیلوگرم خرما، ۱۵۴۰ قوطی کنسروجات، ۴۹۵ کیلوگرم برنج، ۱۵۵ کیلوگرم حبوبات، ۲۹۵ بطری آب معدنی، ۲۳۵ بسته بیسکوییت توزیع شد.

گفتنی است، در این مدت زمان، ۳۲۶ تیم عملیاتی شامل هزار و ۹۸ نفر به شهروندان خدمات‌رسانی کردند.

آماده‌باش امدادگران در استان‌های کشور

همچنین مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار هواشناسی و وقوع کولاک و یخبندان، از آماده‌باش امدادگران در استان‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به بارش برف در برخی مناطق استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکزی در استان‌های البرز، اردبیل، گیلان و غرب مازندران، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

گفتنی است طبق پیش‌بینی و هشدار هواشناسی، روز جمعه، سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بارش برف و باران و برودت هوا باعث اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهری، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها شود، لذا از هم‎وطنان درخواست داریم که از سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی در ارتفاعات پرهیز و نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.