تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 27788

الکترونیکی شدن کامل خدمات ثبت شرکت‌ها طی هفته آینده

الکترونیکی شدن کامل خدمات ثبت شرکت‌ها طی هفته آینده

سیدصادق سعادتیان ظهر امروز (۱۵ دی‌ماه) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، با بیان اینکه هدف سازمان ثبت اسناد و املاک، تثبیت مالکیت‌ها و اعتباربخشی به اسناد است، گفت: همان‌طور که اشخاص دارای شناسه ملی هستند، برای شرکت‌ها نیز شناسه ملی صادر می‌شود تا ثبت شرکت‌های سوری پیشگیری شود.

سیدصادق سعادتیان ظهر امروز (۱۵ دی‌ماه) در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، با بیان اینکه هدف سازمان ثبت اسناد و املاک، تثبیت مالکیت‌ها و اعتباربخشی به اسناد است، گفت: همان‌طور که اشخاص دارای شناسه ملی هستند، برای شرکت‌ها نیز شناسه ملی صادر می‌شود تا ثبت شرکت‌های سوری پیشگیری شود. در سال‌های اخیر با الکترونیکی کردن این خدمات، توانستیم ثبت اسناد خدمات ثبت شرکت‌ها را بدون حضور متقاضی انجام بدهیم. طی هفته‌های آینده با بهره‌برداری از امضای دیجیتال، خدمات ثبت شرکت‌ها به طور کامل الکترونیکی خواهد شد.
رئیس دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه هوشمندسازی نرم‌افزارها و سامانه‌ها، به نوعی تکریم‌ کارمندان است تا بتوانند مناسب‌ترین خدمت را ارائه دهند، ادامه داد: خدماتی که تا روز گذشته در سازمان ثبت ارائه شده ۸۲ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۷۷ مورد بود که خدمات الکترونیکی بودند. سازمان ثبت اسناد و املاک در ارائه خدمات نوین و الکترونیکی پیشرو است.
وی با بیان اینکه متر به متر کشور که دارای سند مالکیت است باید دارای حدنگاری و شناسه باشد، تشریح کرد: از ۱۶۲ میلیون هکتار عرصه کشور که حدود ۱۳۶ میلیون هکتار آن اراضی ملی است، ۱۳۲ میلیون هکتار دارای نقشه حدنگاری و تثبیت مالکیت است. حدود ۹۷ درصد کشور در حوزه اراضی ملی سند دارند و حدنگاری آنها نیز انجام شده است؛ باید به طور ویژه به حدنگاری توجه شود.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ضمن تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (ع) و سومین سالگرد شهادت شهید انقلاب سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در خدمت به مردم، اعمال باید با گفتار هماهنگ باشد و مدیران عمل‌گرا رفتار کنند. ارتباط با مردم باید توسعه داده شود و مدیران در این راستا باید رویکرد حل مسئله داشته باشند؛ ساختار سخت و انعطاف‌ناپذیر را نرم کرده و راه را برای اجرای مقررات هموار کنند.
وی با بیان اینکه باید قدردان مسئولانی باشیم که خود را وقت خدمت به مردم می‌کنند، تصریح کرد: حذف فرایندهای زائد برای ارائه خدمت یکی از مواردی است که رضایت مراجعان را به وجود می‌آورد. ارائه خدمت روان و کم‌هزینه برای مردم، مورد توجه مدیران قرار بگیرد. مسئولان در راس، باید خود را وقف خدمت و توسعه ماموریت‌های سازمانی کنند.
این مسئول با بیان اینکه اگر یک روز مشابه روز پیشین باشد دچار خسارت شده‌ایم و همواره باید در حال حرکت رو به جلو و ارتقا باشیم، افزود: همراهی مجموعه یکی از محورهای اصلی مدیریت و خدمت مطلوب است و مسئول در راس باید از مجموعه خود پشتیبانی کند و نیازهای سازمانی و معیشتی کارکنان را مرتفع کند.
صادقی‌نیارکی با اشاره به ارائه خدمت مطلوب اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، ادامه داد: عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک استان ارتقاء داده شده و در این حوزه جزو استان‌های برتر تلقی می‌شود. اداره ثبت یک اداره عام با مراجعات بالا است و گذر غالب افراد به‌ این مجموعه می‌افتد. خوشبختانه همواره رضایت‌مندی مراجعان را نیز شاهد هستیم.
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه صدور اسناد کشاورزی و نهضت صدور استاد حدنگاری در این دوره برجسته‌تر شد، اضافه کرد: استان زنجان چند سال پی‌درپی در صدور اسناد حدنگاری برای روستائیان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است و در این خصوص آمار ۷۹ درصدی دارد. در امور شهری نیز ۱۰۰ درصد مراکز توسعه یافته و شهرک‌های جدید صدور اسناد شده‌اند. همچنین طبق آخرین آمار ۱۷ درصد اراضی کشاورزی استان سنددار هستند. امیدواریم سال ۱۴۰۲، پایان صدور اسناد حدنگاری برای روستاها را جشن بگیریم.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان، نادر ناصری‌آذری تودیع و حسین کاظمی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان زنجان معارفه شد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.