تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 19717

المشاط: در صورت تداوم حملات و تجاوزات، درهای آتش‌بس برای همیشه باز نخواهد بود

المشاط: در صورت تداوم حملات و تجاوزات، درهای آتش‌بس برای همیشه باز نخواهد بود

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه تخلفات مداوم متجاوزان و مزدوران آن، آتش بس را بر سر دوراهی قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع ممکن است به بازگشت به عملیات نظامی با توجه به تکرار تجاوزات و عدم پایبندی به اجرای بسیاری از

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه تخلفات مداوم متجاوزان و مزدوران آن، آتش بس را بر سر دوراهی قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موضوع ممکن است به بازگشت به عملیات نظامی با توجه به تکرار تجاوزات و عدم پایبندی به اجرای بسیاری از شروط آتش بس توسط دشمنان، منجر شود.

گفته‌های وی به آتش‌بس میان ائتلاف عربی به رهبری عربستان و دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء اشاره دارد که از دوم آوریل گذشته اجرایی و در دوم ژوئن گذشته تمدید شد.

المشاط خاطرنشان کرد: پذیرش آتش بس و تمدید آن به منظور کاهش درد و رنج مردم یمن و با هدف دستیابی به راه حلی جامع صورت گرفته که به تجاوز یمن پایان داده و محاصره را به طور کامل رفع کند.

المشاط با اشاره به اینکه سوء استفاده دشمن از این آتش‌بس برای تمدید محاصره غیرقابل‌قبول است و مردم یمن تحت هیچ شرایطی آن را نمی‌پذیرند، هشدار داد که “درهای آتش بس همیشه باز نخواهد ماند”.

المشاط تاکید کرد که مبنای صحیح هرگونه روند صلح در آینده، توقف تجاوز و رفع محاصره یمن است که با بازگشایی کامل و فوری فرودگاه بین المللی صنعاء و بندر حدیده و همینطور پرداخت حقوق کارکنان از محل درآمدهای نفت و گاز می‌بایست همراه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته برای کاهش آلام مردم استان “تعز” و مردمان سایر استان‌ها پیشنهادهایی برای بازگشایی مسیرها ارائه کردیم که متاسفانه از سوی کشورهای متجاوز و مزدوران آنها رد شد.

پنجشنبه، شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که عدم اجرای مفاد آتش بس از سوی متجاوزان، یک نشانه منفی است که به بحث و تحقیق در رد هرگونه تجدید آتش بس دامن می‌زند.

المشاط همچنین با محکوم کردن تداوم حملات رژیم صهیونیستی به سوریه و محاصره اقتصادی ناعادلانه آمریکا علیه سوریه، بر حق دمشق برای آزادسازی سایر اراضی خود تاکید کرد و همچنین توطئه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی علیه سوریه را محکوم کرد.

وی ​​همینطور با تاکید بر اینکه حمایت از مردم فلسطین و آرمان فلسطین یک موضع اصولی برای مردم یمن از نظر دینی و انسانی است و نمی‌تواند تغییر کند، بر موضع قاطع صنعاء و دولت نجات ملی یمن برای حمایت از محور مقاومت تاکید کرد.

در همین راستا، منابع خبری گزارش دادند که رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز پیام تبریکی به مناسبت عید سعید قربان از سوی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس دریافت کرد.

پیشتر دفتر هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد که نمایندگان دولت مستعفی و جنبش انصارالله یمن در کمیته هماهنگی نظامی در نشستی در امان، پایتخت اردن بر سر پایبندی به تثبیت آتش‌بس به مناسبت عید قربان توافق کردند.

در این بیانیه آمده است؛ دو طرف در نشستی که توسط آنتونی هیوارد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور نظامی یمن تدارک دیده شد، توافق کردند که یک اتاق هماهنگی مشترک برای حفظ آرامش و جلوگیری از تشدید احتمالی درگیری و همچنین تضمین تثبیت آتش‌بس تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.