تاریخ انتشار : جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر : 20627

“النگدره” چهارمین نقطه پرباران کشور/بارش‌های سیل‌آسا پیامد خشکسالی است

“النگدره” چهارمین نقطه پرباران کشور/بارش‌های سیل‌آسا پیامد خشکسالی است

نوربخش داداشی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: ناپایداری جوی تقریباً تا روز دوشنبه در استان گلستان ادامه دارد همچنین بیشتر وقت امروز در استان گلستان شاهد بارش باران خواهیم بود اما از شامگاه امروز به تدریج از اوج بارش‌ها کاسته می شود. وی با اشاره

نوربخش داداشی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: ناپایداری جوی تقریباً تا روز دوشنبه در استان گلستان ادامه دارد همچنین بیشتر وقت امروز در استان گلستان شاهد بارش باران خواهیم بود اما از شامگاه امروز به تدریج از اوج بارش‌ها کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه برای بعد از ظهر و اوایل شب روزهای شنبه و یکشنبه شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود، افزود: بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در گرگان و ارتفاعات این شهرستان بوده و تاکنون بیشتری بارش استان گلستان، در النگدره گرگان به میزان ۴۰ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز بارش ها به صورت پراکنده در سطح استان گلستان ادامه دارد، متذکر شد: شدت بارش‌ها در ارتفاعات بیشتر است، النگدره گرگان از لحاظ رتبه بارشی در ۲۴ ساعت گذشته چهارمین نقطه پرباران کشور بوده است.

 داداشی در خصوص آبگرفتی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: با توجه به اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها همچنان وجود دارد مردم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

وی به وقوع خشکسالی شدید در گلستان اشاره کرد و گفت: استان گلستان به ویژه در تیر ماه گرفتار خشکسالی بسیار شدید بوده و بارش‌های اخیر تاثیری در روند اصلاح خشکسالی نداشته گرچه در بارندگی‌های اخیر به دلیل همراهی با سامانه ناپایدار جوی کشوری تعداد روزها و ساعات بارندگی افزایش یافته و این روند تاثیری مطلوبی بر روند خشکسالی داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تاکید بر اینکه بارش‌های رگباری اخیر  از پیامدهای خشکسالی است، بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های مرداد و شهریورماه سال جاری به صورت بارش‌های رگباری و شدید خواهد بود.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.